Na prvý pohľad to možno tak nevyzerá, no na exteriéri toho dizajnéri zmenili viac než dosť. Okrem prednej časti s novým nárazníkom a svetlometmi, zadného nárazníka a koncových svetiel prepracovali aj kapotu, blatníky a zadné výklopné dvere.
Ľavá, pravá!
Modernizovaný interiér je niečo úplne iné, než sme boli v Cayenne zvyknutí. Uberá sa štýlom Taycanu. Pôsobí síce jednoduchšie a čistejšie, no je násobne viac digitalizovaný než kedykoľvek doteraz. Tlačidlo na prebudenie ôsmich valcov nechali pre ľavú ruku, volič prevodovky je už kolmo na prístrojovej doske medzi ľavým 12,6-palcovým prístrojovým panelom a stredným 12,3-palcovým displejom multimédií. Spolujazdec má ešte jeden 10,9-palcový displej, ktorý od strednej obrazovky kopíruje funkcie, nie však možnosti nastavenia auta. Navyše, spolujazdcov príplatkový displej je z pohľadu vodiča odtienený, takže vodiča absolútne neruší. Klimatizácia sa vpredu aj vzadu ovláda cez samostatný panel. Priznávam, za dva dni, čo som mal možnosť skúšať si auto, som si nevedel zvyknúť na obsluhu digitálneho menu.
V8 namiesto V6
Návrat väčšieho motora do verzie Cayenne S na prelome životnosti je pre mnohých nečakaný zvrat. Pôvodný 2,9-litrový motor V6 ustúpil štvorlitrovej V8-ke. Dvakrát preplňovaný benzínový motor generuje o 34 koní a o 50 Nm viac ako 2,9 V6 a vyvinie 474 koní a 600 Nm. Krútiaci moment motor posiela na obe nápravy cez osemstupňovú automatickú prevodovku Tiptronic S. V režimoch Sport a Sport Plus je automatické radenie prevodov také dobré, že na bežnej ceste pádla umiestnené pod volantom plnia len dekoratívnu funkciu. O zastavenie tohto jazdeckého SUV sa stará brzdový systém so 410-milimetrovými kotúčmi a šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a 358-milimetrovými kotúčmi a štvorpiestikovými strmeňmi vzadu. Cayenne S má strmene odeté do červenej farby, základný model má strmene čierne a Turbo žlté. Porsche deklaruje priemernú spotrebu paliva len 12,5 l/100 km, v mojom prípade to bolo takmer 15,5 l/100 km a v meste dokonca spotreba paliva vyskočila bez problémov aj na 25 l/100 km.
S pohotovostnou hmotnosťou rovnajúcou sa takmer 2,2 tony si poviete, že to nemôže byť športové auto. Cayenne so vzduchovým podvozkom ako jedno z mála SUV dokáže na ceste oklamať fyziku. Jazdné vlastnosti tohto auta sú neuveriteľné! A navyše, podvozok je maximálne tichučký. Super Porsche!
Čo treba uznať
- Neskutočné jazdné vlastnosti.
Čo nám chýbalo
- Viac logiky v ovládacom menu.
Čo nás prekvapilo
- Nárast objemu o liter pre verziu S.
Porsche Cayenne S
Cena (základ/test) 103 536/162 132 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.
Motor
- 2× preplňovaný zážihový V8/32V, zdvihový objem valcov 3 996 cm3, max. výkon 349 kW (474 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 600 Nm pri 2 000 – 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 282 – 303 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 5,0 s, vmax = 273 km/h, spotreba WLTP/test 12,4 – 13,5/15,5 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Objem kufra: 698 dm3