Test: Jeep Avenger 1,2 T e-Hybrid 6DCT Summit – Zmena plánu

Jeep Avenger mal byť u nás v ponuke len ako elektromobil, reálny svet však nateraz vyžaduje aj konvenčné alternatívy.

Keď sme v januári testovali čisto elektrickú verziu modelu Avenger, už sa medzi novinármi šírila informácia, že pôvodný plán značky Jeep ponúkať výhradne bezemisnú verziu narazil na realitu a zákazníci ešte stále chcú aj spaľovací motor. Situácia sa zmenila a dnes platí, že Jeep Avenger si môžete kúpiť ako elektromobil, mild-hybrid alebo s čisto spaľovacím motorom. Ja som mal možnosť vyskúšať si práve e-Hybrid.

Bez rozdielu

Hoci elektrickú verziu začiatkom roka testoval môj kolega, všimol som si vtedy, že dizajnéri Jeepu pri Avengeri zaslepili všetkých sedem vertikálnych otvorov v prednej maske a vzhľadom na pohon som tomu aj rozumel tomu. Ak ste však, podobne ako ja, aj vy čakali, že pri benzínovom motore budú lamely otvorené, tak ste sa mýlili.

Funkčná mriežka chladiča s aktívnymi klapkami sa nachádza iba v spodnej časti. Prakticky rovnaké sú rozmery karosérie (rozdiel 6 mm je iba vo výške) a dokonca aj svetlá výška podvozka 201 mm platí pre všetky verzie. V rámci interiéru nastala zmena iba v batožinovom priestore, pri spaľovacích verziách má o 25 litrov väčší objem.

e-Hybrid je viac

Ak ste to ešte náhodou nezachytili, tak Jeep už nejaký čas patrí do koncernu Stellantis a v rámci rodiny zdieľa so súrodencami technický základ. To znamená, že pod kapotou pracuje 1,2-litrový trojvalec v Millerovom cykle, teda s oneskoreným zatváraním sacích ventilov, ktorý dopĺňa 21-kilowattový elektromotor integrovaný do šesťstupňovej automatickej prevodovky.

Papierové parametre 74 kW (100 k)/205 Nm sa na prvý pohľad môžu zdať slabé, no práve vďaka elektromotoru je Jeep dostatočne agilný a dych mu začne dochádzať až pri dynamickom zrýchľovaní na diaľnici. Kapacitu batérie výrobca síce neuvádza, no v praxi systém citeľne prekonáva konkurenčné mild-hybridy. Parkovanie či posun v kolónach totiž Jeep zvláda v čisto elektrickom režime. Keď sa akumulátor prostredníctvom rekuperácie nabije doplna a vodič neprekročí rýchlosť 30 km/h, zvládne Avenger prejsť bez zapojenia spaľovacieho motora aj viac ako kilometer.

Hoci je to Jeep, tento model je určený do mesta a v teréne sa necíti komfortne. Ak by ste sa však v náročných podmienkach predsa len ocitli, môžete si aspoň zvoliť jazdný režim určený pre piesok alebo blato. Avenger je slangovo povedané viac komfort ako šport a vo verzii e-Hybrid dokáže jazdiť v kombinovaných podmienkach so spotrebou do šiestich litrov benzínu.

Stručne

Čo treba uznať

  • Nezameniteľný dizajn a charakter.

Čo nám chýbalo

  • Lepšia odozva vo volante .

Čo nás prekvapilo

  • Svetlá výška podvozka sa oproti elektromobilu nezmenila.
Jeep Avenger 1,2 T e-Hybrid 6DCT Summit

Cena (základ/test)                                         21 490/30 340 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 200 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 74 kW (100 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 205 Nm pri 1 750 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 21 kW (29 k), max. krútiaci moment 55 Nm. Emisie CO2102 – 124  g/km.

Jazdné výkony a spotreba

  • 0 – 100 km/h za 10,9 s, vmax = 184 km/h, spotreba WLTP/test 4,5 – 5,5/ 5,7 l/100 km.

Konektivita a nákladový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1 ×
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25´´
  • Batožinový priestor: 380 dm3

Test: Jeep Wrangler Rubicon 4×e PHEV – Zelená stopa v teréne

Komentáre (0)
Pridať komentár