Test: VOLKSWAGEN Amarok 3,0 TDI 177 kW 4Motion Aventura – Najluxusnejší Amarok

Volkswagen Amarok Aventura predstavuje vrchol v ponuke, s ktorým prejdete celý svet. A nezáleží na tom kadiaľ.

Terénne pick-upy boli pôvodne vymyslené na prácu v náročných podmienkach – pre farmárov, elektrikárov, lesníkov, stavbárov… Skrátka každému, kto potrebuje dostať niečo cez náročný terén. Do dnešných dní sa z nich však v mnohých prípadoch stali imidžové záležitosti. Ľudia s nimi neváhajú jazdiť do nákupných centier, na dovolenku atď. A Volkswagen Amarok Aventura je najviac imidžové, čo si v rámci Amaroku môžete kúpiť.

Predný nárazník v dizajne X, pochrómované prvky na exteriéri, stúpačky, full LED svetlá, kožené čalúnenie časti prístrojovej dosky a dverí, exkluzívna koža Savona na sedadlách, 12,3-palcový digitálny prístrojový štít, 12-palcový infotainment, prémiový audiosystém Harman Kardon a k tomu dlhý zoznam komfortných a asistenčných systémov robia z tohto Amaroku auto, v ktorom si ani neuvedomíte, že pochádza zo sveta úžitkových vozidiel. Náš model mal navyše namiesto štandardných 20-palcových o palec väčšie kolesá. Z komfortných prvkov by som vyzdvihol adaptívne svetlá IQ.Light Matrix, ktoré vykrývajú premávku, adaptívny tempomat, aktívne vedenie auta v jazdnom pruhu, čítanie dopravných značiek, 360-stupňový kamerový systém, predné sedadlá nastaviteľné v 10 smeroch a vyhrievané, ale napríklad aj také veci zo zoznamu príplatkových vecí, ako je centrálne zamykanie veka ložného priestoru či elektrické ovládanie krytu ložného priestoru.

Jazdí skoro ako SUV

To podstatné, prečo si Amarok Aventura nebudete spájať so svetom úžitkáčov, je to, ako jazdí. Má totiž má geniálne vyladený podvozok, ktorý krásne filtruje nerovnosti každého druhu a cez väčšie hupáky auto prejde ako loď cez vlnu. Výborne naladené tlmiče pritom veľmi rýchlo a jemne upokoja „voľný“ pohyb kolies, resp. karosérie. Od najlepších SUV ho odlišuje iba to, že predsa len trochu cítite, ako karoséria kmitá v silentblokoch, v ktorých je uložená na ráme. Zároveň je veľmi dobre odhlučnený, a to tak od motora a podvozka, ako aj od aerodynamiky. Okrem bežného týždňového testu som s ním absolvoval aj cestu do Berlína a späť a musím povedať, že ani v rýchlostiach atakujúcich 200 km/h nebol v kabíne hluk, ktorý by bránil bežnej komunikácii. Jednak sme mohli medzi sebou rozprávať bez zvyšovania hlasu a jednak som nevystúpil z auta ohučaný, akoby som celý deň robil so zbíjačkou. To som naozaj nečakal.  Pritom spotreba za celú cestu tam a späť, s tým, že po nemeckých diaľniciach sme kalili čo sa dalo, bola 12,2 l/100 km. Môj celotýždňový priemer bol 10,4 l/100 km.

Mimochodom, Aventura sa dodáva výhradne s trojlitrovým dieselovým motorom so 177 kW, desaťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion. Tento pohon 4×4 sa však diametrálne líši od toho, aký mali pôvodne terénne pick-upy. Tie mali poháňané štandardne zadné kolesá a predok sa pripájal „napevno“. To znamená, že na asfalte sa s nimi ako so štvorkolkou nedalo jazdiť, pretože v zákrutách vzniklo obrovské pnutie, auto nechcelo zabáčať a pneumatiky sa opotrebovávali ako ďas. Amarok má, samozrejme, inteligentný pohon 4×4. Aj on má štandardne poháňané kolesá zadnej nápravy – 2H, no v ďalšom kroku – 4A – sa predné kolesá pripoja cez medzinápravový diferenciál, čo dovoľuje, aby medzi nápravami vznikli rozdielne otáčky a auto môže zabáčať ako úplne bežné SUV – ochotne, bez pnutia a bez nadmerného opotrebovania pneumatík. Až v ďalšom kroku 4H sa medzinápravový diferenciál zamkne a hnacia sila medzi prednú a zadnú nápravu pôjde „napevno“. Okrem toho máte k dispozícii redukciu 4L a tiež uzávierku zadného diferenciálu.

Nezáleží na tom kadiaľ pôjdete

Takže hoci je Amarok Aventura najluxusnejší Amarok, aký môžete mať, nevzdal sa všetkých tých atribútov, ktoré mali terénne pick-upy pôvodne a zvládne aj skutočne náročný terén. Môžete sa s ním vydať do mesta aj na dovolenku a nezáleží na tom, kadiaľ povedie vaša cesta. Či už to bude okreskami a diaľnicami, alebo lesom a lúkami, vždy sa dostanete do cieľa.

S Amarokom Aventura nezáleží na tom kadiaľ vedie cesta!

Stručne

Čo treba uznať

  • Vynikajúco naladený podvozok.

Čo nám chýbalo

  • Priame hardvérové ovládanie niektorých funkcií.

Čo nás prekvapilo

  • Nízky hluk v kabíne.

 

Volkswagen Amarok 3,0 TDI 177 kW 4Motion Aventura

Cena (základ/test)                                         43 356/64 500 € vrátane DPH  

Záruka                                                           4 roky alebo 120 000 km

Motor

  • Preplňovaný vznetový V6/24V, zdvihový objem valcov 2 993 cm3, max. výkon 177 kW (240 k) pri 3 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 600 Nm. Emisie CO2 265 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,8 s, vmax=190 km/h, spotreba WLTP/test 10,2/10,4 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 1×
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 1×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,0

 

 

Komentáre (0)
Pridať komentár