Subaru Crosstrek – Maximálnych 5 hviezdičiek v teste Euro NCAP

Subaru oznámil, že úplne nový model Crosstrek dosiahol v európskom programe hodnotenia nových vozidiel Euro NCAP 2024 maximálne päťhviezdičkové celkové hodnotenie. Crosstrek dosiahol vo všetkých štyroch hodnotených oblastiach (dospelí cestujúci, detskí cestujúci, zraniteľní účastníci cestnej premávky, bezpečnostný asistent) skóre nad minimálnou požadovanou hranicou.

V kategórii hodnotenia detských pasažierov dosiahol úplne nový Crosstrek maximálny počet bodov v nárazovom teste (čelný aj bočný náraz) v kategórii 6- a 10-ročných detí, ako aj pri kontrole upevnenia detskej sedačky. Pri testovaní čelného nárazu s čiastočným prekrytím a pri ťažších skúškach pri bočnom náraze do stĺpa bola zabezpečená dobrá ochrana všetkých kritických oblastí tela a v tejto časti hodnotenia získalo vozidlo maximálny počet bodov. Ak je na sedadle spolujazdca umiestnená detská sedačka otočená proti smeru jazdy, prepracovaný systém vozidla automaticky vypne airbag predného spolujazdca. Crosstrek je vybavený systémom nepriamej „detekcie prítomnosti detí“ (t. j. pripomienka cestujúcich na zadných sedadlách), ktorý upozorní vodiča, keď zaznamená, že vo vozidle sa môže nachádzať dieťa alebo dojča. Všetky typy detských sedačiek, ktoré sú vhodné pre model Crosstrek, možno do vozidla namontovať a umiestniť správnym spôsobom.

 

V oblasti hodnotenia zraniteľných účastníkov cestnej premávky dosiahol úplne nový Crosstrek maximálny počet bodov za systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB) pre cyklistov a podporu pre motocyklistov v jazdnom pruhu. Systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB) dokáže v modeli Crosstrek zareagovať na zraniteľných účastníkov cestnej premávky aj na iné vozidlá. Výkonnosť systému pri detekcii a reakcii na cyklistov bola dobrá (vo všetkých scenároch približovania sa k cyklistovi, ktorý križuje dráhu vozidla, prípadne vychádza spoza zaparkovaných vozidiel alebo k cyklistovi jazdiacemu na krajnici, ako aj pri odbočovaní cez dráhu protiidúceho cyklistu). Výkon systému AEB bol dobrý pri reakciách na motocyklistov (v prípade zmeny jazdného pruhu krížom cez dráhu protiidúceho motocyklistu aj v prípade predbiehania motocyklistu). Ochrana hlavy zrazeného chodca alebo cyklistu bola dobrá, rovnako ako ochrana panvy a stehenných kostí.

V oblasti hodnotenia dospelých cestujúcich získal úplne nový Crosstrek maximálny počet bodov v teste nárazu do bočnej bariéry aj v náročnejšom bočnom náraze do stĺpa, ochrana všetkých kritických oblastí tela bola na dobrej úrovni. V kategórii nárazu zozadu dosiahol takisto takmer maximálne skóre. Testy predných sedadiel a opierok hlavy preukázali dobrú ochranu pred zraneniami krčnej chrbtice v prípade nárazu zozadu. Geometrická analýza zadných sedadiel preukázala taktiež dobrú ochranu pred zraneniami krčnej chrbtice. Počas testov sa ukázalo, že zatiaľ čo priestor pre cestujúcich zostal stabilný pri testoch čelného nárazu s čiastočným prekrytím, údaje získané pomocou figuríny ukázali dobrú alebo primeranú ochranu kolien a stehenných kostí vodiča aj spolujazdca. Rovnako sa preukázala podobná úroveň ochrany cestujúcich s rôznymi výškami a cestujúcich sediacich na rôznych sedadlách.

Ochrana bola dobrá pri hodnotení všetkých kritických oblastí tela cestujúceho. Počas testov sa zistilo, že amplitúda (rozsah, v akom je telo odhodené na druhú stranu vozidla pri náraze z opačnej strany) je zanedbateľná, keďže Crosstrek využíva pri takýchto nárazoch protiopatrenie (t. j. airbag na strane spolujazdca na zmiernenie zranení, ktoré si cestujúci spôsobia navzájom. Airbagy fungovali v testoch Euro NCAP dobre, pričom výsledky testov na figurínach preukázali dobrú ochranu vodiča aj spolujazdca. Crosstrek je vybavený pokročilým systémom eCall, ktorý v prípade nehody upovedomí záchranné zložky. Vo výbave je aj systém na prevenciu sekundárnych nárazov po nehode. Ukázalo sa, že dvere a okná modelu Crosstrek by bolo možné otvoriť a cestujúci by z neho v prípade potopenia vozidla dokázali uniknúť.

V oblasti hodnotenia bezpečnostných asistentov dosiahol úplne nový model Subaru Crosstrek maximálny počet bodov v kategórii systémov podpory jazdy v jazdnom pruhu podľa posledného vykonaného testu. Systém podpory jazdy v jazdnom pruhu (t. j. asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu) jemne koriguje dráhu vozidla, ak vybočuje z jazdného pruhu, a zasahuje aj v niektorých kritických situáciách (t. j. núdzový asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu). Súčasťou štandardnej výbavy vozidla je systém upozornenia na nezapnuté bezpečnostné pásy na predných a zadných sedadlách, ktorý v tejto kategórii získal maximálny počet bodov, ako aj systém monitorovania pozornosti vodiča (t. j. systém monitorovania vodiča, ktorý zaznamenáva, či je vodič rozptýlený alebo unavený). Asistent rýchlosti sleduje miestne rýchlostné obmedzenia prostredníctvom systému čítania dopravných značiek. Vodič si môže vybrať, či chce nastaviť obmedzovač sám (manuálny obmedzovač rýchlosti), alebo či ponechá túto činnosť na automatický systém (inteligentný obmedzovač rýchlosti).

Test: Subaru Crosstrek 2,0i MHEV AWD Premium – Prémiový rebel

Komentáre (0)
Pridať komentár