Test: Honda CBR600RR – Stroj času

Honda CBR600RR ma preniesla do časov, keď som po prvý raz osedlal tento model a zistil, čo v skutočnosti „erera“ znamená.

Foto: Marek Pauco

Nič sa nezmenilo, všetko je tak, ako bolo. Stále to je tá šialená, veselo-zlomysleľná zbraň, ktorá sa hodí na každodenné jazdenie. Hoci tentoraz prináša aj elektronické pomôcky, ktoré jej každodenný potenciál posúvajú na ešte vyššiu úroveň. Pamätáte si originál z roku 2003? Bola to najkrajšia motorka na trhu s optikou špeciálu RC211V, ktorý vtedy preháňal na okruhoch ešte Valentino Rossi. Všetci ju chceli. No doba sa zmenila a v roku 2017 vypadla z ponuky, napokon prím hrali retro motorky, endurá a skútre. Našťastie to nebol koniec jej príbehu. V modelovom ročníku 2024 sa vracia a je lepšia ako kedykoľvek predtým.


Takže aj napriek množstvu zmien je to stále superšportová zbraň, ktorou vždy bola: ľahká, agilná, energická a kompaktná. A vďaka  elektronickým pomocníkom aj bezpečnejšia. Najmä vtedy, keď je mokro, trakčná kontrola s náklonomerom nedovolí zadnej časti ustreliť, ani keby ste ju veľmi provokovali. Nádrž je nižšie, aby sa jazdec mohol schovať do bubliny a natočiť tachometer až za hranicu 260 km/h. Istota, s akou jazdí, vás rozosmeje. Nezmenila sa. Je to tá frajerka, ktorú ste naposledy videli pred desiatimi rokmi, a ona vôbec nepribrala. Skôr naopak, vyzerá ešte lepšie. Ak ste Hondu milovali prvýkrát, budete ju milovať aj teraz. A ak nie, tak nie. Nič sa nedeje.

Rám je takmer identický ako ten, ktorý mala originálna verzia, zadná kyvná vidlica je o 150 gramov ľahšia a motorka celkovo stratila zhruba 3 kilogramy v porovnaní s predchodcom. A to aj napriek tomu, že má „tonu“ elektroniky a to tiež musí niečo vážiť. Navyše predná vidlica je tiež o 15 milimetrov vyššie, ako bola doteraz. Získala tak vyváženejšie pruženie, ako aj ľahšie zhltnutie nerovností a okrem iných vecí a má nová „šesťstovka“ aj najlepší súčiniteľ odporu vzduchu s hodnotou 0,555. Nechýbajú ani stabilizačné krídelká, ktoré údajne skôr zvyšujú stabilitu pri brzdení z vyšších rýchlostí, než by sa reálne starali o držanie predného kolesa na zemi. Teda za mňa tam tento prvok nemusel byť. Jazdec  však diktuje všetko. Predná vidlica Showa je plne nastaviteľná, ako aj zadná kyvná vidlica. Kanonáda technických detailov však ani zďaleka nedokáže opísať suverénny prejav na ceste.

Ortodoxný štvorvalcový motor s objemom 599 kubických centimetrov a maximálnymi otáčkami do 15-tisíc vám poskytne maximálny výkon na úrovni 89 kW (119 k) a krútiaci moment 63 Nm. To je kombinácia na dosiahnutie stovky na druhom prevodovom stupni, no to je iba jedna z point tejto motorky. Druhou je perfektný quickshifter, ktorý funguje aj pri nižších otáčkach. Akceleráciu vystrieda brzdenie a následne aj náklon do zákruty a to všetko zvládne s takou istotou, že vám to vyrazí dych. Dokonca si budete istý, že ani zďaleka nesiahate na dno skutočných možností motorky. Ak si myslíte, že áno, tak si nastavíte krivku výkonu, priebeh krútiaceho momentu, ochranu pred dvihnutím predného kolesa, ako aj motorovú brzdu tak, ako to máte radi vy. Lebo na akékoľvek požiadavky plynu odpovedá CBR600RR radostným povzdychnutím pri 15-tisíc otáčkach. A vy viete, že ste si vybrali správne. Už vtedy v roku 2003…

Čo treba uznať

  • Perfektný podvozok, ktorý je sebaistý na každom povrchu.

Čo nám chýbalo

  • Ešte zopár dní v sedle.

Čo nás prekvapilo

  • Je to superšport doslova na každý deň.

 

Honda CBR600RR

Cena (základ/test)                                                         10 990/10 990 €

Záruka                                                                              2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Kvapalinou chladený R4/16V, zdvihový objem valcov 599 cm3, max. výkon 89 kW (119 k) pri 14 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 63 Nm pri 11 500 ot.min-1. Emisie CO2 128 g/km.

Jazdné výkony 

  • Pohotovostná hmotnosť 193 kg, vmax=viac ako 260 km/h, spotreba výrobca/test 4,0/5,7 l/100 km.

Test: HONDA CRF1100L Africa Twin Adventure Sports – Hit na želanie

Komentáre (0)
Pridať komentár