Hneď na úvod musím uznať, že tretia generácia má perfektne zvládnutý prvý dojem. Je skutočne ťažké prejsť okolo auta a nevenovať pohľad jeho elegantne tvarovanej karosérii v štýle SUV-kupé. Pritom dizajnová identita značky ostala zachovaná – podľa predných pazúrov a šikmo rezaných koncových svetiel hneď viete, že sa pozeráte na Peugeot.
Novinka stojí na podvozkovej platforme STLA-Medium, ktorá je navrhnutá tak, aby sa dala použiť pre všetky typy pohonu – mild hybridný, plug-in hybridný aj čisto elektrický. Práve preto má Peugeot E-3008 elektromotor uložený štandardne pod prednou kapotou, kde tak nenájdete úložný priestor. V ponuke sú dve úrovne výbavy, na fotkách vidíte vyššiu verziu s označením GT. K tej štandardne patria 20-palcové disky kolies, no zvoliť si môžete aj 19-tky. Tie mal obuté aj testovaný model a z hľadiska komfortu sú menšie kolesá lepšou voľbou. K verzii GT patria predné LED Matrix svetlá.
Dali si záležať
K prvému dojmu neodmysliteľne patrí aj atmosféra v interiéri, preto som ho v úvode označil za perfektný. Najnovšia modifikácia i-Cockpitu je z dizajnového hľadiska jedinečná, v prvom momente ani neviete, kam sa skôr pozrieť. Dominantným prvkom je 21-palcová obrazovka združujúca dva displeje a navrhnutá spôsobom, akoby voľne levitovala v priestore. O úroveň nižšie sa nachádza dotykový panel i-Toggles s ikonami najčastejšie používaných funkcií, nakonfigurovať si ich môžete podľa vlastných preferencií. Peugeot treba pochváliť za vysokú kvalitu použitých materiálov, za výborne tvarované sedadlá aj veľmi dobre vyladený audiosystém Focal.
Originálne dizajnové poňatie palubnej dosky však so sebou prináša aj ergonomické nedostatky – úložný priestor v stredovom tuneli je pre vodiča pre špecifické vykrojenie priečky horšie dostupný, k USB portom sa treba doslova naťahovať. Milo ma však prekvapilo, že vzadu je dostatok miesta nad hlavou, pretože línia strechy premyslene klesá až za opierkami. V oblasti kolien je už miesta o niečo menej, ale oceňujem, že operadlá
zadných sedadiel sú delené v pomere 40:20:40 – je to praktické pri prevoze dlhších predmetov. Batožinový priestor má objem 520 dm 3 a šikovne riešené polohovateľné dno.
Komfort si vyžaduje rýchlosť
Štandardný elektrický pohon (v ponuke je už aj Long Range) znamená výkon elektromotora 157 kW (210 k) a jeho najvyšší krútiaci moment 343 Nm. Reálna dynamika mierne zaostáva za papierovými číslami, vyriešiť sa to dá športovým režimom. E-3008 nemá adaptívny podvozok, takže voľbou športového režimu neprídete o komfort podvozka. Ten je mimoriadne plavný predovšetkým vo vyšších rýchlostiach. Pri pomalšej jazde na nekvalitnom povrchu kolesá citeľne odskakujú, akoby si Peugeot nevedel úplne poradiť so svojou neodpruženou hmotnosťou.
Niekde bola chyba
Peugeot E-3008 využíva nikel-mangán-kobaltovú batériu s kapacitou 73 kWh. Prostredníctvom palubnej AC nabíjačky sa akumulátor dokáže nabíjať príkonom 11 kW, pri nabíjaní jednosmerným DC prúdom výrobca sľubuje maximálny príkon až 160 kW. Ja som auto testoval v novembri pri denných teplotách len pár stupňov nad nulou. Peugeotu chýba systém predprípravy/predhriatia batérie, nepomôže ani zadanie nabíjacieho bodu do systémovej navigácie.
Neviem, či bola chyba vo mne (že som pred nabíjaním nenajazdil dosť kilometrov na to, aby sa batéria stihla zohriať) alebo bola chyba v nabíjačke (že nevedela dodať deklarovaných 150 kW), ale E-3008 sa mi nepodarilo ani na chvíľu nabíjať príkonom vyšším ako 70 až 80 kW. A to som bol počas týždňa na troch rôznych rýchlonabíjačkách – niekde bola chyba. Ešte som vám ostal dlžný informácie o spotrebe. K nej treba dodať, že som sa nijak neobmedzoval, čo sa týka spôsobu jazdy ani využívania kúrenia. V meste som mal 15 – 16 kWh, mimo mesta to bolo 18 v 19 kWh a na diaľnici 22 – 23 kWh. Na konci týždňa ukazoval palubný počítač kombinovanú spotrebu 19,8 kWh, čo teoreticky znamená dojazd 370 km.
Čo treba uznať
Premyslený a originálny dizajn.
Čo nám chýbalo
Predhrievanie batérie pred nabíjaním.
Čo nás prekvapilo
K maximálnemu deklarovanému príkonu som sa ani nepriblížil.
Peugeot E-3008 Electric 210k 73 kWh GT
Cena (základ/test) 31 490 /54 890 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
● Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 157 kW (210 k),
max. krútiaci moment 343 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 82,2/73
kWh.
Jazdné výkony
● 0 – 100 km/h za 8,8 s, v max = 170 km/h, dojazd vo WLTP/test 507 – 524/~370 km,
spotreba WLTP/test 16,8 – 17,5/19,8 kWh/100 km.
Ikonky
● 230 V – nie
● AUX – nie
● USB-A – 0×
● USB-C – 4×
● Wi-fi – áno
● Zrkadlenie – áno
● Uhlopriečka: 21´
● Batožinový priestor: 520 dm3