Test: Hyundai Kona Electric – Pre náročných ekopohoďákov

Hyundai Kona Electric. Po benzíne a hybride sa nám do rúk dostala najčistejšia – elektrická – verzia.

Na začiatok treba povedať, že Konu Electric môžete mať tak isto ako aj pri prvej generácii v slabšej a silnejšej verzii. Dnes sa venujeme tej silnejšej, ktorá medzigeneračne zosilnela zo 150 kW (204 k) na 160 kW (217 k), a kapacita Li-Ion polymérovej batérie narástla o skoro 1 kWh.

Elektrickej Kone sa mi len ťažko niečo vyčíta. Pod veľkou dávkou premáhania poviem len, že zvonku mi trochu prekáža ochranný kryt akumulátora. Pri bočnom pohľade totiž výrazne prečnieva pod spodnú hranu bočných prahov. Z praktického hľadiska mi prekážalo umiestnenie nabíjacieho portu v prednej časti na ľavej strane. Tým, že väčšina nabíjacích boxov sú kolmé státia, musím ísť teda predom a to býva často problematické.

Armáda technológií

4 stupne rekuperácie, 4 jazdné režimy, inteligentné rozostupy za jazdy či rôzne intenzity zvukového prejavu… Hyundai myslel skutočne na všetko a pri každej zmene charakteristiky auta reálne pocítite rozdiely. Pochváliť by som chcel aj nápad, ktorý nie vždy vidíme. Keď z R preradíte do D, na displeji sa na krátky čas objaví nielen pohľad dopredu, ale aj pohľad na obe predné kolesá, čo vám pomôže pri orientácii okolo boku kolies – pri obrubníkoch a pod..

Elektrická Kona je skvelé auto na plynulú premávku a pokojné premiestňovanie. Je komfortná, tichá, plná asistentov, ale pri dynamickej práci s plynom vie ísť ako šíp. Akurát musíte počítať s tým, že na priečnych nerovnostiach v zákrute znervóznie.

Stručne

Čo treba uznať

  • Extravagantný dizajn nabitý technológiami.

Čo nám chýbalo

  • Protišmyková vložka v stredovom tuneli, ešte tmavšie nastavenia displejov.

Čo nás prekvapilo

  • Čakal som nižšiu maximálnu rýchlosť.

Hyundai Kona Electric+

Cena (základ/test)                                         41 990/51 080 €

Záruka                                                           5 rokov bez obmedzenia km

                                                                       na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

Motor

  • Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 160 kW (217 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment 255 Nm pri n. u. ot.min-1. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 68,5/65,4 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax=172 km/h, dojazd vo WLTP/test 454 – 514/350 km, spotreba WLTP/test 14,7 – 16,6/17,6 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – áno
  • AUX – 0×
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 466 dm3

Test: Hyundai Kona Hybrid 1,6 GDi 6DCT Style –

 

Komentáre (0)
Pridať komentár