Keď som BMW M4 Competition v rámci testu šoféroval naposledy, bola to extrovertná verzia s pevnou strechou, krikľavožltou farbou karosérie, čiernymi diskami a škrupinovými sedadlami v modro-čiernej farebnej kombinácii. Skrátka auto, o ktorom hneď viete, že je to beštia. Bez hanby som vtedy priznal, že som mal rešpekt.
„Emštvorka” medzičasom prešla modernizáciou a po dvoch rokoch si ma našla znovu. Tentoraz však ako kabriolet, ktorý pôsobí odlišným prvým dojmom. Kombinácia červenej farby otvorenej karosérie a strieborných diskov kolies vyvoláva skôr pocit luxusu, o to viac so žiarivobielym interiérom. V skutočnosti je však BMW M4 vďaka faceliftu výkonnejšie a rýchlejšie.
Musíte sa spoznať
Odporúčam naplánovať si trasu ideálne po pekných okreskách s množstvom zákrut. Prejsť si ju v komfortnom režime, potom v rýchlom tempe s otvorenými výfukmi, potom so strechou, potom bez strechy… Odhliadnuc od toho, že budete na každom rohu tankovať, je to ideálny spôsob, ako sa s týmto autom dokonale spoznáte.
Ide o to naplno si vychutnať zvuk a schopnosti radového šesťvalca pod kapotou, precítiť prechod z pohodovej jazdy až na hranicu svojich šoférskych schopností. A postupne do toho celého pridávať dávku individuality. Podľa toho, či máte radi čistú stopu vďaka pohonu všetkých kolies alebo radšej pálite gumy v drifte so zadným náhodom a vypnutou stabilizáciou. Súčasnú generáciu BMW M4 Competition som úplne spoznal vlastne až teraz, keď som si vyskúšal aj kabriolet, teda na druhý pohľad.
Extrémne zážitky
Dobre, chápem. Je to M4 a sentimentalita skôr či neskôr musí ustúpiť schopnostiam, pre ktoré sa toto auto kupuje. Verte mi, po extrémne zážitky s dokonale vyladeným BMW netreba chodiť ďaleko. Začne vám byť jedno, že váži dve tony a pod plynom žerie aj 20 litrov.
Zrazu bude existovať iba raketové zrýchlenie na stovku za 3,7 sekundy, zvuk vychádzajúci zo štvorice masívnych koncoviek výfuku a dych berúce vlastnosti adaptívneho podvozka v spolupráci so zadným aktívnym diferenciálom. Tu by som už však odporúčal z času na čas si zaplatiť pár kôl na okruhu. To, čo si môžete dovoliť na bežných cestách, je totiž hlboko pod limitom bavorského klenotu.
Čo treba uznať
Dokonalo maskuje nižšiu tuhosť karosérie.
Čo nám chýbalo
Systém podávania bezpečnostného pásu.
Čo nás prekvapilo
Skladacia strecha výborne izoluje všetky druhy hluku.
BMW M4 Competition M xDrive Convertible
Cena (základ//test) 107 450/121 304 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia počtu km
Motor
- Dvakrát preplňovaný zážihový R6/24V, zdvihový objem valcov 2 993 cm3, max. výkon 390 kW (530 k) pri 6 250 min-1, max. krútiaci moment 650 Nm pri 2 750 – 5 730 ot.min-1. Emisie CO2 231 – 233 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 3,7 s, vmax = 280 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 10,2 – 10,3/14 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 1 ×
- USB-C – 1 ×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 14,9“
- Batožinový priestor: 385 dm3