Test: Mercedes-Benz CLA 220 d Shooting Brake – Nájdi rozdiely

Mercedes-Benz CLA rovnako ako príbuzné modely prešiel maličkou modernizáciou. Poďme hľadať rozdiely.

Kombinácia patagonskej červenej farby a béžového macchiato interiéru vyzerá famózne, ale odporúčam ju len tomu, kto sa chce o auto starať. Isto mi dáte za pravdu, že ťažko sa zlepšuje dokonalý dizajn. Lenže čas plynie, a preto ani najmenšie CLA nemohlo ostať úplne bez zmeny.

Pri pohľade zvonku sa zamerajte na nový tvar predného nárazníka, upravenú masku a nový zadný difúzor. S príchodom modernizácie došlo z pohľadu exteriéru k ďalšej dôležitej zmene. A tou sú predné svetlá. Okrem zmenenej grafiky sú odteraz vždy s LED technológiou. Zmeny v interiéri? Tiež len minimum. Tou hlavnou je strata ovládania modernejšieho a rýchlejšie systému MBUX zo stredovej opierky. Za touto „fíčúrkou“ mi bolo po celý týždeň veľmi smutno. Nezúfajte však, ovládanie multimediálneho systému ponechali na štandardne dodávanom koženom volante s novým dizajnom haptických tlačidiel. Pozitívne je, že dodali aj konektor USB-C s vyšším výkonom, a teda rýchlejším nabíjaním telefónu. Systém MBUX má odteraz bezdrôtové zrkadlenie pre systémy Apple CarPlay a Android Auto.

Nakoľko sme civilnejšiu verziu Shooting Brake v redakčnom teste nemali, spomeniem aj batožinový priestor. Ten má síce slušnú porciu litrov, avšak z dôvodu skosenej zadnej časti je vnútorný priestor trochu obmedzený a tiež treba rátať, že z dôvodu vysokej nakladacej hrany budete batožinu ukladať veľmi hlboko.

Mild-hybridnej technológie sa vznetová verzia na moje počudovanie nedočkala, vyhradili ju len pre zážihové pohonné jednotky. To však nielenže nevadí, ale ja som práveže rád. Aj bez MHEV technológie jazdí príjemne, sila mu nechýba a pri tankovaní prekvapí. Dlhodobo sa moja spotreba v strednej záťaži zastavila na 5,8 l/100 km.

Čo treba uznať

  • Veľká podobnosť s väčšími modelmi.

Čo nám chýbalo

  • Ovládanie MBUX na stredovom tuneli.

Čo nás prekvapilo

  • Vyšší hluk od podvozka.

Mercedes-Benz CLA 220 d Shooting Brake Progressive Pine Advanced plus

Cena (základ/test) 41 598/60 918 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.

Motor

  • preplňovaný vznetový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 950 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri  3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 600 – 2 600 ot.min-1.  Emisie CO2 133 – 147 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,4 s, vmax = 237 km/h, spotreba WLTP/test 5,1 – 5,6/5,8 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Objem kufra: 490 dm3

Test: Mercedes-Benz GT 63 kupé -1-8-2-7 4-5-3-6

Komentáre (0)
Pridať komentár