Keď sa na M2 vo svetlomodrej farbe pozerám, nič iné ako dizajnová vulgárnosť rebela mi nenapadá. Je ale vulgárnosť skutočne zlá? V normách spoločnosti stále je stále nežiadaná, teda aspoň v teoretickej rovine. Realita dneška je však presne opačná. Čim viac drzosti, tým viac priestoru a popularity. Viem, fotografia síce nedokáže hodnoverne sprostredkovať charizmu, či čaro, ale v reálnom svete priťahuje pohľady ako magnet.
2-dverové kupé prešlo brutálnou premenou. Kým predchádzajúca generácia bola ladná, uhladená a elegantná, novinka je drsná, surová, a to od predného nárazníka až po zadný difúzor s koncovkami výfukov. Jediné, čomu ponechali tradičné krivky, je línia v tomto prípade príplatkovej karbónovej strechy.
Gény nezaprie
Čo som však extrémne rád, filozofiu geniálneho pocitu z jazdy spájanú so staršími modelmi BMW M si nová M2-ka ponechala. Najmä presným a strmým riadením s hrubým volantom. Pod kapotou sa skrýva preplňovaný radový šesťvalcový motor s označením S58, ktorý kooperuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Rýchlosť a ráznosť radenia prevodových stupňov si po vzore väčších modelov viete systémovo nastaviť. S automatickou prevodovkou a vďaka všemožným jazdným nastaveniam je auto ako vycvičený dravec, ktorý čaká na vhodnú príležitosť, kým zaútočí. Čo je pochopiteľné, príležitosť na útok budete spolu hľadať vždy a všade a ani sa nepotrebujete preklikávať nastavaniami komplikovaného iDrivu aby ste si jazdu naplno užili. Vďakabohu za niektoré hardvérové tlačidla rýchlych volieb.
Ako šelma utrhnutá z reťaze sa začne správať v momente, keď si navolíte červené tlačidlo na volante s označením M2. Tu už kupé potrebuje pevné a rýchle ruky a nohy, keďže trakčná kontrola smeruje rýchlo do zabudnutia a teda aj poháňaný zadok do strán. Trakciu zadnej poháňanej nápravy ponúka prispôsobenie v desiatich úrovniach, a poviem vám, prvýkrát som k nej pristupoval s veľkou dávkou opatrnosti a pokory. Vrtenie zadnými partiami v zákrute, či pálenie gúm nie je problém ani s automatom. Dobrou správou je, že pre puristov je k dispozícii aj 6-stupňová manuálna prevodovka, paradoxne za príplatok 500 eur.
Dospievať je ťažké
A to doslova. Medzigeneračne pribrala viac než 200 kíl (!) a váži približne rovnako ako väčšia o dvadsať tisíc drahšia M4-ka! Kilové rozdiely sú medzi nimi navyše tak malé, že sú skutočne zanedbateľné. M2 tak síce po rokoch prišla tak o žiadanú ľahkosť, ale to je však nijako neuberá na drzom, drsnom uličníckom správaní, ktorí mnohí klienti chcú a žiadajú. Je naďalej viac než skvelá, len proste jednoducho dospela a z ľahkého tintítka akosi zmužnela a zhrubla.
Čo treba uznať
- Kontroverzný spôsob rozdávania radosti.
Čo nám chýbalo
- Menej kíl.
Čo nás prekvapilo
- Chirurgický presné riadenie a ovládateľnosť.
BMW M2
Cena (základ/test) 72 000/87 426 €
2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Preplňovaný zážihový R6/24V, zdvihový objem valcov 2 993 cm3, max. výkon 338 kW (460 k) pri 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 550 Nm pri 2 650 – 5870 ot.min-1. Emisie CO2 218 – 222 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 4,1 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 9,6 – 9,8/10,6 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 1 x
- USB-C – 1×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 14,9
- Batožinový priestor: 390 dm3