Volkswagen Transporter – Oficiálna svetová premiéra. Čo môžeme čakať?

Volkswagen Úžitkové vozidlá predstavuje na medzinárodnom autosalóne úžitkových vozidiel IAA Transportation v Hannoveri v rámci svetovej premiéry úplne novo vyvinutý model Transporter.

Transporter je k dispozícii ako skriňová dodávka s rozličnými deliacimi stenami a konfiguráciami sedadiel, s dvoma veľkosťami rázvoru a dvoma výškami strechy. Rovnako s dvoma veľkosťami rázvoru je na výber aj osobná verzia Kombi a exkluzívnejšia verzia Caravelle (veľkopriestorové taxi, pohodlné rodinné vozidlo). Jedinečný v segmente a typický pre tento modelový rad je valník s dvojitou kabínou. V ponuke pre Transporter a Caravelle nechýba ani verzia „PanAmericana“, vhodná pre jazdu mimo spevnených ciest.

fPerfektné spektrum pohonných jednotiek pre dnešnú dobu: aktuálne požiadavky na systémy pohonu sú také komplexné a rozmanité ako nikdy predtým. Firmy pôsobiace v meste preferujú elektromobilitu a čo najnižšie prevádzkové náklady, firmy s dlhšou dojazdovou vzdialenosťou z firemnej prevádzky operujúce v metropolách favorizujú pohon plug-in hybrid a pre firmy s požiadavkami na dlhý dojazd je prvou voľbou úsporný a čistý turbodiesel. Presne toto portfólio pohonu ponúka značka Volkswagen Úžitkové vozidlá v novej generácii modelov Transporter a Caravelle. Výkonové spektrum siedmich efektívnych pohonných agregátov siaha od 81 kW (110 k) do 210 kW (286 k). Po prvý raz patrí do portfólia okrem troch turbodieslov s priamym vstrekovaním paliva (TDI) aj pohon plug-in hybrid (eHybrid) a tri verzie elektrického pohonu (e-Transporter a e-Caravelle). Dva motory TDI sa môžu na želanie kombinovať aj s pohonom všetkých kolies 4MOTION. To predstavuje optimálnu ponuku pohonu pre obdobie transformácie mobility.

Citeľne lepší vo všetkých oblastiach: Transporter a Caravelle poskytujú oproti predchodcovi, ktorého nahrádzajú (T6.1), výrazne väčší priestor, výrazne väčšiu úžitkovú hmotnosť a výrazne väčšiu povolenú hmotnosť prívesu. Objem nákladného priestoru skriňovej dodávky s normálnym rázvorom a strechou vzrástol o vyše 10 percent na 5,8 m3. S dlhým rázvorom a vysokou strechou je teraz objem nákladného priestoru skriňovej dodávky až 9,0 m3. Do nákladného priestoru verzie s dlhým rázvorom sa zmestia tri europalety. Aj užitočná hmotnosť sa zväčšila – maximálne až na 1,33 tony (plus 0,13 tony). Okrem toho Volkswagen zvýšil maximálnu povolenú hmotnosť prívesu, ktorá teraz podľa motora a druhu pohonu môže dosahovať až 2,8 tony (predtým 2,5 tony).

Caravelle ako základná verzia, „Life“ a „Style“: samostatným modelom je Caravelle. Ideálny hotelový minibus a veľkopriestorové taxi s maximálne deviatimi sedadlami bol vyvinutý na komerčnú dopravu osôb. Značka Volkswagen Úžitkové vozidlá ponúka Caravelle v základnej verzii, ako aj v strednej verzii „Life“ a špičkovej „Style“. Okrem toho sa dá aj Caravelle objednať s predĺženým rázvorom. Na želanie sa Caravelle dá zušľachtiť príplatkovými prvkami ako napríklad veľké panoramatické strešné okno, ktoré z tohto modelu robí Samba Bus novej doby.

Transporter a Caravelle ako „PanAmericana“: štvrtá generácia modelu Transporter sa dala od roku 2001 objednať s kompletom vybavenia „PanAmericana“. V piatej generácii sa „PanAmericana“ stala samostatnou exkluzívnou a kultovou verziou. Preto značka Volkswagen Úžitkové vozidlá ponúka aj v 7. generácii modelového radu osobitnú verziu „PanAmericana“, a to v kombinácii s karosériou skriňovej dodávky i osobnej verzie Caravelle. Svojim robustným dizajnom all-terrain a exkluzívnymi prvkami vybavenia sú nezdolné modely „PanAmericana“ – predovšetkým s pohonom všetkých kolies 4MOTION – ideálnymi vozidlami na každé veľké stavenisko a profesionálnu prepravu osôb mimo spevnených ciest

Transporter a Caravelle novej generácie majú úplne nové portfólio motorov. Po prvý raz je v tomto modelovom rade súčasne s dôležitými turbodieslami (TDI) na výber aj novo vyvinutý pohon plug-in hybrid (eHybrid) a nové elektrické alternatívy pohonu (e-Transporter a e-Caravelle). Základ pohonu pre 7. generáciu modelu Transporter tvoria tri novo vyvinuté štvorvalcové turbodiesle 2.0 TDI s priamym vstrekovaním paliva. Dosahujú výkony 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). Motory TDI do výkonu 110 kW (150 k) vrátane, sa sériovo montujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Motor TDI s výkonom 125 kW (170 k) sa vždy kombinuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá sa pri motore TDI s výkonom 110 kW (150 k) dá objednať za Strana 8 z 11 príplatok. Pri motoroch TDI od výkonu 110 kW (150 k) sa dá objednať aj systém pohonu všetkých kolies 4MOTION.

Transporter a Caravelle 7. generácie majú v základnej verzii dĺžku 5050 mm, čo predstavuje plus 146 mm oproti predchádzajúcemu modelu T6.1. Súčasne vzrástol aj rázvor o 97 mm na 3100 mm. Okrem toho sa Transporter a Caravelle budú vyrábať aj vo verzii s rázvorom predĺženým o 400 Strana 9 z 11 mm (celková dĺžka 5450 mm). Transporter ako valník má dlhý rázvor sériovo. Všetky modely majú vonkajšiu šírku (bez vonkajších spätných zrkadiel) 2032 mm, ktorá je oproti predchodcovi väčšia o 128 mm. Výška s normálnou strechou je 1983 mm. S normálnym rázvorom majú modely 7. generácie priemer otáčania iba 11,9 metra, čo uľahčuje manévrovanie v mestskej premávke.

 

Komentáre (0)
Pridať komentár