Päťdesiat rokov od poslednej limitovanej edície, vysokovýkonného variantu radu Ford Escort Mk1 RS, Mk1 RS2000. Boreham Motorworks s potešením oznamuje, že sa teraz prijímajú prihlášky na jedno z limitovaných 150 vozidiel na celom svete s číslami pokračujúcich podvozkov.
Ako oficiálny partner značky Ford Motor Company sa Boreham Motorworks venuje zachovaniu a zveľaďovaniu odkazu niektorých z najznámejších vozidiel Ford. Toto je konečný vývoj modelu Mk1 a jeho línie RS, stroja vytvoreného pre nadšencov jazdy. Rad Escort Rallye Sport si vybudoval povesť výnimočného výkonu a ovládateľnosti, čím nastavil nový štandard pre to, čo znamená riadiť vysokovýkonné auto. S každým novým variantom RS Ford zdokonalil vzorec, čím posunul hranice toho, čo sa dá dosiahnuť na ceste, na dráhe a v rely. Boreham Motorworks hrdo ctí toto dedičstvo a spája moderné pokroky so surovým zážitkom z jazdy, ktorý z RS Escorts urobil ikony výkonu.
Boreham Motorworks s hrdosťou predstavuje nový prelomový segment – Continumod™, ktorý preberá túto DNA a napĺňa ju modernými technológiami, najmodernejšími materiálmi a zákazkovým inžinierstvom. Na rozdiel od tradičných restomodov, Continumod™ nevyžaduje žiadne darcovské vozidlo. Je vytvorený na základe oficiálnej dohody o značke so spoločnosťou Ford Motor Company a je od základov vyrobený s použitím moderných materiálov a pokročilých výrobných techník.
Výkonnostné meradlo od minulosti až po súčasnosť
Zákazníci si môžu vybrať z dvoch charakteristických motorov, z ktorých každá stelesňuje ducha odkazu Ford RS a zároveň poskytuje moderný výkon. Prvou možnosťou motora, ktorá je k dispozícii ako štandard, je ikonický Twin Cam, ktorý sa zvýšil na 1845 cm3. Tento motor so vstrekovaním paliva s výkonom 185 k je spárovaný so 4-stupňovou manuálnou „Ford bullet“ synchronizovanou prevodovkou s priamym rezom a vzdáva dokonalú poctu Escort Mk1 Twin Cam vyrobenej v Borehame, ktorý kombinuje svoju legendárnu históriu s presným a citlivým výkonom pre dnešné cesty. .
Na tých, ktorí hľadajú možnosť niečoho navrhnutého ako modernú interpretáciu klasickej DNA motoristického športu Ford, čaká úplne nový 4-valcový vysokootáčkový motor Ford odvodený od motoristického športu. Tento cestne vyladený 2,1-litrový odlievaný motor s hmotnosťou pod 85 kg je vybavený dvojitým horným vačkovým hriadeľom a reťazovým vačkovým pohonom a dosahuje úžasných 10 000 otáčok za minútu a 300 k. Na zvládnutie tohto extrémneho výkonu využíva motor kované oceľové ojnice a kľukový hriadeľ. Tkáčsky stav a konektory pre motoristický šport sa používajú na pripojenie cievky cez zástrčkové zapaľovanie, pokročilé vstrekovanie paliva a riadenie ECU spolu s elektronickým ovládaním škrtiacej klapky. Táto sila poskytne vzrušujúci výkon pri zachovaní použiteľnosti.
S týmto motorom s 10 000 otáčkami za minútu bude spojený titánový výfukový systém na mieru, ktorý bol vyladený pre výkon a vzrušujúci zvuk. Výkon je prenášaný cez 5-stupňovú prevodovku dogleg, ktorá poskytuje perfektnú hmotnosť a hádzanie doplnené o špeciálne prevodové pomery. To zaisťuje bezproblémové a priame zapojenie, vďaka čomu je toto hnacie ústrojenstvo rovnako vzrušujúce na otvorenej ceste, ako aj na trati.
Zvládnutie cesty s dynamickou jazdou a ovládateľnosťou
V srdci nového Fordu Escort Mk1 RS leží nekompromisné zameranie na dynamickú presnosť, ktorá je charakteristickým znakom jeho dedičstva RS. Vozidlo je k dispozícii v LHD aj RHD a má optimalizované rozloženie hmotnosti 55:45 s prednými vzperami MacPherson, ktoré poskytujú citlivé riadenie a priľnavosť prednej časti. Vrátane geometrie zavesenia, ktorá bola optimalizovaná v rámci existujúcej obálky pevného bodu pre lepší výkon.
Pri zachovaní autentického, analógového jazdného zážitku z pôvodných vysokovýkonných Escortov je nový RS vybavený úplne novou ľahkou, hliníkovou a titánovou plne plávajúcou zadnou nápravou, ktorá ponúka predvídateľné ovládanie a priame spojenie s motoristickým dedičstvom Escortu. To je spárované s pokročilým diferenciálom ATB s obmedzenou sklzom a tlmičmi pre zvýšenie rovnováhy a stability, navrhnutými pre výnimočnú kontrolu pri výkone.
Pre čistý pôžitok z jazdy Ford MK1 Escort RS sú rovnako dôležité funkcie, ktoré nemá. Bez posilňovača riadenia, bez ABS, bez kontroly trakcie a bez posilňovača bŕzd. V kombinácii to prináša nové RS s jedinečným zameraním, ktoré spája vodiča s vozovkou. Na trati poskytuje nový Ford Escort Mk1 RS vnútorný zážitok z jazdy s ovládateľným pretáčavosťou, ktorá je dokonale vyvážená, čo umožňuje vodičovi odtrhnúť sa a držať sklz, pričom zaisťuje, že vozidlo je ovládateľné a predvídateľné.
Špeciálne 15″ x 7″ štvorlúčové kolesá, spárované s pneumatikami 205/50×15 vpredu a 15″ x 8″ kolesami s pneumatikami 225/50×15 vzadu, vzdávajú hold štýlu pôvodného Mk1 Escort a zároveň vylepšujú moderný výkon. O brzdnú silu sa starajú kotúče s rozmermi 260 mm x 25 mm so štvorpiestikovými strmeňmi vpredu a plné kotúče s rozmermi 264 mm x 11 mm s dvojpiestikovými strmeňmi vzadu, čo zaisťuje výnimočný brzdný výkon.
Skonštruovaný pre špičkový analógový výkon
Prostredníctvom rozsiahleho inžinierskeho programu, vrátane použitia laserového skenovania a originálnych plánov, bol Ford Escort Mk1 úplne prepracovaný v CAD, prvý Ford Escort Mk1, ktorý kedy prešiel takýmto procesom pomocou technológie. pôvodní kresliari ceruzky by to nepovažovali za možné. Boreham Motorworks navrhla nové výrobné prípravky a prípravky na montáž karosérie, ktoré zaisťujú vyrobiteľnosť medzery a lícovania s modernými toleranciami, ktoré neboli možné, keď bolo vozidlo prvýkrát vyrobené. To umožnilo inžinierskemu tímu vyvinúť novú karosériu RS s veľkosťou, tvarom a rozmermi presne podľa vzoru a dobovo sympatizujúcimi, skonštruované podľa konečnej úpravy a kvality očakávanej od moderného OEM.
Okrem toho pomocou analýzy CAE na vykonanie štúdií účinnosti karosérie, dynamiky podvozku a torznej tuhosti tím Boreham stanovil presné parametre a atribúty, ktoré musí nový Ford Escort Mk1 RS poskytnúť. Prostredníctvom tohto programu tím identifikoval rôzne oblasti na aute, kde je možné vykonať konštrukčné vylepšenia. Na základe týchto poznatkov vytvoril Boreham precízne navrhnuté vylepšenia, aby optimalizoval skutočnú ovládateľnosť vozidla a jazdnú dynamiku, výkon, použiteľnosť a jazdné vlastnosti, čím zaistil, že nový Ford Escort Mk1 RS zostane verný svojim legendárnym koreňom výkonu.
Moderný program inžinierskej analýzy znamená, že celooceľová karoséria Ford Escort Mk1 RS je vystužená dodatočným vystužením, širšími vnútornými oblúkmi a vertikálnymi zadnými tlmičmi. Kľúčom k zážitku Peak Analogue® je technické zameranie na cieľovú hmotnosť 800 kg. Odľahčenie je základom dizajnu s kapotou, vekom batožinového priestoru a všetkými vnútornými substrátmi vyrobenými z uhlíkových vlákien a použitím ľahkých materiálov v rámci zadnej nápravy a voliteľných kovaných horčíkových kolies.
Boreham sa presunul do kokpitu nového Fordu Escort Mk1 RS a navrhol moderný interiér zameraný na vodiča, ktorý vyvažuje nízku hmotnosť a pohodlie vodiča. Moderné funkcie sú plynule zakomponované do interiéru, vrátane vyhrievaných obrazoviek a klimatizácie so štyrmi otvormi na lepšie ovládanie klimatizácie, vrátane špeciálnej funkcie odhmlievania obrazovky. Každý komponent v interiéri je navrhnutý podľa najvyšších štandardov remeselného spracovania so zmesou Alcantary, jemnej kože a eloxovaných komponentov s hmatovou spätnou väzbou. Štandardne sú zahrnuté trojbodové navíjacie pásy s voliteľným štvorbodovým bezpečnostným pásom a vizuálnym priestorom na uloženie pretekárskej prilby z uhlíkového zadného priestoru. Kompletná ochranná klietka s odnímateľnými dvernými tyčami zvyšuje tuhosť, zachováva integritu vozidla a zároveň zaisťuje, že étos výkonu zostane bez kompromisov.
Dizajnová jednoduchosť s cieľom
Wayne Burgess, riaditeľ dizajnu, prináša hlboké, osobné spojenie s projektom Ford Escort, jeho prvým autom je Mk2 Escort. Jeho víziu nového Ford Escort Mk1 RS formujú jeho osobné skúsenosti a láska k ikonickému dedičstvu, výkonu a dizajnu tohto modelu.
Vonkajší dizajn – Filozofiou vonkajšieho dizajnu je čistota – oslava jednoduchosti a formy, ktorá odstraňuje všetky zbytočné ozdoby, aby zostalo len to, čo je nevyhnutné. Kľúčom k tomu je odstránenie štvrtinových nárazníkov a hlavných smerových svetiel, ktoré ponúkajú elegantnejšiu a účelnejšiu siluetu. Obrobený hliníkový rám mriežky chladiča prináša nádych moderného remeselného spracovania, zatiaľ čo predné svetlomety sú inšpirované klasickými svetlami, ktoré sa často prelepujú počas pretekov – charakteristický znak, ktorý evokuje korene motoristického športu Escort.
Zadné svetlá odzrkadľujú tento étos, jednoduchý a základný tvar aktualizovaný modernou technológiou, ktorý zaisťuje vynikajúci výkon a viditeľnosť pri zachovaní ikonického vzhľadu. Každý výber dizajnu je urobený s určitým zámerom: nové kľučky dverí, zrkadlá a komponenty sochorov dodávajú prvok rafinovanej elegancie bez toho, aby zatienili čistotu celkového dizajnu. Kolesá sú kompaktné, zostávajú verné základom pôvodného Mk1, no zároveň sú spárované s modernými výkonnými schopnosťami, aby auto jazdilo rovnako ako vyzerá.
Dizajn interiéru – Interiér modelu Ford Escort Mk1 RS pokračuje v téme jednoduchosti s moderným prístupom k funkčnosti a dizajnu zameranému na vodiča. Interiér poskytuje komfort aj výkon v rovnakej miere a spája vintage štýl s modernou praktickosťou.
Kľúčovým prvkom interiéru je nízka horizontálna palubná doska, ktorá poskytuje pocit priestoru a otvorenosti, zatiaľ čo kompaktná kabína je úhľadne umiestnená vo volante, aby zabezpečila jasný a ničím nerušený výhľad na cestu. Hlboký tanierový trojramenný volant so štíhlym vencom je funkčný aj esteticky príjemný a ponúka priame, hmatové spojenie medzi vodičom a strojom. Prístrojová doska si zachovala svoju analógovú príťažlivosť, no bola upravená tak, aby vyhovovala súčasným štandardom, čo vodičovi zaisťuje, že si vychutná klasický štýl aj moderné pohodlie.
Wayne Burgess, riaditeľ dizajnu poznamenáva: „ Od samého začiatku bolo naším cieľom ctiť jednoduchosť a čistotu pôvodného dizajnu a zároveň zabezpečiť, aby spĺňal očakávania moderného výkonného automobilu. Každý detail, od minimalizmu exteriéru až po premyslené funkčnosť vo vnútri je o destilácii podstaty toho, čo urobilo Mk1 tak výnimočným. Ide o vytvorenie auta, ktoré sa nielen pozerá späť na svoju tradíciu, ale tiež smeruje vpred do novej éry výkonu Peak Analogue®.
Verejný debut
Obmedzený na 150 áut, cena začína od 295 000 £. Dvojročná záruka 20 000 míľ tiež zaistí, že zákazníci vystúpia a budú jazdiť s dôverou. Verejnosť a tlač dostanú prvú príležitosť vidieť auto v lete 2025, ešte pred začiatkom výroby v Q3 toho istého roku.
Zdroj a foto: Boreham Motor Works