Autá kategórie SUV sa kupujú pre ich praktickú stránku – vnútorný priestor pre posádku a batožinu, variabilitu, ľahšie nastupovanie, vyššiu robustnosť, vyššiu odolnosť voči poškodeniam danú svetlou výškou a ochrannými prvkami exponovaných miest, pretože poskytujú pocit vyššej bezpečnosti, lepšiu prejazdnosť terénom, resp. nespevnenými cestami – a samozrejme pretože sú „in“. Toto všetko Honda CR-V do bodky napĺňa. Poskytuje veľa priestoru pre posádku aj batožinu, navyše má posuvné zadné sedadlá a nastaviteľný sklon ich operadiel, čo jej pridáva na variabilite. Samozrejmosťou je bohatá komfortná výbava a tiež množstvo bezpečnostných a asistenčných prvkov, plus vysoká pasívna bezpečnosť. Navyše vyzerá dobre, ja osobne sa za jeho volantom cítim veľmi dobre a čo je dôležité, jazdí skutočne veľmi príjemne – a to tak z hľadiska pohonu, ako aj podvozka.
V krčmových diskusiách však vládne presvedčenie, že na dlhé cesty je vhodný jedine diesel. Pravda je však inde, neverte odborníkom s piatimi pivami. Hlavné pravidlo, ktorým by ste sa pri kúpe auta mali riadiť, je, aby ste si kúpili také auto, ktoré bude najlepšie vyhovovať prevádzke, v akej ho budete používať najčastejšie. To platí pre samotné auto, myslím tým veľkosť a typ karosérie, ale aj pre pohon. Ak drvivú väčšinu kilometrov najazdíte v meste, potom je hybrid oveľa lepšia voľba ako diesel. A teraz nemyslím len spotrebu, ale aj tepelný komfort v zime, neskoršie potenciálne problémy atď.
Dokonca ešte aj keď jazdíte mix mestá, resp. obce a okresky, je hybrid prinajmenšom rovnocennou alternatívou k dieslu. Avšak napríklad Honda CR-V e:HEV dokazuje, že hybridný pohon nemusí byť zákonite nevhodný ani na diaľnice. Naopak, ani v rýchlosti 150 km/h nie je od pohonu hlučný a ani diaľničná spotreba nevystrelí do nebies. Ja som dovolenkový test absolvoval s priemerom 6,6 l/100 km, čo je ešte menej, ako deklaruje výrobca v mixe WLTP. Pravda, po diaľnici som nešiel stále 150 km/h, v zahraničí som sa snažil dodržiavať rýchlostné limity a všeobecne som jazdil rozumne s využitím charakteristiky hybridného pohonu. Pri 64-litrovej nádrži teda na jedno tankovanie najazdíte takmer 970 km, čo pri cenách benzínu v zahraničí nemusí byť nezaujímavé. Pre zaujímavosť dodávam, že vlani som počas riadneho testu mal priemernú spotrebu 6,4 l/100 km. Honda CR-V vám dá všetko, čo potrebujete na dovolenku – priestor, komfort, výbavu, bezpečnosť a spotrebou prekvapí.
A teraz bomba na záver. Honda vám pri príležitosti 30. výročia značky na Slovensku k modelu CR-V ponúka skúter Honda PCX 125 v hodnote 3 150 eur a bonus 1 550 eur, teda celkové zvýhodnenie 4 700 eur; robotickú kosačku Honda Míímo HRM1500 Live v hodnote 2 199 eur a bonus 2 901 eur, teda celkové zvýhodnenie 5 100 eur; alebo balík originálneho príslušenstva Aero Pack za 2 749 eur a k tomu bonus 2 751 eur, celkovo teda získate 5 500 eur; a okrem toho aj financovanie s úrokom iba 2,49 % a 8-ročný vernostný program Honda Premium Quality.
Stručne
Čo treba uznať
- Honda CR-V e:HEV je celkovo skvelé auto.
Čo nám chýbalo
- Lepšie diaľkové svetlá, tie má CR-V slabé.
Čo nás prekvapilo
- Aj „dovolenková“ spotreba sa udržala pod výrobcom deklarovaným priemerom.
Honda CR-V e:HEV 2,0 i-MMD AWD Advance
Cena (základ/test) 45 990/51 940 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
na prvky hybridného systému 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 993 cm3, max. výkon 109 kW (148 k) pri 6 100 ot.min-1, max. krútiaci moment 189 Nm pri 4 500 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 135 kW (184 k), max. krútiaci moment 335 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 135 kW (184 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 335 Nm. Emisie CO2 151 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,5 s, vmax = 187 km/h, spotreba WLTP/test 6,7/6,6 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 1×
- USB-C – 3×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 9,0
- Batožinový priestor: 579 dm3