Test: DS 4 Cross BlueHDi 130 S&S EAT8 Voyage – La Mademoiselle

DS 4 Cross je ako mladá francúzska slečna, ktorá sa snaží zapadnúť do sveta veľkých dospelých.

DS 4 na ulici určite vyniká vďaka vrodeným dynamickým proporciám, veľkým diskom kolies, agresívne usporiadaným LED svetlám na denné svietenie a charakteristickým krištáľovým svetlám vzadu. Vyzerá štýlovo, moderne, elegantne, luxusne a to podstatné je, že je neokukané.

Po zatvorení dverí som na chvíľu len tak sedel a rozjímal. Potom som sa snažil pochopiť, čo sa to so mnou vlastne deje. Šoféra totiž extravagantný interiér okamžite obopne z každej strany a až potom si začne uvedomovať vysokú kvalitu materiálov a príjemné dielenské spracovanie. Po úvodnom rozplývaní nastáva čas si auto prispôsobiť, no chýbala mi intuitívnosť ovládania a logická nadväznosť spojená s používaním malého dotykového displeja na centrálnom tuneli. Viete na ňom napr. písať písmenká do navigácie, ale nejaké pokročilé ovládanie hlavného displeja infotainmentu nečakajte, a to je za mňa veľká škoda. Toto ovládanie má potenciál a viem si predstaviť jeho uvedenie do plnohodnotného života.

S DS 4 zažijete plavbu svojho života. Nie nadarmo limitovanú a extrémne zvýhodnenú verziu nazvali Voyage, čiže v preklade plavba. Mimochodom, s verziu Voyage teraz ušetríte viac ako 10 000 eur, a keď to „preženiete“ cez značkové prémiové financovanie DS, ušetríte ďalšie dve tisícky. Toto zvýhodnenie sa však týka len naftových verzií DS 4 a DS 7.

Pri jazde v luxusnom DS 4 oceníte ticho a komfortný, na dnešné pomery až prehúpavý podvozok. Žiaľ jeho prácu citeľne sťažujú obrie kolesá. Vo vyšších rýchlostiach je akusticky jazda na nižšiu strednú triedu stále veľmi príjemná, avšak aj tu majú svoj podiel viny pneumatiky. Výraznejšie totiž počuť ich odvaľovanie. Treba ale jedným dychom povedať, že sme mali obuté boli celoročné pneumatiky Michelin CrossClimate 205/55 R19, ktoré sú hlučnejšie ako letné. Zaujímavosťou modelu je nočné videnie s detekciou chodcov. Takúto technológiu nenájdete ani u prémiových značkách.

Čo treba uznať

  • Do vienka dostalo podmaňujúcu charizmu.

Čo nám chýbalo

  • Intuitívnejšie ovládanie.

Čo nás prekvapilo

  • Nevyužitý potenciál dotykového displeja na stredovom tuneli.

DS 4 Cross BlueHDi 130 S&S EAT8 Voyage

Cena (základ/test) 33 490/37 990 €

Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km.

Motor

  • preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri  3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1.  Emisie CO2 137 – 139 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,9 s, vmax = 208 km/h, spotreba WLTP/test 5,2 – 5,3/5,7 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10
  • Objem kufra: 430 dm3

DS 9 E-Tense 360 k 4×4 Rivoli+ – Pán generálny

Komentáre (0)
Pridať komentár