Test: LEXUS LM 350h Luxury – Génový experiment

Lexus LM 350h nemá žiadneho konkurenta, podľa Lexusu je to Luxury Mover, čo ani nemá adekvátny slovenský preklad.

Veľkostne je na úrovni krátkej verzie Mercedesu triedy V alebo dlhej verzie Volkswagenu Multivan T7, no vôbec im nekonkuruje. V skutočnosti je Lexus LM celkom iná liga ako spomínané modely a v európskych intenciách ho vlastne ani niet kam zaradiť. Lexus ho označuje ako Luxury Mover, čo ani nemá adekvátny slovenský preklad. Aj to len potvrdzuje, že LM je niečo nové na trhu, niečo, na čo v Európe nie sme zvyknutí. Lexus LM je totiž akoby výsledkom nejakého génového experimentu, pri ktorom ktosi skrížil vlajkovú loď automobilky – Lexus LS – s MPV. Ale asi výstižnejšie bude, keď tento experiment premietnem na Mercedes-Benz, v jeho prípade by sme sa bavili o skrížení triedy S a triedy V.

V európskych intenciách Lexus LM nemá obdoby s luxusom. Hneď na úvod poviem, že existujú dve verzie – sedemmiestna Luxury a štvormiestna Supreme so stenou oddeleným priestorom vodiča a spolujazdca a priestoru dvoch pasažierov vzadu. Ja som si vyskúšal sedemmiestnu verziu, ale ani tá nie je klasické rodinné MPV. Je to akási firemná luxus-limuzína pre najvyšší manažment. Vzadu sú dve luxusné kreslá – elektricky nastaviteľné, nastaviteľné aj do relaxačnej ležadlovej polohy, vyhrievané a ventilované, s masážnou funkciou, s integrovaným pracovným výklopným stolíkom. Zo stropu sa vyklápa 14-palcová multimediálna obrazovka a krištáľovo čistý zvuk vám sprostredkuje 21 reproduktorov Mark Levinson 3D Surround Sound. V treťom rade sú dve plnohodnotné sedadlá, ale v prípade núdze sa uprostred odvezie tretí človek. Mimochodom, aj sedadlá v treťom rade sú posuvné a pri správnom nastavení všetkých sedadiel je tam veľa miesta. A hoci nemajú elektrickú výbavu sedadiel druhého radu, sedí sa na nich veľmi príjemne. Sú mäkkučké ako domáce kreslo. A to, čo som doteraz napísal, je len slabý odvar toho, čo všetko Lexus LM z pohľadu výbavy ponúka.

 

Zabudnite na vany

Jedna vec je luxusná výbava, druhá sú jazdné vlastnosti a práve v nich sa Lexus líši od Mercedesu a Volkswagenu najviac. Aj z týchto áut totiž existujú podobné luxusné prestavby, lenže v ich prípade stále hovoríme o MPV odvodenom z úžitkových áut, aj keď Multivan T7 je postavený na celkom inej platforme, ktorú VW označuje za osobnú platformu, no jazdnými vlastnosťami je v porovnaní s Lexusom LM omnoho bližšie k úžitkovým vanom. V oblasti odhlučnenia podvozka, filtrácie nerovností a komfortu pruženia, ale aj aerodynamickým odhlučnením a tiež odhlučnením okolitého sveta je Lexus LM skrátka kdesi úplne inde ako spomínané dva modely. Technologickou zaujímavosťou je aktívne potláčanie nízkofrekvenčného hluku zvukovými vlnami s opačnou fázou. Lexus LM jazdí ticho a krásne plavne, navodí vám pocit, akoby ste jazdili v Rakúsku. Na jeho palube sa skutočne budete cítiť ako v najluxusnejších osobných limuzínach. A to sa ešte stále bavíme o štandardnom režime, v režime Rear Comfort to bude ešte a ďalší kúsok lepšie. A, samozrejme, adekvátny svet Luxusu si bude užívať aj váš osobný šofér. Pre info, LM je postavené na platforme GA-K pre osobné autá, nie je žiaden van!

Na pohon slúži jediná alternatíva – hybrid s 2,5-litrovým atmosférickým motorom a systémovým výkonom 184 kW (250 Nm). Ako vodič pri akcelerácii vnímate vysávačový efekt, pretože cítite nerovnosť medzi polohou plynu a otáčkami motora, no ako pasažier vám to vôbec nepríde. Príjemným prekvapením bola spotreba – priemer za vyše 1 000 km bol 7,1 l/100 km, no niektoré trasy som dával pod 6 l/100 km. Na takéto hebedo je to slušné, čo poviete? Testovaný exemplár mal navyše pohon všetkých štyroch kolies – samozrejme Lexusácky, pri ktorom zadné kolesá poháňa samostatný elektromotor.

Stručne

Čo treba uznať

  • Po každej stránke luxusná jazda.

Čo nám chýbalo

  • Tu nemôže chýbať nič.

Čo nás prekvapilo

  • Veko kufra sa elektricky otvára iba zboku, tradičným centrálnym ovládačom nie.

Lexus LM 350h AWD Luxury

Cena (základ/test)                                         127 000/128 400 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

na VN akumulátor 6 rokov alebo 160 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 2 487 cm3, max. výkon 140  kW (190 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 129 Nm pri 4 300 ot.min-1. Predný elektromotor: max. výkon 134 kW (182 k), max. krútiaci moment 270 Nm. Zadný elektromotor: max. výkon 40 kW (54 k), max. krútiaci moment 121 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 184  kW (250 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 160,3 – 167,1 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax=190 km/h, spotreba WLTP/test 7,0 – 7,4/7,1 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 2×
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 7×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 14,0
  • Batožinový priestor: 1 190 dm3

Lexus LC 500: Neberte nám princeznú!

Komentáre (0)
Pridať komentár