Piaggio je totiž vynálezcom patentovanej trojkolesovej konštrukcie a touto inováciou vodičom ponúka inteligentné riešenie ako jazdiť v meste jednoducho a bezpečne, alebo ako prekonať dlhšie vzdialenosti vo väčších metropolách. Trojkolesový skúter ponúka vďaka svojej konštrukcii vysokú dávku stability pri náklonoch a k bezpečnému prejazdu mestom i mimo neho zasa pomôže extra koleso navyše či brzdový systém s ABS a ASR (kontrola trakcie). Vďaka tejto kombinácii sa do skútra môžu vodiči skutočne oprieť bez obáv z pádu.
Výhodou trojkolesových skútrov je tiež fakt, že od roku 2021 na riadenie trojkolesového skútra akéhokoľvek objemu motora či výkonu na Slovensku stačí vodičské oprávnenie typu A1, resp. B (v prípade, že vodič má oprávnenie platné viac než 2 roky). V praxi to znamená, že každý, kto má vodičský preukaz na automobil alebo malú motorku do 125 cm3, môže šoférovať tento trojkolesový skúter, a to bez toho, aby musel riešiť obmedzenia výkonu či objemu. V praxi to znamená, že na Slovensku je možné s klasickým vodičským preukazom šoférovať Piaggio MP3 aj v s objemom 310, 400 či 530 cm3.
Slovenskí šoféri si tak nemusia priplácať za vodičské oprávnenie na vyšší objem a môžu si okamžite začať užívať benefity objemnejšieho motora a vyššieho výkonu. Taliansky výrobca má vo svojej ponuke modely s objemom od 300 do 530 kubických centimetrov, od 19 kW po 33 kW, čo už skutočne vystačí nielen na jazdu v meste, ale aj na dochádzanie či prekonávanie dlhších vzdialeností. Po novom sa trojkolesový skúter Piaggio MP3 bude ponúkať aj s novým objemom 310 cm3 a výkonom 19,4 kW (26,4 k) s krútiacim momentom 27,3 Nm, čo umožňuje trojkolesovému skútru dosiahnuť rýchlosť až 129 km/h.
Piaggio MP3 má zároveň množstvo funkcií známych z malých mestských vozidiel, ako napríklad 7“ TFT displej s možnosťou prepojiť skúter so smartfónom, cúvaciu kameru, USB port na nabíjanie smartfónu, LED svetlá, systém BLIS (monitor mŕtveho uhla), tempomat či nožnú brzdu. Takýto skúter pritom stojí zhruba polovicu až tretinu toho, čo bežné malé mestské vozidlo. Do úvahy treba tiež vziať jeho oveľa nižšiu spotrebu paliva, ktorá činí 3,2 litra benzínu na sto kilometrov, vďaka čomu sa mobilita stáva ešte dostupnejšou.
Cenovka Piaggio MP3 štartuje už od 6 899 eur za verziu MP3 300 s výkonom 19 kW (25,8 k) a bohatou základnou výbavou. Viac informácií je možné nájsť na www.piaggio.sk.