Pri nedávnom facelifte dostal ešte radikálnejší vzhľad, ktorý charakterizujú najmä sofistikovaná predná maska, upravené svetlomety a denné svetlá v tvare troch levích pazúrov. K nim si pripočítajte malé aerodynamické stabilizačné krídelká pred prednými a zadnými kolesami aj na konci zadného nárazníka, obrovitánske kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami 245/35 R20, veľké žlté brzdiče a získate auto, ktoré vyzerá, akoby ani nebolo stvorené na bežné cesty. Aj s tými ultranízkoprofilovými pneumatikami si podvozok zachováva dokonalé odhlučnenie a vďaka adaptívnym tlmičom je auto v komfortnom režime príjemne mäkké. Pochopiteľne, v rámci výkonového potenciálu 360 koní. Cez nerovnosti s menšou frekvenciou krásne prepláva, ale krátke nerovnosti s vysokou frekvenciou, žiaľ, nedokáže odfiltrovať tak bravúrne.
Na pohon verzie PSE slúži plug-in hybrid s 1,6-litrovým benzínovým motorom a dvoma elektromotormi, z ktorých jeden je vpredu, druhý vzadu. Systémový výkon je 265 kW (360 k), resp. 520 Nm, a to sú parametre, s ktorými rozhodne nebudete zaostávať za výzorom exteriéru. Na stovku sa dostanete za 5,2 sekundy, ale auto vyniká dynamickou pružnosťou, teda zrýchľovaním z nejakej rýchlosti. Pritom ide o plug-in hybrid, takže v meste sa môžete tváriť ako zelený, na zhruba 40 km nepotrebujete benzínový motor. Zaujímavé je, že v elektrickom režime poháňa auto zadný elektromotor, nie predný. Dôvodom toho je, že zadný elektromotor je napojený na kolesá priamo, ale predný je vložený medzi benzínový motor a prevodovku, takže jeho sila sa prenáša na kolesá cez prevodovku, a teda by tam boli väčšie straty.
Akumulátor je pod zadnými sedadlami, má kapacitu 12,4 kWh a môžete ho nabíjať iba striedavým prúdom, aj to iba s príkonom 3,2 kW. Na nabíjanie cez noc alebo v práci to bohato postačuje, no nepočítajte s tým, že na verejných nabíjačkách „dotankujete“ také množstvo energie, ktoré stojí za to. Keď dôjde šťava v akumulátore, pohon sa hodí do hybridného režimu, v ktorom kooperujú všetky tri motory. Ten zadný sa zapája do hry v zákrutách, pri akcelerácii a pod. Pritom nečaká na to, kým sa predné kolesá dostanú do úzkych. Toto – v obrátenom „garde“ – platí aj v elektrickom režime. Ako som už spomínal, vtedy sa o pohon bežne stará zadný elektromotor, ale v prípade potreby mu pomôže ten predný a auto sa zo zadnokolky zmení na čisto elektrickú štvorkolku.
Trochu ma prekvapilo, že v hybridnom režime benzínový motor aj pri rozumnej jazde „papá“ okolo 8 litrov – skôr viac ako 8 litrov než menej. Na druhej strane to zodpovedá tomu, čo deklaruje Peugeot. Hovorí totiž o spotrebe v hybridom režime v kombinovanej premávke podľa WLTP na úrovni 8 l/100 km. Počítajte však s tým, že keď sa trochu odviažete, spotreba sa prehupne cez 12 l/100 km. Dodávam, že motor spolupracuje s 8-stupňovým automatom a keď chcete, môžete radiť pádlami pod volantom. Mimochodom, pádla nie sú na volante, ale na stĺpiku riadenia, takže vždy viete, kde je plus a mínus, aj keď máte vytočený volant.
Peugeot 508 SW PSE v skutočnosti nie je na zdolávanie okruhových rekordov, ale na maximálne príjemné zdolávanie dlhých ciest, pričom máte k dispozícii veľkú výkonovú rezervu. Tomu zodpovedá vysoká výbava, počnúc kvalitným audiosystémom cez výborné sedadlá s masážnou funkciou až po všetky možné bezpečnostné systémy, vrátane nočného videnia a vynikajúcich LED matrix svetlometov.
Stručne
Čo treba uznať
- Masážne sedadlá, matrixové svetlomety a nočné videnie.
Čo nám chýbalo
- Rýchlonabíjanie akumulátora a dlhší dojazd na elektrinu.
Čo nás prekvapilo
- Výborné odhlučnenie podvozka.
Peugeot 508 SW PSE
Cena (základ/test) 38 290/71 290 €
Záruka 6 rokov alebo 100 000 km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 588 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 3 000 ot.min-1. Predný elektromotor: max. výkon 81 kW (110 k), max. krútiaci moment 320 Nm. Zadný elektromotor: max. výkon 83 kW (112 k), max. krútiaci moment 166 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 265 kW (360 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 520 Nm. Emisie CO2 40 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 5,2 s, vmax = 250 km/h, energetická spotreba WLTP/test n. u./~25 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 52 – 54/~40 km; spotreba paliva WLTP/test 1,8/8,3 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 487 dm3