Test: Mazda 3 Hatchback e-Skyactiv G150 Homura – Zdravý rozum

Mazda3 prešla jemnou omladzovacou kúrou, najväčšie prednosti, našťastie, ostali zachované.

Slovné spojenie omladzovacia kúra som do perexu vyberal veľmi precízne, nechcel som totiž použiť výrazy ako facelift či modernizácia. Prečo? No lebo japonský výrobca vylepšil len pár, na prvý pohľad dokonca neviditeľných, detailov. Štvrtá generácia Mazdy3, ktorá je na trhu od roku 2019, je dizajnovo také jedinečné a z môjho pohľadu aj také nadčasové auto, že by som bol asi aj nahnevaný, keby dizajnéri čokoľvek menili.

 

Aby však Mazda držala krok s novšími konkurenčnými modelmi a zároveň, aby spĺňala aktuálne legislatívne nároky, musela predsa len zniesť pár zásahov. Do výbavy pribudli systémy, ktoré vodiča upozornia pri strate pozornosti alebo pri prekročení povolenej rýchlosti a vylepšením prešiel aj systém núdzového brzdenia, najmä pri nočnej jazde. Okrem týchto bezpečnostných vylepšení sa môže Mazda pochváliť novším softvérom multimediálneho systému, ktorý napríklad dokáže bezdrôtovo komunikovať so smartfónmi prostredníctvom Android Auto, resp. Apple CarPlay.

V lakťovej opierke teraz napríklad nájdete dva USB-C porty, ale celkovo stále hovoríme o decentných úpravách. A som rád, pretože v Mazde zostal nádherný polodigitálny prístrojový štít, ktorý v kombinácii s vysokou kvalitou materiálov dodáva trojke prémiový charakter. Tiež ma veľmi teší, že infotainment môžem ako vodič naďalej ovládať super praktickým multifunkčným okrúhlym ovládačom na stredovom tuneli – dodávam, že po chvíli aj naslepo. Ďalšou dobrou správou je, že pod kapotu si naďalej môžete zvoliť dvojlitrový atmosférický štvorvalec v kombinácii s lahodne presnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Motor disponuje systémom deaktivácie dvoch valcov a prevodovka zas extra dlhými prevodmi. Tretím do partie je 24 V mild-hybridný systém, ktorý motoru pomôže do momentu, kým naberie otáčky, v praxi to znamená asi do hranice 2 000 ot.min-1. Moja kombinovaná spotreba s využívaním diaľnic bola 6,5 l/100 km, čo ma tiež milo prekvapilo. Na záver ešte spomeniem, že Mazda3 neprišla ani o systém G-Vectoring Control, ktorý pomáha s prenosom hmotnosti auta v zákrutách aby bola jazda pre vás menej unavujúca. A neodpustím si ešte jedno konštatovanie, Mazda3 je pre mňa stále najšoférskejším autom vo svojej triede.

Stručne

Čo treba uznať

Mazdu3 si nepomýlite so žiadnym iným autom.

Čo nám chýbalo

Viac denného svetla na zadných sedadlách.

Čo nás prekvapilo

Odpájanie valcov cítiť výraznejšie.

Mazda 3 Hatchback e-Skyactiv G150 Homura

Cena (základ/test)                                         24 460 /28 939 €

Záruka                                                           6 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 6 000 min-1, max. krútiaci moment 213 Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 128  g/km.

Jazdné výkony a spotreba

  • 0 – 100 km/h za 9,1. s, vmax = 206 km/h, spotreba WLTP/test 5,6/ 6,5 l/100 km. 

Konektivita a nákladový priestor

  • 230V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25´´
  • Batožinový priestor: 330 dm3

Test: MAZDA MX-5 2024 – Vianoce v lete

MazdaMazda 3
Komentáre (0)
Pridať komentár