Test: Aprilia RS457 – Stredoškolský sen

Aprilia RS457 je ádvojková „šik“ motorka od legendárnej značky, ktorá vyzerá ako veľká mašina.

Aprilia RS457 je pre všetkých tých, ktorí majú nad 18 rokov, chcú krásnu motorku s nádhernými tvarmi, ktorá svižne jazdí. Je skvelá aj pre mladé baby, ktoré chcú vyzerať sexi, a zároveň tie, ktoré, pochopiteľne, nechcú hneď naskočiť na sto a viackoňové jogurtové mašiny.

Sexi ľahkosť

Taliani vedeli, že im medzi stodvadsaťpäťkou a silnejšou verziou RS 660 chýba „medzikus“. Preto vložili gény superšportov do štyristopäťdesiatsedmičky. Cítiť ich v každej linke, od predného po zadné svetlo. Predný plný LED svetlomet má svetelný podpis typický pre väčšie superšportové motocykle značky a predné smerovky sú integrované do svetelného podpisu predného svetlometu.

Škoda len, že denné svietenie – alebo, ak chcete, obrysovky – pri jazde zanikajú, pretože po naštartovaní sa automaticky zapnú stretávacie svetlá. RS 457 sa síce vyrába v Indii, ale poviem vám, že tu nie sú žiadne výrazné straty kvality materiálov alebo spracovania. Prístrojová doska využíva elegantný a praktický päťpalcový farebný prístrojový panel TFT s čiernym podkladom. Príjemne ma prekvapilo aj podsvietenie združených ovládačov na riadidlách.

Milovníčka zákrut

Vďaka nízkej hmotnosti, ktorá je pri natankovanej motorke len 175 kg, som si s Apriliou vychutnával každú ostrú či dlhú zákrutu. Pneumatiky so šírkou 110 a 150 mm možno dizajnovo nevyzerajú superšportovo, ale s vhodnou geometriou podvozka dávajú skvelú odozvu z toho, čo sa na ceste pod motorkou deje. Predné a zadné odpruženie má nastavenie predpätia pružiny a na krásnom novom asfalte zostáva stabilná. Zo zákruty do zákruty sa preklápa lúsknutím prsta.

 

Pri jazde po meste, resp. horšom asfalte sa však treba pripraviť na to, že podvozok je tvrdší, ale nie až tak, aby vám v prilbe cvakali zuby. Keď sme pri téme mesto, musím spomenúť manévrovateľnosť, pretože sa inžinierom podarilo dosiahnuť veľký uhol natočenia kolesa. Zápästiami však budete búchať do 13-litrovej nádrže.

To, že nejde o najostrejší superšport, vizuálne prezradia hlavne brzdy. Predné sú len jednokotúčové, no so solídnym priemerom 320 mm. Strmeň je štvorpiestikový ByBre, čiže lacnejší derivát Brembo. Tento systém funguje výborne, je dostatočne výkonný na to, aby brzdil aj z vysokých rýchlostí. Má dostatočne presné dávkovanie na precíznu ostrú jazdu. Nechýba ani ABS a pre agresívnu jazdu je nemenej dôležité, že ABS zadného kolesa sa dá odpojiť pomocou tlačidla.

Horná hranica

Výkon 47,6 koňa je maximum, čo povoľuje legislatíva pre kategóriu A2. V tomto prípade máme dočinenia s dvojvalcovým motorom, ktorý generuje krútiaci moment 43,5 Nm a až 82 % je dostupných už od 3 000 ot.min-1. Motor je svižný, na kubatúru prijemne zúrivý, pri prekročení zhruba 5 500 ot.min-1  rýchlo ožíva, čo sa prejavuje aj agresívnejším zvukom.

Čo treba uznať

  • Výborná ovládateľnosť a ľahkosť.

Čo nám chýbalo

  • Možno len biely podklad prístrojového displeja.

Čo nás prekvapilo

  • Vypínateľné ABS pre zadné koleso.

Cena

  • Základ/ test  7299/7299 €
  • Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

Aprilia RS457

Motor

  • Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 457 cm3, max. výkon 35 kW (47,6 k) pri 9 400 ot.min-1, max. krútiaci moment 43,5 Nm pri 6 700 ot.min-1. Emisie CO2 93 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 175 kg, vmax = 190 km/h, spotreba výrobca/test 4,1/4,8 l/100 km.

Test: Aprilia SR GT Replica 125

Komentáre (0)
Pridať komentár