Chápem, už ste sa plesli po čele a chcete ihneď prestať čítať. Ale počkajte. Kliknite na konfigurátor na stránke Škoda-auto a zvoľte si model Karoq. Veľkostne je totiž veľmi podobný Elroq-u a zistíte, že základný model Selection s trojvlacovým motorom 1,0 TSI s maximálnym výkonom 85 kW (115 k) a pohonom predných kolies stojí 27 871 eur. V zrkadle tejto informácie je základná cena Elroq-u predsalen prijateľnejšia a rozdiel medzi spaľovacou a elektrickou verziou už nie je taký hrozivý ako ešte pred pár rokmi. A to je pozitívne, lebo sa motoristi môžu rozhodovať predsa len slobodnejšie. A preto samotní predstavitelia Škody rozprávajú o Elroqu ako o elektrickej verzii Škody Karoq. A tu ste zároveň zistili pôvod názvu. 😉
Škoda Elroq je strategickým modelom elektrickej ofenzívy a prvým modelom nového dizajnérskeho jazyka Modern Solid. Ten sa rozlúčil s jednodielnymi svetlometmi ako aj s klasickou mriežkou chladiča akú poznáme z ostatných modelov. Jediné čo ostalo je skok v prednej časti kapoty. Denné a hlavné svetlomety sú rozdelené do dvoch častí. A nehľadajte ani ikonické logo so šípom, po novom sa ukáže iba nápis. Vpredu aj vzadu. Bočná línia kopíruje Enyaq takmer dokonalo, napokon aj hodnota rázvoru osí kolies 2770 je takmer identická s tou, ktorú má väčší brat Elroq-u. Celková dĺžka 4488 naznačuje kompaktnejšie rozmery a zároveň naznačuje ľahšie bytie v meste. Batožinový priestor stratil 115 litrov objemu, stále je v rámci triedy s hodnotou 470 litrov nadpriemerný. Inak povedané: Aj Elroq je Škoda. Rodinná, praktická a z dizajnérskeho hľadiska atraktívna. A sme opäť pri dizajne, tak svetlejšie odtiene farieb na Elroqu nechajú dizajn vyznieť lepšie ako tie tmavšie.
Motory, baterky, dojazdy
To je pointa. Aspoň na internete. Takže základný Elroq 50 model poskytne kombináciu 55 kWh batérie s pohonom zadných kolies, pričom na ne bude smerovať maximálny výkon 125 kW (170 k). Dojazd na úrovni 370 kilometrov by mal uspokojiť najmä mešťanov. Ak máte chatu a cez víkendy ju navštevujete, tak si zrejme zvolíte verziu Elroq 60. Číselné označenie približne prezrádza kapacitu batérií v kWh, takže 63 kWh, bude spolupracovať s elektromotorom s maximálnym výkonom 150 kW (204 k) a maximálny dojazd sa pohybuje na úrovni 400 kilometrov. Vrcholnou verziou bude Elroq 85, ktorý poskytne maximálny výkon 210 kW (285 k) a batéria s kapacitou 82 kWh by mala vystačiť až na 560 kilometrov. V ideálnych podmienkach samozrejme.
Nabíjací výkon bude závisieť od kapacity vašej batérie. Najsilnejšia umožní nabíjať výkonom 175 kW, stredná verzia 165 kW a najmenšia batéria bude hltať elektróny rýchlosťou 145 kW. Všetky batérie by mali zvládnuť rýchlonabíjanie z 10 na 80 percent za 25 minút, najsilnejšia batérie si vyžiada ďalšie tri minúty. Takže jedna káva a scrolovanie na Facebooku by vám mali poskytnúť dostatok energie na to aby ste dobehli za frajerkou až do Sniny.
Kým exteriér odhalil novú éru dizajnu, interiér je menej progresívny. Nechýba masívny dotykový displej s uhlopriečkou 13 palcov, prostredníctvom ktorého ovládate prakticky každú funkciu. Nechýbajú však skratky pre väčšinu funkcií, ktoré vodič používa. Zvyšok interiéru ponúka množstvo šikovných riešení, bezdrôtové nabíjanie je pripravené na dva telefóny, pod lakťovú opierku ukryjete veci, ktoré nechcete aby boli na očiach. Oveľa dôležitejšiu úlohu v tomto prípade budú hrať materiály a farby. Pre extrovertných sú pripravené oranžové pásy, ekológov poteší množstvo recyklovaných materiálov s modernými názvami ako leatherette, či RecyTitan.Obsahujú až 78 percent vlákien z recyklovaných PET fľaší ako aj 6% z recyklovaného oblečenia. Bude to stačiť na úspech? Neviem, ale Elroq má všetky predpoklady na to, aby oslovil viac potenciálnych zákazníkov, než mohol doteraz model Enyaq. Čo myslíte?