Test: Ford Kuga 2,5 Duratec FHEV AWD ST-Line X – Šelma či maznáčik?

Ford Kuga. Naozaj nejde o nový model, ale o rozsiahly facelift. S menšou Pumou si ju už nepomýlite.

Kuga stratila dizajnovú príbuznosť s menšou Pumou, razom nadobúdate presvedčenie, že sa pozeráte na nový model známeho crossoveru. Predné partie úplne prepracovali, teraz sú úplne iné a vyzerajú dobre. Vo verzii s LED matrixovými svetlami dokonca automaticky dostáva maska svetlovod medzi prednými svetlami. Prácu svetiel musím pochváliť, pretože majú vysoký svetelný výkon a vyrezávajú príjemne. Nestretol som sa so žiadnym nespokojným vodičom, ktorý by na mňa blikal.

Tlačidlá preč!

Pri modernizácii interiéru konštruktéri, bohužiaľ, odstránili tlačidlá a preferenciu získali obrazovky. Prakticky všetko sa teraz ovláda z 13,2-palcovej obrazovky, ktorá pracuje so systémom SYNC4. Ovládanie je pomerne jednoduché, dobre čitateľné a nejaké vyššie výhrady som na prácu nemal. Dôležité je vedieť, že Ford sa s tým nepáral, a priniesol vskutku bohaté vybavenie už v základe! A navyše za veľmi atraktívnu cenu, dovolím si povedať, že možno najlepšiu v segmente.

Ako vodiča ma potešil tvar a hrúbka volantu, ktorý presne padol do mojich rúk. Volič pohonu však nie je to, čo ja obľubujem. Je otočný, medzi polohami nemá výrazný skok, a treba sa pozerať, čo človek radí. Mne osobne trochu v daždi a noci prekážalo aj ambientné osvetlenie v tyrkysovej farbe, škoda, že sa nedá zmeniť farba, len intenzita.

Tak toto áno!

Chcete stále diesel? Musíte sa pozrieť inde. Vo Forde Kuga už máte len benzín a rôzne formy pridruženej elektrifikácie. Testoval som za mňa tú najrozumnejšiu alternatívu, full hybrid s 2,5-litrovým motorom. Kombinácia atmosférického srdca a elektromotora je za mňa úžasná. Pracujú presne, plynulo, ekonomicky a spolu majú aj dynamiku.  Medzi mestami som opakovane dosahoval spotrebu 4,1 l/100 km. Samozrejme, ak sa necháte uniesť, tak reálnejšie čísla budú na hranici 5 l/100 km. Na diaľnici treba očakávať spotrebu približne 7,5 l/100 km.

Ford navyše do hybridu s pohonom všetkých štyroch kolies nainštaloval novú prevodovku eCVT s označením HF55, ktorá nielen zlepšuje dynamiku, akcelerácia z 0 na 100 km/h je lepšia až o 1,2 sekundy, ale zároveň umožňuje ťahať prívesy s oveľa vyššou hmotnosťou ako konkurenti v segmente – až 2 100 kg. Navyše som mal pocit, že ako duo s motorom pracujú oveľa tichšie ako som pri bezstupňových prevodovkách zvyknutý. Práve pre jazdný prejav a pocit z jazdy by som si takýto hybrid vedel doma predstaviť.

Stručne

Čo treba uznať

  • Vynikajúci pohon a jazdné vlastnosti.

Čo nám chýbalo

  • Mäkké plasty aj vzadu.

Čo nás prekvapilo

  • Menší batožinový priestor.

Ford Kuga 2,5 Duratec FHEV 183 k eCVT AWD ST -Line X

Cena (základ/test)                                         26 990/44 790 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 2 488 cm3, max. výkon 134 kW (183 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 4 800 ot.min-1. Emisie CO2 130 – 146 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,3 s, vmax=196 km/h, spotreba WLTP/test 5,7 – 6,4/6,6 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 13
  • Batožinový priestor: 553 dm3

Ford Tourneo Courier: Záblesk normálnosti (test)

Komentáre (0)
Pridať komentár