Prúdi vo mne nespokojnosť. A silná. Časť svojich pocitov a názorov som vyjadril v tomto článku.
Opakovane sa snažím byť apolitický. Ale nie vždy sa to dá. Tak poďme na holé fakty prezentované médiami. Podľa ministra financií Ladislava Kamenického by aj napriek zvýšenej čiastke mala byť suma za ročnú diaľničnú známku najnižšia v rámci okolitých krajín. V rámci Českej republiky si napríklad vodiči za ročnú známku zaplatia okolo 95,8 eura. Ale teraz poďme na to B. Pán Kamenický by si mohol aj premerať úseky spoplatnených ciest, a koľko ich priemerný slovenský motorista môže využívať. Viď článok vyššie. Tiež by sa pán Kamenický mohol zamyslieť nad tým, ako je to žiť z priemernej mzdy, o tej minimálnej ani nehovorím. Podotknem, že toto číslo napísané o trošku ďalej je oficiálny príjem ministrov na Slovensku. Ministerský plat sa dnes podľa zdrojov uvádza na 8 600 eur mesačne! A k tomu ešte legálne rozbehnuté biznisy, takže naozaj, takému človeku je jedno, či liter paliva stoji 1,5 eur, alebo 5 eur. A tiež že si bežný Slovák musí utiahnuť opasok. Títo ľudia s extrémne nadštandardnými prijmi dlhodobo žijú v inom svete, a o problémoch “plebsu” nemajú ani len tušenie.
Minister taktiež oznámil, že by sa mala meniť aj cena desaťdňovej a novej jednodňovej diaľničnej známky. Cena mesačnej diaľničnej známky by mala v roku 2025 ostať na svojej terajšej úrovni, teda 17 eur. Desaťdňová diaľničná známka by mala zlacnieť zo sumy 12 eur na 10,8 eura, jednodňová známka by však mala zdražieť. Momentálne si za ňu vodiči zaplatia 5,4 eura, v budúcom roku to už bude 8,1 eura. Podľa Kamenického je však táto cena taktiež najnižšia v regióne.
Ja chápem, že chýbajú peniaze v pokladničke po neuváženom šafárení. Nechápem ale, prečo sa peniaze rozhadzujú nesystémovo a potom sa násobne zvyšujú poplatky, dane… Stačí sa pozrieť na to, ako podskočilo za posledné týždne PZP. Jediná pozitívna správa pre motoristov je, že palivo išlo rapídne dole, otázne je, dokedy to vydrží.