Test: Harley-Davidson Low Rider S – Odpadlík

Harley-Davidson Low Rider S je určený tým, ktorí motorku považujú za náboženstvo, no neopúšťajú mesto.

Musí byť čierna! To je povinnosť. Inak proste nefunguje. Po dizajnérskej stránke v podstate nemám čo tomuto modelu vyčítať, napokon je to predstaviteľ subkultúry, ktorá zasahuje celý kontinent. No niečo ma predsa len vyrušovalo. Bol to držiak EČV, ktorý bol z nepochopiteľných príčin umiestnený na stojato. Osobne by som ho umiestnil pod trčiace zadné svetlo, ale možno to takto majú zákazníci radi. Neviem. To, čo viem, je, že týmto sme vyčerpali kritiku tohto motocykla. Pretože ak hľadáte výkonný aj dostatočne obratný čoper s prebytkom štýlových prvkov, tak ste ho práve našli.

Zvuková stopa, ktorú zanecháva Low Rider S, je jednoducho taká intenzívna, že ju nemôžete nemilovať. Kedysi by ste museli na stôl položiť oveľa väčšiu sumu, aby ste dostali motor Milwaukee-Eight 117 s objemom valcov 1 923 kubických centimetrov. Poskytne vám 78 kW (106 k), no zaujímavejším údajom je maximálny krútiaci moment. Ten vrcholí hodnotou 168 Nm a to sa, prosím pekne, bavíme o motorke! Prejav motora strihli zrejme podľa hollywoodskeho scenára – príjemne hlasný v nízkych otáčkach, no schopný aj v tých vysokých. Low Rider S mieri do teritória slobodnej voľby jazdného režimu, ktorý vykonáte pravým zápästím. Bez problémov zrýchlite celkom svižne na stovku bez toho, aby ste prekročili hranicu tritisíc otáčok a s tou istou ľahkosťou ho viete vytočiť za hranicu päťtisíc a motor nestratí kultúru chodu. Inak povedané, nemení charakter a vy pri športovejšej jazde nemusíte meniť svoj jazdný štýl. Skôr naopak, užije si to aj ten, čo má pred hmotnosťou na tomto type motorky rešpekt. Navyše sedadlo a jeho čalúnenie vám umožnia zmeniť polohu sedenia v zákrutách a užiť si jazdu ešte viac.

 

Prístrojový panel je jednoduchý. Otáčkomer plus digitálny tachometer je všetko, čo potrebujete k tomu, aby ste boli informovaný. Áno, môžete na displeji meniť zobrazované informácie, no nebudete to potrebovať, je to zbytočné. Napokon Harley-Davidson Low Rider S je určený tým, čo radi jazdia nonstop a užívajú si anonymitu, ktorú motorka prepožičiava. A budem sa opakovať – Low Rider S musí byť v kombinácii čiernej s čiernou s pridaním čiernych výfukov a čierneho krytu LED-kového svetlometu.

 

Čo musíme uznať

  • Nádherný dizajn, ktorý stavia na efekte čiernej.

Čo nám chýbalo

  • Trocha kvalitnejšie tlačidlá na riadidlách.

Čo nás prekvapilo

  • Agilita a schopnosť jazdiť rýchlo.

 

Harley Davidson Low Rider S 

Cena a záruka:

základ/test 23 091/27 195 €

2 roky bez obmedzenia km

 

Motor:  Vzduchom a olejom chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 923 cm3, max. výkon 78 kW (106 k) pri 4 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 168 Nm pri 3 500 ot.min-1, Emisie CO2 135 g/km

 

Jazdný výkon, spotreba:

pohotovostná hmotnosť 308 kg, vmax = n.u., spotreba výrobca/test 5,6/5,7 l/100 km

Test: Harley-Davidson CVO Road Glide – Sharknose

čopercruiserHarley-DavidsonLow Rider Stest
Komentáre (0)
Pridať komentár