Ešte pred niekoľkými rokmi bol Tavares jedným z najväčších kritikov elektrifikácie a sprísňovania emisných noriem výfukových plynov. Dnes sa však plánom na ich zmiernenie bráni. Ide o potenciálne odloženie nových nariadení, ktoré mali vstúpiť do platnosti v roku 2025. Podľa nových smerníc by sa priemerné emisné limity pre výrobcov ponúkajúcich svoje autá v EÚ znížili zo 106,6 g/km na 95 g/km. Či však predpisy vstúpia do platnosti v plánovanom termíne, nie je známe. O ich odloženie požiadalo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Zatiaľ na dva roky.
Zdá sa, že Tavares, ktorý sa stal známym ako kritik automobilovej politiky EÚ, by túto myšlienku schválil. Nič nemôže byť ďalej od pravdy – prezident Stellantis opäť prekvapil verejnú mienku. – Zmena pravidiel teraz by bola neskutočná – vysvetlil v rozhovore pre Agence-France Presse. – Všetci už dávno vedeli o nových predpisoch a mali čas sa pripraviť, takže teraz je čas pretekať.
Nie je to prvýkrát, čo Tavares prehovoril iným hlasom ako ACEA. V júni 2022 Stellantis oficiálne opustil asociáciu , aby „prešiel od lobingu k priamejšej interakcii“.
Foto: PSA