Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: ešte agilnejší na pretekárskej trati

Značka Mercedes-AMG predstavila v rámci festivalu Goodwood Festival of Speed najnovšieho člena rodiny AMG GT: Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Nový model zároveň ponúka rovnaké výhody ako ďalší členovia rodiny AMG GT. Na základe jasnej požiadavky zákazníkov po zlepšenej praktickosti pri každodennom používaní umožňuje AMG GT v druhej generácii v porovnaní s predchádzajúcim konštrukčným radom veľkorysý pocit z priestoru a dobrý výhľad na okolie vozidla. Okrem toho sa na želanie dodáva s konfiguráciou sedadiel 2 + 2. High-tech komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, sériové riadenie zadnej nápravy a aktívna aerodynamika navyše dodávajú jazdným vlastnostiam ešte ostrejší ráz. Športové kupé okrem toho prenáša svoj výkon na vozovku s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

 

Lepšie jazdné výkony a optimalizované jazdné vlastnosti na pretekárskych tratiach

Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo na vývojovej úrovni s výkonom 450 kW (612 k) zabezpečuje suverénny náhon. Dosahuje o 20 kW (27 k) vyšší výkon ako model AMG GT 63. Maximálny krútiaci moment zvýšili odborníci na motory z Affalterbachu o 50 Nm na 850 Nm pre ešte dynamickejšie zrýchlenie. Toto zvýšenie výkonu umožnila úprava riadiaceho prístroja motora. Model AMG GT 63 PRO presvedčí celkovým výkonom, najmä pri vyšších rýchlostiach. Z 0 na 200 km/h zrýchli model AMG GT 63 PRO len za 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy rýchlejšie ako model AMG GT 63). Maximálna rýchlosť dosahuje 317 km/h.

Výrazne rozšírená chladiaca sústava

Na to, aby sa hnacie ústrojenstvo neprehrialo ani pri zvýšenom zaťažení, posilnili odborníci na AMG GT vysokoteplotný aj nízkoteplotný okruh chladenia. V ľavom aj pravom prednom podbehu kolesa sú teraz umiestnené po dva chladiče. Vďaka nim sa zvyšuje chladiaci výkon hnacieho ústrojenstva, a tým aj celkový výkon vozidla na pretekárskej trati.

Nadstavené chladiče diferenciálov na prednej a zadnej náprave, ako aj chladiče rozdeľovacej prevodovky plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ sú teraz aktívne chladené. Pomocou elektricky poháňaných čerpadiel vody cirkuluje chladiace médium v príslušných okruhoch chladenia, vďaka čomu môže optimálne odvádzať zvýšené teplo, ktoré môže vznikať pri jazdení na pretekárskej trati, prostredníctvom nadstavených chladičov.

Nová geometria rozvádzacích lopatiek na spodku karosérie a prepracované krycie plechy bŕzd okrem toho privádzajú k brzdám viac vzduchu. Tým sa zvyšuje odolnosť a zabraňuje príliš vysokým teplotám bŕzd.

Lepšie aerodynamické vlastnosti

Aj vyladenie aerodynamiky zvyšuje celkový výkon v súvislosti s pozdĺžnou a priečnou dynamikou. Odborníci na aerodynamiku a jazdnú dynamiku v tejto oblasti úzko spolupracovali. Novonavrhnutý spojler predného nárazníka je teraz ešte dominantnejší. Ďalšie prvky vedenia vzduchu z pohľadových uhlíkových vlákien sú integrované okolo zväčšených bočných vstupov vzduchu. Aktívny aerodynamický profil na spodku karosérie, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL na spojleri predného nárazníka a aerodynamický balík s pevným zadným krídlom na zadných výklopných dverách takisto patria k sériovej výbave. Na prednej náprave sa vztlak znižuje o viac ako 30 kilogramov. Tak budú reakcie pri zatáčaní ešte presnejšie. Okrem toho má vozidlo AMG GT 63 PRO na spodku   ďalšie prvky vedenia vzduchu podobné tým vo vozidle Mercedes-AMG ONE. Tieto plutvy, ktoré sa vždy nachádzajú vo výške prednej a zadnej nápravy, zrýchľujú prúdenie vzduchu na spodku karosérie. Všetky opatrenia sú navzájom zosúladené a zakomponované do koncepcie zadného krídla, vďaka čomu sa na zadnej náprave zvýši prítlak o cca 15 kilogramov.

Odolné keramické brzdy, 21-palcové kované disky a pohárové pneumatiky bez príplatku

Keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu, ktorá je súčasťou sériovej výbavy, je na prednej náprave vybavená 420-milimetrovými brzdovými kotúčmi. Sú to momentálne najväčšie keramické brzdové kotúče, ktoré Mercedes-AMG dodáva v rámci sériovej výbavy. Podobne ako v motoristickom športe sú zadné strany výkonných brzdových doštičiek vyrobené z ľahkého a veľmi pevného titánu. Brzdová sústava znižuje hmotnosť a redukuje neodpruženú hmotnosť. Ďalšími výhodami sú ešte vyššia odolnosť a neznižovanie brzdného účinku pri vysokej záťaži (tzv. efekt vädnutia bŕzd) – garancia rýchlych kôl. Brzdová sústava boduje aj vysokou životnosťou a spontánnou odozvou. Aj pri každodennom jazdení v uliciach je to výrazný faktor  pre vysokú bezpečnosť.

Ľahké 21-palcové kované disky AMG Performance s dizajnom krížových lúčov sú exkluzívne nalakované matným lakom vo farbe himalájska sivá. V rámci sériovej výbavy ich zdobia pneumatiky Michelin Pilot Sport 5. Na želanie sú bez príplatku k dispozícii pohárové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R. Predné rozmery sú 295/30 ZR 21 a zadné 305/30  ZR 21.

 

Atmosféra motoristického športu pre exteriér aj interiér 

Sériový exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG s predným rozdeľovačom prúdenia, ozdobnými lištami v bočnom obložení prahov, difúzorom a zadným krídlom s kvalitne spracovanými pohľadovými uhlíkovými vláknami zdôrazňuje blízkosť k motoristickému športu. Načierno nalakované strmene bŕzd, sedadlá AMG Performance s výrazným bočným vedením a volant AMG Performance v koži napa/mikrovlákne MICROCUT sú takisto súčasťou sériovej výbavy.

 

Prehľad údajov

 

  Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+
Motor   Osemvalcový vidlicový motor s priamym vstrekovaním a preplňovaním dvomi turbodúchadlami
Zdvihový objem cm3 3 982
Menovitý výkon kW/k 450/612
pri ot./min 5 500 – 6 500
Menovitý krútiaci moment Nm 850
pri ot./min 2 350 – 5 000
Náhon   Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+
Prevodovka   AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 3,2
Maximálna rýchlosť km/h 317
Kombinovaná energetická spotreba l/100 km 14,1
Kombinované emisie CO2 g/km 319
Komentáre (0)
Pridať komentár