APRILIA RS 660 A RS 660 FACTORY – Lepšia aerodynamika , výkonnejší motor a kopu ďalšieho

Ohromný úspech modelu RS 660, predávaného v 72 krajinách, vychádza z projektu Aprilia 660, ktorý novo definuje športový charakter v inovatívnom a modernom duchu prostredníctvom radu ľahkých, vysoko výkonných motocyklov s vynikajúcimi technickými a elektronickými vlastnosťami. Tieto motocykle sú prístupné a zábavné pre každodenné použitie nováčikov a zároveň poskytujú vzrušujúce zážitky skúseným jazdcom na pretekárskych tratiach.

Svedčia o tom aj výsledky dosiahnuté vo všetkých šampionátoch, ktorých sa Aprilia RS 660 zúčastňuje, vrátane triedy SportBike v British Superbike a Twins Cup v MotoAmerica, kde sa trvalo umiestňuje na popredných priečkach a v roku 2024 dokonca získala titul. Prezrádza to však aj pozoruhodný čas Miguela Oliveiru, 1’45″467 na kolo, v Race of Stars, pretekoch medzi bývalými aj súčasnými najlepšími jazdcami Aprilie, ktorý sa konal v rámci veľkolepého stretnutia Aprilia All Stars na okruhu v Misane.

RS 660 ako prvá vo svojej triede prináša technické prvky odvodené z pretekárskych skúseností Aprilie vo svetových šampionátoch, ktoré sú navrhnuté tak, aby zvýšili pôžitok z jazdy. Ľahká konštrukcia (iba 183 kg prevádzkovej hmotnosti) a vynikajúci balíček elektronických ovládacích prvkov APRC dopĺňajú tento ideálny vzorec. RS 660 je tak dokonalou kombináciou inovácií, technológií a dizajnu.

Aprilia RS 660

Od svojho uvedenia sa RS 660 stala meradlom pre novú kategóriu motocyklov, ktorú sama definovala. Tento projekt je zameraný na dosiahnutie špičkovej kvality a prináša aerodynamické riešenia obvykle vyhradené superbikom, čím Aprilia opäť potvrdzuje svoju nadvládu v tejto oblasti. Kapotáž bola kompletne prepracovaná a teraz sa pýši ešte pokročilejšou aerodynamikou s prvkami inšpirovanými pretekárskym svetom MotoGP. Pod plexi štítom sa nachádza veľké aerodynamické krídlo a dva menšie aerodynamické prvky, ktoré zlepšujú priechod vzduchu a zvyšujú stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Redizajnované bočné kapotáže si zachovávajú dvojvrstvovú štruktúru s integrovanými aerodynamickými prvkami. Efektivita týchto prvkov bola najprv analyzovaná pomocou softvéru CFD (Computational Fluid Dynamics), potom testovaná vo veternom tuneli a nakoniec overená na ceste aj na okruhu. Cieľom bolo zvýšiť výkon a zlepšiť pohodlie jazdca ochranou pred tlakom vzduchu a odvádzaním horúceho vzduchu od motora a chladiča.

Aprilia RS 660 prešla aj vývojom v oblasti palubnej elektroniky: výbava je teraz rozsiahlejšia a zahŕňa nové podsvietené ovládacie prvky na riadidlách a väčší 5“ farebný prístrojový displej s optickým spojením, ktoré zvyšuje jas a znižuje odlesky a ponúka viac informácií.

Jedným z kľúčových prvkov RS 660 sú jej elektronické systémy, ktoré zvyšujú výkon a zlepšujú bezpečnosť. Od prvej verzie tento model ponúka najkomplexnejší systém vo svojej triede, prekonávajúci aj superbiky. Aprilia bola vždy na čele elektronických inovácií (už v roku 2007 napríklad ako prvá predstavila ovládanie plynu Ride-by-Wire) a teraz sa pýši kompletným elektronickým balíčkom APRC (Aprilia Performance Ride Control). Tento balíček, navrhnutý pre najvyššiu úroveň pretekov, je široko uznávaný verejnosťou aj odborníkmi ako jeden z najpokročilejších systémov na trhu.

APRC na novej Aprilii RS 660 teraz zahŕňa launch control, systém riadenia štartu z miesta, ktorý sa obvykle používa pri pretekárskych motocykloch. Tento systém dopĺňa už aj tak rozsiahlu sadu funkcií, medzi ktoré patrí ATC (nastaviteľná a vypínateľná kontrola trakcie), AWC (nastaviteľná a vypínateľná kontrola zdvihu predného kolesa), ACC (tempomat, umožňujúci jazdcovi udržiavať nastavenú rýchlosť bez použitia plynu), AQS (obojsmerné rýchloradenie) ), AEB (nastaviteľná kontrola brzdného účinku motora) a AEM (rôzne mapy motora, ktoré upravujú charakteristiku výkonu). Rovnako ako predtým je Aprilia RS 660 štandardne vybavená elektronickým ovládaním plynu Ride-by-Wire a šesťosovou inerciálnou platformou. Táto platforma využíva akcelerometre a gyroskopy na detekciu polohy motocykla voči vozovke, spracováva vstupy od jazdca a odosiela dáta do riadiacej jednotky, ktorá podľa potreby upravuje parametre riadenia. Súčasťou je aj viacmapový systém Cornering ABS, ktorý optimalizuje brzdenie a zásahy ABS v zákrutách pomocou špecifického algoritmu. Tento algoritmus neustále sleduje rôzne parametre, ako je bočné zrýchlenie, tlak na páčku prednej brzdy, uhol náklonu, sklon a odklon a moduluje brzdný účinok tak, aby optimálne vyvážil spomalenie a stabilitu.

Vpredu uložený dvojvalcový motor s objemom 660 cm3, kompaktný a ľahký agregát najnovšej generácie, ktorý už dnes dosahuje rekordné výkony vo svojej triede, teraz spĺňa normy Euro 5+. Vďaka použitiu škrtiacich klapiek s väčším priemerom (52 ​​mm namiesto predchádzajúcich 48 mm) má teraz RS 660 výkon 105 k (k dispozícii je aj verzia s obmedzeným výkonom 35 kW). Motor zároveň slúži ako nosný prvok, čím prispieva ku kompaktnej, ľahkej a pevnej konštrukcii dvojitého rámu, ktorý je spojený s hlavou riadenia a zadnou časťou – v duchu tradície Aprilie s dôrazom na prepracovaný dizajn podvozku.

K dispozícii sú dve farebné varianty: Venom Yellow a Blue Marlin. V oboch prípadoch sa dizajnéri značky Aprilia zamerali na vytvorenie dynamickej grafiky a farieb, ktoré zdôrazňujú športový charakter RS ​​660. Táto filozofia dizajnu je spoločným znakom všetkých súčasných motocyklov Aprilia s kapotážou, od modelu RS 125 až po RSV4.

Aprilia RS 660 Factory

Fanúšikmi dlho očakávaná verzia RS 660 Factory je konečne tu. Factory je meno spojené s pretekárskym duchom a nekompromisnými komponentmi – ide o najšportovnejší a najexkluzívnejší model z radu RS 660.

V súlade so superbikovou tradíciou z Noale prichádza RS 660 Factory štandardne s pokročilým odpružením Öhlins: 43mm vidlica radu NIX 30 a tlmič STX 46 s integrovanou nádobkou, oba s plne nastaviteľným hydraulickým tlmením odskoku a predpätím pružiny. Dvojfarebné sedlo a nová grafika, s čiernymi bokmi a červenou hornou časťou, jasne odlišujú túto prémiovú verziu.

K dispozícii je široká škála príslušenstva pre športové aj cestovné využitie. Sedlo pre spolujazdcov môže nahradiť krovka: je ľahšia ako predchádzajúca verzia a jej prepracovaný dizajn ponúka viac priestoru pre jazdcov a zlepšuje ochranu pred vetrom pri aerodynamickom posede. Vďaka tomu, v kombinácii s výkonnejším motorom a účinnejšou aerodynamikou, dosahuje Aprilia RS 660 Factory maximálnu rýchlosť 240 km/h. Tepelne tvarovaná sada kufrov je aerodynamická a ergonomicky kompatibilná so sedlom spolujazdca. Modul GPS umožňuje automatické zaznamenávanie časov na trati. Homologovaný výfuk SC-Project a rad prémiových komponentov sú vyrobené z frézovaného hliníka.

Test: Aprilia RS457 – Stredoškolský sen

 

Komentáre (0)
Pridať komentár