Škoda Superb Sportline môže mať plug-in hybrid s elektrickým dojazdom až 120 kilometrov

Sportline je najšportovejšou verziou modelu Superb.

Prichádza nová generácia vlajkovej lode portfólia vozidiel značky Škoda so spaľovacím motorom. Úplne nový Superb opäť zväčšil svoje rozmery a môže sa pochváliť elegantným vzhľadom a širokou škálou nových technológií. Vďaka výberu zo šiestich variantov moderných motorov a vylepšenej aerodynamike je efektívnejší ako kedykoľvek predtým.

Ponuka pohonných jednotiek s výkonmi od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k) zahŕňa plug-in hybridnú verziu s čisto elektrickým dojazdom až 120 km a motor 1,5 TSI s mild-hybridnou technológiou, ktorá sa v modeli Superb objavuje po prvýkrát. S novou generáciou bude elegantný liftback neskôr ponúkať takisto oba typy hybridnej technológie, rovnako ako teraz praktické kombi. Nový interiér má čistý a priestranný vzhľad s ešte intuitívnejším ovládaním vrátane multifunkčných otočných ovládačov (Smart Dials) a softvéru ChatGPT. Vo väčšej miere sa v ňom využívajú aj udržateľné materiály.

Nový Superb má výraznú osemhrannú masku chladiča a ostro rezané predné svetlomety, ktoré poskytujú ešte lepšie osvetlenie ako predchádzajúca generácia. Súčasťou Matrix-LED predných svetlometov je nový dizajnový prvok Crystallinium. Full LED zadné svetlá sú vybavené animovanými smerovkami a funkciou Coming/Leaving Home.

Full LED zadné svetlá sú súčasťou štandardnej výbavy výbavového stupňa L&K a modelu Sportline. Celkový dizajn ďalej vylepšujú dizajnové prvky v odtieni Dark Chrome ako napríklad logo Škoda na kapote alebo nápis Škoda na piatych dverách. Elegantný liftback má koeficient odporu vzduchu (cx) 0,23, čo je jedna z najlepších hodnôt v tomto segmente. S koeficientom odporu vzduchu (cx) 0,25 je Superb Combi vôbec najaerodynamickejším kombi značky Škoda všetkých čias. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa hodnota koeficientu odporu vzduchu pre oba varianty karosérie znížila o 15 %.

Interiér modelu Superb je vybavený voľne stojacou obrazovkou infotainmentu s uhlopriečkou až 13“. Volič prevodovky sa presunul na stĺpik riadenia, čo pomohlo vytvoriť stredovú konzolu s čistým dizajnom. Prvýkrát je v modeli Superb k dispozícii head-up displej. Multifunkčné ovládače (Smart Dials) a digitálna asistentka Laura doplnené o funkciu ChatGPT uľahčujú ovládanie mnohých funkcií vozidla a infotainmentu a poskytujú informácie presahujúce ekosystém vozidla.

K ďalším novinkám patrí bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu s výkonom až 15 W s aktívnym chladením alebo Top ergonomické sedadlá šetrné k chrbtu s desiatimi pneumaticky ovládanými masážnymi vankúšmi. Objem batožinového priestoru verzie liftback je 645 litrov, čo je o 20 litrov viac ako u predchodcu. Nový Superb Combi pojme až 690 litrov batožiny, čo je o 30 litrov viac ako pri predchádzajúcej generácii.

Medzi šesť moderných úsporných pohonných jednotiek patrí aj nová generácia plug-in hybridného pohonu, ktorá je aktuálne súčasťou modelu Superb Combi iV. Neskôr bude k dispozícii aj pre verziu liftback. Motor 1,5 TSI v kombinácii s elektromotorom poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k) a ponúka elektrický dojazd až 120 km v režime WLTP.

Okrem toho je motor 1,5 TSI k dispozícii aj s mild-hybridnou technológiou, ktorá sa tak v modeli Superb objavuje prvýkrát. Paleta motorov zahŕňa dva benzínové motory a dva naftové motory. Vrcholná benzínová verzia s výkonom 195 kW (265 k) a vrcholná naftová verzia s výkonom 142 kW (193 k) sú vždy spojené s pohonom všetkých kolies. Nová generácia adaptívneho podvozku DCC+, ktorá sa v modeli Superb objavuje po prvýkrát, kombinuje komfort a jazdnú dynamiku.

Test: Škoda Superb Combi 2,0 TDI 110 kW 7° AP DSG Selection – Voľba z rozumu

 

 

ŠkodaŠkoda Superbškoda superb sportline
Komentáre (0)
Pridať komentár