Test: Lexus RC F Takumi Edition – Agent provokatér

Lexus RC F na ceste len tak ľahko nestretnete, tobôž nieto v limitovanej edícii Takumi.

Kedy ste naposledy videli na vlastné oči Lexus RC? Pohybuje sa ich po našich cestách prekliate málo. V špičkovej verzii F ich je ešte menej. Malopočetné spontánne stretnutia mi hlava neberie, nechápem to, lebo je to kus jedinečnej techniky. Veľký rešpekt patrí aj importérovi, lebo v záplave SUV sa podarilo vydupať pre slovenský, český a anglický trh limitovanú verziu Takumi, ktorá vznikla len v počte 15 kusov. Pozeráte sa na druhý vyrobený kus.

Provokácia

Už len svojim vzhľadom rozbúši srdce a zovrie krv. Ostré tvary, ozajstná karbónová kapota a strecha, vysoké žiletkové krídlo z uhlíkových vláken, či výrazné karbónové detaily na elementoch nárazníkov. To všetko pôsobí na ceste ako magnet na okolitých vodičov a prebúdza v nich pretekárske duše. A poviem vám, málo som ich rozhodne na slovenských cestách nestretol. Ľudia na pešo, bicykloch, v autách či na motorkách otáčali hlavy, krky si vykrúcali, len aby mali dlhšie v zornom poli jedinečné auto v štýle Need For Speed alebo Rýchlo a zbesilo. Ale vy sa často vôbec nebudete chcieť naháňať. S vedomím obrovskej sily pod ľahučkou kapotou sa len pousmejete a pôjdete si ďalej vlastným tempom. Ale poviem vám, či to bude 50-tkou alebo 250-tkou, vždy to bude s úsmevom na perách a šťastím v srdci.

Výrazné charakterové črty posilnené prepracovanými aerodynamickými drobnosťami sme už spoznali pri verzii Track Edition, z ktorej Takumi bezprostredne vychádza. Exkluzivitu limitovanej série posilňuje jedinečná kombinácia spomínaného karbónu a sivej farby Titanium Carbide. Možno niekto povie, že toho je na aute veľa a lipká či spojleri sa nenosia. Omyl. Všetko na aute k sebe ladí a ešte je navyše aj funkčné.

Aj na každý deň

Veľkoobjemový atmosféricky motor s usporiadaním V8 sa v Európe v športovom aute s čisto zadným náhonom vyskytuje len sporadicky a aj to majú poväčšine pôvod za veľkou mlákou. Hoci svojim vzhľadom vytvára dojem ultimátnej tvrdej a na bežný deň nepoužiteľnej driftovacej mašiny, teraz mnohých prekvapím. Na dlhé trasy je to pohodlné, komunikatívne a tiché grand turismo! Spotreba svižným plynulým tempom vie byť aj pod 10 litrov, a je jedno či idete 100, 130 či ešte viac v rámci radarových tolerancii. Už keď sme pri hluku. RC F je ortodoxné náradie. Vo výfuku nie sú žiadne klapky, čiže besný rev nečakajte. Navyše, už mu dali aj OPF filter, takže nasrdený zvukový prejav z výfuku nevydolujete aj keby ste sa na hlavu postavili. O to viac poteší zvuk osemvalca v otáčkach, ktorý s akčným zrýchlením stavia chĺpky dupkom.

S plaketkami      

Limitovaná verzia je aj patrične označená. Číselné označenie umiestnili v blízkosti vnútorného držadla ľavých dverí, ale plaketku F nájdeme aj na kryte motora. Motor je majstrovské dielo aj po stránke výzoru. Modré sacia barany sa len tak ľahko nevidia. Čo ma však prekvapilo, že pod plastovým krytom na vrchu oboch hláv umiestnili modul vstrekovania a poviem vám, vie tam byť poriadne horúco.

 

Čo treba uznať

  • Jedinečnosť široko-ďaleko.

Čo nám chýbalo

  • Vyhrievanie sedadiel.

Čo nás prekvapilo

  • Jazdí aj pod 10 l/100 km.

Lexus RC F Takumi Edition  

  • Cena (základ/test) 99 900/119 900 €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Atmosférický zážihový V8/32V, zdvihový objem valcov 4 969 cm3, max. výkon 341 kW (464 k) pri 7 100 ot.min-1, max. krútiaci moment 535 Nm pri 4 800 ot.min-1. Emisie CO2 268,3 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 4,3 s, vmax = 270 km/h, spotreba WLTP/test 11,8/10,4 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – áno
  • USB-A – 2 x
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,3
  • Batožinový priestor: 366 dm3

Lexus RC F – Doparoma s číslami!

Komentáre (0)
Pridať komentár