Test: Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet Elegance – Narodeninový darček

Suzuki Vitara tejto generácie sa narodilo v roku 2014 a po desiatich rokoch dostalo darček.

Nestáva sa často, aby auto vydržalo v ponuke rovnú dekádu. Suzuki Vitara je však taká nadčasová, že ju ľudia stále pýtajú. A čo je hlavné, má sa viac než dobre a odísť sa zo dňa na deň rozhodne nechystá. Naopak, posilňuje modernizáciou. Na to, aby ste rozoznali optické zmeny, musíte byť skutočný fanúšik Vitary.

Malými úpravami prešli svetlá, predná maska či predný nárazník teraz už s oveľa jednoduchšími kontúrami. Po desiatich rokoch Vitara zhodila nepotrebnú pochrómovanú bižutériu a vyzerá elegantnejšie a čistejšie. Na kufrových dverách pribudol spojler. Pri pohľade do vnútra je zmien ešte menej. Stredový, a teda aj stredný prázdny okrúhly výduch klimatizácie, v ktorom boli pred rokmi ručičkové hodiny, inžinieri nahradili senzorom pozornosti vodiča. Najvýraznejšou zmenou je nový multimediálny systém s 9-palcovou dotykovou obrazovkou s jednoduchým a prehľadným menu. Škoda, že ovládanie všetkých jazdných pomocníkov nezjednotili práve do dotykového displeja. Na niečo je samotné tlačidlo, čo je super, ale napr. na deaktiváciu hlásenia prekročenia rýchlosti musíte po každom štarte absolvovať zdĺhavý proces cez kolíkový mechanizmus ovládania malého displeja prístrojovej dosky. Ďalším krokom k modernizácii je, že k infotainmentu sa po novom pripojíte nielen cez klasické USB, ale už aj Wi-Fi, takže tu je aj Android Auto a Apple CarPlay.

Pri modernizácii si inžinieri dali záležať nad inou oblasťou ako dizajn. Sú nimi anjeli strážni. Japonci sa chvália napr. systémom DSBS II, teda dvojsenzorovou podporou brzdenia, ktorá je schopná rozpoznať potenciálne nebezpečenstvá na ceste a reagovať na ne, bez ohľadu na jeho typ, denný čas alebo uhol možnej kolízie. Vylepšený bol aj systém monitorovania bdelosti vodiča, zmodernizovali adaptívny tempomat, systém podpory udržiavania v jazdnom pruhu a systém rozpoznávania dopravných značiek. Niektoré z týchto modifikovaných bezpečnostných prvkov sú dôvodom, že základná cena sa zvýšila o 4 000 eur. Za zachránený život a zdravie to však stojí, nemyslíte?

Čo treba uznať

  • Bez problémov spĺňa svoje poslanie.

Čo nám chýbalo

  • Jednoduchšie ovládanie palubného počítača a asistentov.

Čo nás prekvapilo

  • Výrazný nárast ceny.

 

Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet Mild Hybrid 4WD MT6 Elegance

  • Cena (základ/test) 21 990/25 790 €
  • Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 373 cm3, max. výkon 95 kW (129 k) pri  5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 235 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1.  Emisie CO2 128 – 130 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 190 km/h, spotreba WLTP/test 5,4 – 5,5/6,5 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9
  • Objem kufra: 362 dm3

 

Komentáre (0)
Pridať komentár