Test: MG4 XPower – Keď čísla nepustia

MG4 XPower. Značka MG ani označenie Xpower v našich končinách nemá históriu, to sa však zmení.

Vezmime si kalkulačku. Základný model MG4 v cene 31 190 eur predstavuje výborný pomer ceny a protihodnoty. Vrcholný variant Xpower je síce o 12 000 eur drahší, no je šampiónom v pomere cena – výkon. Dá vám totiž výkon 350 kW (435 k) generovaný dvoma elektromotormi a zrýchlenie na 100 km/h za 3,8 sekundy. To radí „štvorku“ medzi najrýchlejšie hothatche na trhu. Keď sa tak zamyslím, asi ani neexistuje iné auto, ktoré by malo viac výkonu za menej peňazí.

V priamke raketa!

Rodený klamár! Vzhľadovo najskôr naozaj neviete, že ide o top verziu modelu MG4. Výraznejšou odchýlkou sú len väčšie brzdové kotúče. Na štyroch jednopiestikových strmeňoch sú namontované len kryty z dôvodu estetiky, aby lepšie vypĺňali priestor za kolesami, takže na tom by trochu mohli do budúcna zapracovať. V živote by ste nikdy nepovedali, že tento pomerne nevýrazný hatchback bez výrazných športových vzhľadových doplnkov pri šprinte dokáže vytrápiť spaľovacie kulty, ako sú BMW M3 či Mercedes C AMG, či elektrické Audi e-tron GT. Nonstop tlačenie do sedačky pri odpichoch si budete odopierať len veľmi ťažko. Je to priam droga.

Snaha sa cení

Napriek rozsiahlym zmenám na podvozku, kam patria tuhšie pružiny a upravené stabilizátory, tlmiče a elektronický diferenciál, som mal za mokra pocit, že auto trochu bojuje samo so sebou. Keď je povrch mokrý a nerovný, jazda začína byť nervózna. Vjazd do zákruty pri brzdení spôsobí, že sa MG elegantne zloží do zákruty a pokúsi sa vyhodiť zadnú časť, ale keď pridáte trochu plynu, aby ste auto prirodzene tlačili k výjazdu, predné kolesá stratia trakciu a prepadnú do nedotáčavosti. Veľmi pripomína premotorované autá s predným náhonom, čiže potrebujete mať určité šoférske návyky. Istote nepridáva ani neprirodzené riadenie, aby som skutočne cítil, čo presne predné kolesá robia.

Reálny život

Dojazdovo sa priemerne bavíme o hodnote 300 km v čistom. Samozrejme, teplota, jazdný štýl, podmienky môžu dojazd predĺžiť na deklarované čísla, ale aj naopak, výrazne znížiť. Pri nabíjaní 50 kW nabíjačkou na zhruba 80 % kapacity nikel-kobalt-mangánovej batérie  potrebujete zhruba hodinku času, pri využití 140 kW čas skrátite na približne polovicu.

Čo treba uznať

  • Neuveriteľný pomer cena – výkon.

Čo nám chýbalo

  • Podvozok aspoň taký rýchly ako motory.

Čo nás prekvapilo

  • Umelo zväčšené brzdové strmene cez krytky.

MG4 XPower

Cena (základ/test)                                         43 200/43 800 €

Záruka                                                           7 rokov alebo 150 000 km

                                                                       na VN akumulátor 7 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Vpredu synchrónny s permanentnými magnetmi, max. výkon 150 kW (204 k), max. krútiaci moment 250 Nm. Vzadu synchrónny s permanentnými magnetmi, max. výkon 170 kW (231 k), max. krútiaci moment 350 Nm. Max. kombinovaný výkon 320 kW (435 k), max. kombinovaný krútiaci moment 600 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 64/59,5 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 3,8 s, vmax = 200 km/h, dojazd vo WLTP/test 385/280 km, spotreba WLTP/test 18,7/21,9 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – 0×
  • USB-A – 2×
  • USB-C – 1×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 363 dm3

MG4 Exclusive Long Range: Vytrvalec (test)

 

Komentáre (0)
Pridať komentár