Jeden z najštýlovejších modelov značky Volkswagen v jej novodobej histórii predstavili v roku 2008 na autosalóne v Detroite. Nemecká automobilka ho vyrábala do roku 2017, pričom po modernizácii v roku 2012 sa názov zmenil z Passat CC iba na CC. Mimochodom, skratka znamená „Comfort Coupé”. Dokonale to vystihuje charakter auta, aj keď mnohí od neho čakajú športové vlastnosti. Model CC je v porovnaní s bežným Passatom o 50 mm nižší, o 27 mm dlhší a o 36 mm širší, ale okrem tvaru karosérie sú to prakticky rovnaké autá. Veď aj využívajú tú istú platformu PQ46 – ako aj Škoda Superb 2. generácie.
Elegantné CC má sedadlá s výraznejším bočným vedením a celkovo sú to spravidla slušne vybavené autá. Pre spomínané sedadlá a nízku karosériu však treba počítať s komplikovanejším nastupovaním. Vzadu je auto dostatočne priestranné, tvar strechy si však pýta daň v podobe miesta nad hlavou – osoby s výškou nad 180 cm sa tu už nebudú cítiť úplne komfortne. Bezrámové okná sú síce cool, ale pri každom otvorení/zatvorení dverí sa musia o pár centimetrov posunúť, čo časom môže spôsobiť opotrebenie elektromotorčekov.
Komfortne a úsporne
Volkswagen Passat CC, resp. iba CC, je kupé zamerané na komfortnú jazdu. V mnohých prípadoch majú tieto autá (vrátane testovaného) adaptívne tlmiče, no netreba si pod tým predstavovať športové jazdné vlastnosti. Nehovorím, že zákruty sa nedajú rezať trochu ostrejším tempom, ale to je asi všetko. Stále je to Passat, ktorý sa najlepšie cíti pri pohodovej jazde a bez problémov zhltne tisícky kilometrov na diaľnici. S tým súvisí aj ponuka motorov.
K dispozícii síce boli aj benzínové varianty 1,8 TSI, 2,0 TSI, či dokonca vrcholný šesťvalec VR6 s objemom 3,2 litra, no v bazároch najčastejšie natrafíte na diesel, dvojliter TDI v rôznych výkonnostných verziách, najčastejšie však 103 alebo 130 kilowattov. Pri benzínových motoroch trápi majiteľov najmä vyťahaná rozvodová reťaz, ale výnimkou nie je ani nadmerná spotreba motorového oleja. Naftové motory zvyknú trpieť na zanesený EGR ventil. Pri vyššom nájazde treba počítať s výmenou vstrekovačov, rozvodov, prípadne turbodúchadla. Čo sa týka prevodoviek, najspoľahlivejšia je 6-stupňová manuálna s krátkymi, presne definovanými dráhami radenia. Z dvojice automatických prevodoviek sa z dlhodobého hľadiska ako lepšia voľba ukázala 6-stupňová DSG prevodovka s mokrými spojkami. Pri suchom 7-stupňovom automate DSG neraz robila problémy mechatronika.
Hodnotenie technika z Autoklinik 27:
Volkswagen CC s naftovým motorom 2,0 TDI v kombinácii s manuálnou prevodovkou je vo všeobecnosti spoľahlivé auto, no iba za predpokladu, že mu doprajete dostatočnú starostlivosť. V horšom prípade sa napríklad môže stať, že spozorujete prítomnosť oleja v chladiacej kvapaline, čo znamená problém s tesnením hlavy valcov a finančne nákladnú opravu v kombinácii s výmenou rozvodov. Treba dať pozor aj na olejom znečistené miesta v okolí vstrekovačov, čo zvykne byť takisto vážny problém. Na tomto aute som si všimol aj jeden zlomený snímač na reguláciu sklonu svetiel, čo by bola komplikácia pri technickej kontrole. Na výmenu sú aj brzdové kotúče a silentbloky na prednej náprave. Geometriu by zrejme skomplikoval opotrebovaný excenter na zadnej náprave.
+ Športovo-elegantný vzhľad štvordverového kupé
+ Komfortné jazdné vlastnosti
+ Široká ponuka motorov
– Menej pohodlné nastupovanie
– Vyššia cena v porovnaní s Passatom
– Bezrámové okná
Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny) | |
Set rozvodového remeňa + vodné čerpadlo | 220 € |
EGR ventil | 150 € |
Turbodúchadlo | 550 € |
Zotrvačník | 450 € |
Brzdový kotúč | 60 € |
Alternátor | 130 € |
Regulácia sklonu svetlometov | 50 € |
Žeraviaca sviečka | 15 € |
Volkswagen CC 2,0 TDI
Cena: nového vozidla/súčasná cena 36 000/10 800 €
Motor:
Preplňovaný vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 130 kW (177 k) pri 4 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 380 Nm pri 1 750 – 2 500 ot.min-1, emisie CO2: 125 g/km
Jazdné výkony a spotreba:
0 – 100 km/h za 8,4 s, vmax = 227 km/h, spotreba WLTP/test 4,8/5,6 l/100 km.