Test: BMW M2 – Úchylka na drzosť!

BMW M2 je dizajnovo úplne iná než predchodca. Vulgárnym vzhľadom to však len začína!

Keď sa na M2 vo svetlomodrej farbe pozerám, nič iné ako dizajnová vulgárnosť rebela mi nenapadá. Je ale vulgárnosť skutočne zlá? V normách spoločnosti stále je stále nežiadaná, teda aspoň v teoretickej rovine. Realita dneška je však presne opačná. Čim viac drzosti, tým viac priestoru a popularity. Viem, fotografia síce nedokáže hodnoverne sprostredkovať charizmu, či čaro, ale v reálnom svete priťahuje pohľady ako magnet.

2-dverové kupé prešlo brutálnou premenou. Kým predchádzajúca generácia bola ladná, uhladená a elegantná, novinka je drsná, surová, a to od predného nárazníka až po zadný difúzor s koncovkami výfukov. Jediné, čomu ponechali tradičné krivky, je línia v tomto prípade príplatkovej karbónovej strechy.

Gény nezaprie  

Čo som však extrémne rád, filozofiu geniálneho pocitu z jazdy spájanú so staršími modelmi BMW M si nová M2-ka ponechala. Najmä presným a strmým riadením s hrubým volantom.  Pod kapotou sa skrýva preplňovaný radový šesťvalcový motor s označením S58, ktorý kooperuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Rýchlosť a ráznosť radenia prevodových stupňov si po vzore väčších modelov viete systémovo nastaviť. S automatickou prevodovkou a vďaka všemožným jazdným nastaveniam je auto ako vycvičený dravec, ktorý čaká na vhodnú príležitosť, kým zaútočí. Čo je pochopiteľné, príležitosť na útok budete spolu hľadať vždy a všade a ani sa nepotrebujete preklikávať nastavaniami komplikovaného iDrivu aby ste si jazdu naplno užili. Vďakabohu za niektoré hardvérové tlačidla rýchlych volieb.

Ako šelma utrhnutá z reťaze sa začne správať v momente, keď si navolíte červené tlačidlo na volante s označením M2. Tu už kupé potrebuje pevné a rýchle ruky a nohy, keďže trakčná kontrola smeruje rýchlo do zabudnutia a teda aj poháňaný zadok do strán. Trakciu zadnej poháňanej nápravy ponúka prispôsobenie v desiatich úrovniach, a poviem vám, prvýkrát som k nej pristupoval s veľkou dávkou opatrnosti a pokory. Vrtenie zadnými partiami v zákrute, či pálenie gúm nie je problém ani s automatom. Dobrou správou je, že pre puristov je k dispozícii aj 6-stupňová manuálna prevodovka, paradoxne za príplatok 500 eur.

Dospievať je ťažké

A to doslova. Medzigeneračne pribrala viac než 200 kíl (!) a váži približne rovnako ako väčšia o dvadsať tisíc drahšia M4-ka! Kilové rozdiely sú medzi nimi navyše tak malé, že sú skutočne zanedbateľné. M2 tak síce po rokoch prišla tak o žiadanú ľahkosť, ale to je však nijako neuberá na drzom, drsnom uličníckom správaní, ktorí mnohí klienti chcú a žiadajú. Je naďalej viac než skvelá, len proste jednoducho dospela a z ľahkého tintítka akosi zmužnela a zhrubla.

 

Čo treba uznať

  • Kontroverzný spôsob rozdávania radosti.

Čo nám chýbalo

  • Menej kíl.

Čo nás prekvapilo

  • Chirurgický presné riadenie a ovládateľnosť.

BMW M2

Cena (základ/test) 72 000/87 426 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R6/24V, zdvihový objem valcov 2 993 cm3, max. výkon 338 kW (460 k) pri 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 550 Nm pri 2 650 – 5870 ot.min-1. Emisie CO2 218 – 222 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 4,1 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 9,6 – 9,8/10,6 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1 x
  • USB-C – 1×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 14,9
  • Batožinový priestor: 390 dm3

BMW M240i xDrive – Zatiaľ spolu

Komentáre (0)
Pridať komentár