Špeciálna verzia prináša niekoľko prvkov lahodiacich oku aj zvyšku zmyslov. Vychádza z najvyššej verzie Veloce, čiže je dostupná iba ako e-hybrid alebo PHEV. Automaticky dostanete čiernu strechu, prvky karosérie lakované vo farbe, 20-palcové disky – asi najkrajšie, aké sa dnes na bežné auto sériovo montujú, elektrické otváranie kufra, športové kožené sedadlá s logom Tributo Italiano na hlavových opierkach či ambientné osvetlenie interiéru pod lištami s karbónovou grafikou.
O akustický pôžitok sa postará audiosystém Harman/Kardon so 14 reproduktormi. Verzia Tributo Italiano je dostupná v troch farbách: bezpríplatková červená, biela je za 490 eur a najdrahšia zelená Montreal „koštuje“ dodatočných 1 590 eur. A aby som nezabudol, od toho všetkého si treba odpočítať aj zľavu 4 200 eur.
Ja som testoval mild-hybridnú verziu. Je to jeden z mála mild-hybridov na trhu, ktorý dokáže prejsť veľmi krátke úseky len na elektrinu. Využíva 48 V lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,8 kWh. Batéria nemá vplyv na veľkosť kufra, pretože je inštalovaná pod stredovým tunelom medzi prednými sedadlami a dopuje 15 kW (20 k) elektromotor. Výhoda? V meste fakt nežerie nejako veľa. Prvých 200 mestských kilometrov som prešiel za 6,8 l/100 km. Pri diaľničnej 130 km/h na najvyššom, 7. prevodovom stupni točí zhruba 2 600 ot.min-1, pri 150 km/h už 3 000 a v tejto rýchlosti už treba rátať so spotrebou nad 9 l/100 km. Tým, že motor sa pri nižších rýchlostiach často vypína, jeho rýchle opätovné prebudenie budete určite cítiť. Ak ste trošku akčnejší jazdec v meste, určite si všimnete, že pri rýchlej cestnej otočke, keď treba aj párkrát zacúvať, prevodovke trvá rozmýšľanie na zaradenie jednotky a spiatočky trošku dlhšie.
Čo treba uznať
- Jedinečná športová ladnosť tvarov.
Čo nám chýbalo
- Plynulý prechod v menu nastavení, možnosti sú v blokoch.
Čo nás prekvapilo
- Červená farba bez príplatku.
Alfa Romeo Tonale 1,5 e-Hybrid Tributo Italiano
- Cena (základ/test) 37 990/45 990 €
- Záruka: 5 rokov alebo 200 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 469 cm3, max. výkon 118 kW (160 k) pri 5 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 500 ot.min-1. Emisie CO2 130 – 142 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,8 s, vmax = 212 km/h, spotreba WLTP/test 5,7 – 6,2/7,6 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 2×
- USB-C – 2×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 500 dm3
Test: Alfa Romeo Tonale 1,5 e-Hybrid Veloce – Sara Perche Ti Amo