Na svete zrejme nebude mnoho ľudí, ktorí by sa pri kúpe kabrioletu orientovali výhradne na jeho maximálnu rýchlosť, aspoň teda nie vo svete normálnych ľudí. Našťastie však medzi nami stále žijú aj nadšenci, ľudia milujúci rekordy a prekonávanie limitov. Boháči, ktorí neváhajú minúť státisíce či dokonca milióny eur za jedinečné autá. Ak vás tiež fascinuje rýchlosť, určite si užijete náš výber piatich najrýchlejších áut bez strechy.
Hennessey Venom GT Spyder – 427 km/h
Je až neuveriteľné, že základom tejto beštie bol pôvodne Lotus Elise. Auto následne prešlo extrémnou premenou a už pod značkou Hennessey sa stalo najrýchlejším kabrioletom sveta. Pod kapotou pracuje preplňovaný 7-litrový motor V8 s výkonom 1 096 kW (1 470 koní) a najvyšším krútiacim momentom 1 745 Nm.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse – 408 km/h
Pred necelými 10 rokmi si titul najrýchlejšieho kabrioletu sveta uzurpovala značka Bugatti. Až pokým Veyron Grand Sport Vitesse neodsunul na druhé miesto radikálny roadster Hennessey. Nič to však nemení na fakte, že Bugatti sa môže pochváliť 8-litrovým šestnásťvalcovým pozdĺžne uloženým motorom s úctyhodnými parametrami: 894 kW (1 200 koní)/1 500 Nm.
McLaren Mercedes SLR Stirling Moss – 355 km/h
Ak vlastníte toto auto, tak vedzte, že patríte do exkluzívneho 75-členného klubu. Srdcom jedinečného kabrioletu je kompresorom preplňovaný 5,4-litrový osemvalec s výkonom 478 kW (641 koní), vďaka ktorému McLaren Mercedes zrýchli z nuly na 300 km/h za 26 sekúnd.
Lamborghini Aventador SV Roadster – 353 km/h
Strecha talianskeho roadsteru je dvojdielna, je vyrobená z uhlíkových vlákien a odložiť ju môžete do batožinového priestoru. Ak príde reč na motor, potom treba povedať, že auto poháňa vidlicový dvanásťvalec s výkonom 552 kW (750 koní) a najvyšším krútiacim momentom 690 Nm. Aventador má aerodynamický bodykit a na stovku zrýchli za 2,9 sekundy.
Pagani Zonda Cinque Roadster – 350 km/h
Tento ručne vyrobený roadster vážiaci 1 210 kg majú vo svojej garáži len piati ľudia na svete. Iba oni vedia, aké je to naštartovať 7,3-litrový motor V12 s výkonom 505 kW (678 koní) a krútiacim momentom 780 Nm. Iba oni poznajú mieru vzrušenia, keď Pagani Zonda zrýchli na stovku za 3,4 sekundy. A viete, koľko ich to stálo? Každého najmenej 1,3 milióna eur.