Možno si aj vy hovoríte, že plug-in hybrid sa hodí skôr do áut, ktoré si ľudia kupujú na denné presuny v rámci mesta, na pravidelné krátke trasy. Škoda Superb je predsa niečo úplne iné, to je diaľničný krížnik, ktorému sa najlepšie hodí naftový dvojliter, prípadne benzínový motor. Ja s týmto pohľadom súhlasím, avšak na Superb sa pozerám aj inou optikou. Veď je to auto, ktoré často využívajú prémiové taxislužby či hotely ako shuttle car.
Na Superbe sa vozia mestskí manažéri a ako vládna limuzína preváža aj funkcionárov štátu. A práve pri plnení
spomínaných úloh sa plug-in hybrid derie do popredia. Má totiž batériu s využiteľnou kapacitou až 19,7 kWh, vďaka ktorej dokáže v meste na elektrinu prejsť až do 120 kilometrov. Okrem 11 kW palubnej nabíjačky môžete použiť aj rýchlonabíjačku, lebo Superb podporuje nabíjanie jednosmerným prúdom a zvládne príkon 50 kW. Z 10 na 80 percent sa nabije za 26 minút a maximálna rýchlosť v elektrickom režime je 140 km/h! Ak si batériu
dokážete dobíjať lacným prúdom z domácej siete alebo vo firme, ekonomikou prevádzky v konečnom dôsledku strčíte do vrecka naftovú aj benzínovú verziu.
Komplexné zameranie
Samozrejme, nemusíte sa orientovať výhradne na mesto. Plug-in hybrid má pod kapotou 1,5-litrový benzínový štvorvalec TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý spolupracuje s elektromotorom s výkonom 85 kW (115 k) a 6-stupňovou automatickou DSG prevodovkou. Poskytuje kombinovaný výkon 150 kW (204 k) a pri vybitej batérii jazdí ako hybrid so spotrebou pohodlne do 6 litrov. Pýtate sa, kde treba hľadať kompromisy? Napríklad v tom,
že plug-in hybrid je k dispozícii iba vo verzii combi. Pre zvýšenú podlahu má batožinový priestor objem 510 litrov, nie štandardných 690 a palivová nádrž nemá 66, ale 45 litrov. Auto je najmä kvôli batérii, uloženej pod zadnými sedadlami, ťažšie o 280 kg a nemôže mať pohon všetkých štyroch kolies.
Z môjho pohľadu sú to prijateľné obmedzenia, ak dokážete naplno využiť ekonomický a ekologický potenciál plug-in hybridu. Ak by ma niečo reálne hnevalo, bolo by to dávkovanie bŕzd. V Superbe zameranom na komfort a pohodlie je občas naozaj náročné odhadnúť správny tlak na brzdový pedál – vcítenie sa do splynutia rekuperatívneho brzdenia s následným mechanickým dá zabrať aj skúsenému vodičovi. A čo cena? Konečne nie je ustrelená. Vo výbave Top Selection, ktorý je druhým stupňom, sa ho dostanete už za 50 500 eur. To je menej, než Škoda pýta za výkonnejšie varianty motorov 2,0 TSI a TDI. Síce s pohonom 4×4, ale v rovnakej výbave.
Čo treba uznať
Aj v zime sa dá na jedno nabitie prejsť okolo 100 km.
Čo nám chýbalo
Komfortnejší, plavnejší podvozok z minulej generácie. Čo nás prekvapilo
Pokles vnímanej kvality materiálov v interiéri.
Škoda Superb Combi 1,5 TSI 150 kW (204 k) 6° AP PHEV Top Selection
Cena (základ/test) 42 230/57 080 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor:
Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm 3 , max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 500 – 6 000 ot.min -1 , max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min -1 . Elektromotor: synchrónny elektromotor, max. výkon 85 kW (115 k), max. krútiaci moment 330 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 150 kW (204 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 350 Nm. Emisie CO 2 8 – 11 g/km.
Jazdné výkony:
0 – 100 km/h za 8,1 s, v max = 220 km/h, dojazd na el. energiu WLTP/test 120/95 km; spotreba paliva WLTP/test 0,4 – 0,5/5,9 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor:
230 V – 0×
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 5×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 13´´
Batožinový priestor: 510 dm 3
Test: Škoda Superb Combi 2,0 TDI 110 kW 7° AP DSG Selection – Voľba z rozumu