Test: BMW X6 M60i xDrive – Kapitán osemvalec

BMW X6 M60i xDrive bude právom kraľovať slovenským cestám. Pod kapotou mu nechýba bi-turbo osemvalec.

Ak by sme chceli ukázať prstom na model, ktorý odštartoval šialenstvo s označením SUV kupé, bude to práve BMW X6. Kým iní operujú s druhou, či dokonca len prvou generáciou, X6 nás už obšťastňuje treťou generáciou, ktorá absolvovala facelift. Z dizajnérskeho hľadiska ide o jemné a citlivé zmeny a to znamená, že aj naďalej ostane BMW X6 jedno z najkrajších aktuálnych modelov BMW. Bez zbytočne veľkých obličiek, bez zbytočných pokusov zaujať za každú cenu. Napokon autoritu na cestách si vydobyje BMW X6 už len zásluhou svojich rozmerov, ktoré tesne lížu päťmetrovú úroveň a prekračujú šírku dvoch metrov presne o štyri milimetre. Nedá sa nevšimnúť si ho. Hmotnosť na úrovni 2 390 kilogramov sa dá porovnať s menšími ostrovmi, no práve táto charakteristika je zárukou úspechu.

Povinným doplnkom tejto pantomímy je osemvalec! Vhodnejší je, samozrejme, silný naftiak, no to by nebolo ono. Keď všetko, tak všetko. Verzia M60i poskytuje X6-ke superšportovú dynamiku a to aj napriek tomu, že toto nie je top verzia s označením X6M. Osemvalec poskytuje maximálny výkon na úrovni 390 kW (530 k) a maximálny krútiaci moment s hodnotou 750 Nm podporuje elektromotor s hodnotou plus 200 Nm. Jeho výkon na úrovni 9 kW (12 k) nie je podstatný. Mikrohybridná technológia je dnes povinnosť a tu ju v podstate nevnímate, čo je pozitívne. Lebo z 0 na 100 km/h šprintuje X6 M60i za 4,3 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h.

To je kombinácia, ktorá poteší aj hejtera SUV, a to ešte nie sme pri podvozku. Ten spája nevyhnutný komfort s istým vedením stopy. Pozor na výraz nevyhnutný komfort – X6 nemá mäkký podvozok, ale jeho tvrdosť sa ešte  nachádza v civilnom pásme. O stabilitu sa starajú aj aktívne stabilizátory, ktoré obmedzujú nakláňanie karosérie, obratnosť nielen na ceste, ale aj v podzemnej garáži má na starosti riadenie zadnej nápravy. To všetko znamená extrémne dobré jazdné vlastnosti vzhľadom na rozmery, ako aj hmotnosť. Verzia M60i vás dokáže zabaviť, takže voľba ostrejšieho modelu už ani nedáva zmysel.

Luxusná kabína poskytuje prebytok koženého čalúnenia, až máte dojem, že vegán by tu spáchal samovraždu. Tí ostatní sa môžu tešiť na prepracovaný interiér s perfektnými sedadlami, ktoré sú nielen vyhrievané, ale aj odvetrávané. Priestorové pomery netreba komentovať, tie sú predimenzované a všetci štyria členovia rodiny si užijú svoj podiel luxusu.

Po facelifte pribudla plocha pre digitálne obrazovky, prístrojový panel má 12,3“ a displej infotainmentu má až 14,9“ uhlopriečku. Po facelifte získal nový infotainment aj ôsmu generáciu interného operačného systému s viacerými možnosťami, ktoré sú spoľahlivo ukryté za ikonkami. Našťastie, ovládanie prostredníctvom kruhového ovládača ostalo zachované, takže nemusíte sa nutne dotýkať displeja a nechávať tam svoje odtlačky prstov.

Verdikt? BMW X6 M60i xDrive je stále ikonou a môžeme povedať aj lídrom svojej triedy, hoci medzičasom už do tejto rodiny pribudli ďalší protagonisti. Pointou aj naďalej ostáva fakt, že našťastie stále máme možnosť zvoliť si model s osemvalcovým motorom pod kapotou, ktorý navyše dopujú dve turbodúchadlá. To ostatné je už iba príjemný bonus!

Stručne

Čo treba uznať

  • Je to momentálne jedno z najkrajších BMW.

Čo nám chýbalo

  • Ikony a prehľadnosť predchádzajúceho systému iDrive.

Čo nás prekvapilo

  • Príjemná priemerná spotreba.

BMW X6 M60i xDrive

  • Cena (základ/test) 112 000/137 473 €
  • Záruka 2 roky bez obmedzenia km

 

Motor

  • Prepĺňaný zážihový V8/32V + MHEV, zdvihový objem valcov 4 395 cm3, max. výkon 390 kW (530 k) pri 5 500 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 750 Nm pri 1 800 – 4 600 ot.min-1. Emisie CO2 258 – 280 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 4,3 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 12,4 – 11,4/14,2 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 14,9
  • Batožinový priestor: 580 dm3

Test: BMW M3 Competition M xDrive Touring – Žiješ iba dvakrát

Komentáre (0)
Pridať komentár