Do nového modelového roka vstupuje Mercedes-Benz Triedy S s vizuálnymi a technickými vylepšeniami. Najnovší ročník Triedy S si už možno objednať. K zmluvným partnerom sa prvé vozidlá dostanú koncom júla (Európa), koncom augusta (USA) a v septembri (Čína). Pre exteriér sú k dispozícii dva nové laky: zelenostrieborná metalíza a zamatová hnedá metalíza. Už aj tak veľmi rozsiahla sériová výbava bola doplnená o komfortné opierky hlavy vpredu s prídavnými vankúšmi.
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz ďalej optimalizoval používateľské rozhranie systému MBUX: návrhy týkajúce sa asistovaného parkovania možno teraz nájsť v ponuke intuitívnejšie, vďaka čomu sú pre zákazníkov ľahšie ovládateľné. Služba Mercedes me s názvom Predvýbava na digitálny kľúč od vozidla, ktorá je už dostupná v Európe, bude v budúcnosti k dispozícii aj v USA a Kanade. Predvýbava má byť navyše využiteľná aj v kombinácii s kompatibilnými zariadeniami s operačným systémom Android.
Ďalšou novinkou v Triede S je funkcia Pripomenutie prítomnosti osôb. Tá dokáže upozorniť na osoby, ktoré by prípadne zostali v zadnej časti vozidla. Ak možno na základe dlhšieho otvorenia zadných bočných dverí predpokladať, že do vozidla nastúpili osoby alebo zvieratá, ktoré sa potom nachádzajú na zadných sedadlách, funkcia sa aktivuje a deaktivuje automaticky.
S funkciou Automatická zmena jazdného pruhu (Automatic Lane Change, ALC) ponúka Mercedes-Benz teraz aj v Európe ďalšie inteligentné zdokonalenie asistenčných jazdných systémov v oblasti čiastočne automatizovaného jazdenia (SAE úrovne 2). Automatická zmena jazdného pruhu je podporovaná na vhodných komunikáciách (napr. na diaľniciach s dvoma stavebne oddelenými jazdnými pruhmi). Pri modeloch Triedy S od zmenového roku 2024 je funkcia nainštalovaná už od výroby.
Automatická zmena jazdného pruhu je súčasťou systému aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC s aktívnym asistentom riadenia. Ak vpredu ide pomalšie vozidlo, vozidlo dokáže samo iniciovať zmenu jazdného pruhu. Ak radary rozpoznajú dostatok voľného miesta a systém identifikuje vodorovné značenie jazdného pruhu, vozidlo dokáže úplne automaticky predísť pomalšie vozidlo idúce vpredu. Podmienkou je diaľnica s minimálne dvoma jazdnými pruhmi a obmedzením rýchlosti. Na uskutočnenie automatickej zmeny jazdného pruhu systém nevyžaduje od vodiča žiadne ďalšie impulzy. Vodič pritom naďalej nesie plnú zodpovednosť za vedenie vozidla. Každú zmenu jazdného pruhu treba preto neustále sledovať. Mercedes-Benz už ponúka automatickú zmenu jazdného pruhu pre niektoré konštrukčné rady v USA a Kanade.
Od uvedenia aktuálnej generácie na trh v decembri 2020 sa značka Mercedes-Benz nepretržite venovala vývoju vozidiel Triedy S a ďalej rozširovala možnosti ich individuálneho prispôsobenia v rámci programu MANUFAKTUR. Medzi predchádzajúce modernizácie patrí napríklad prehľadné používateľské rozhranie MBUX s nulovou vrstvou a špičkový zvukový zážitok s technológiou Dolby Atmos. Do sériovej výbavy pribudol aj centrálny displej s technikou OLED. Balík individualizácie obsahuje zábavné minihry ako sudoku, pôsobivé režimy vozidla, ktoré stvárňujú interiér a displeje podľa vybraných tém, ako aj rozšírené funkcie projekcie pre vozidlá so svetlometmi DIGITAL LIGHT.
Pancierová verzia vozidla s jedinečnou integrovanou koncepciou
Všetky zmeny platia aj pre pancierovú verziu luxusného modelu s označením S 680 GUARD 4MATIC (kombinovaná energetická spotreba: 20,0 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 453 g/km | trieda CO₂: D)[5]. Táto pancierová verzia je poháňaná motorom V12 (M279) s výkonom 450 kW/612 k.
S 680 GUARD so stupňom ochrany VPAM VR10 spĺňa najvyššiu úroveň balistických testov pre civilné vozidlá v priehľadnej oblasti (okná, zadné svietidlá) aj v nepriehľadnej oblasti (zvyšok karosérie) v súlade s platnými smernicami VPAM (Vereinigung der Prüfstellen für angriffshemmende Materialien und Konstruktionen – Združenie skúšobných centier pre materiály a konštrukcie odolné proti útokom), ERV (Explosive Resistant Vehicles – vozidlá odolné proti výbuchom) a BRV (Bullet Resistant Vehicles – vozidlá odolné proti streľbe). V rámci skúšky ERV s použitím biofidelickej figuríny bolo vozidlo S-GUARD ohodnotené a certifikované tromi z troch hviezdičiek.
Súčasťou integrovaného ochranného systému (iSS) je špecifická holá karoséria pozostávajúca z ochranných prvkov. Oplášťovanie z hliníka slúži ako dizajnový plášť, ktorý sa stará o nenápadný vzhľad. Popri opancierovaní zahŕňa iSS aj prispôsobenie podvozka, motora a prevodovky s cieľom zabezpečiť jazdné vlastnosti blízke sériovo vyrábaným vozidlám. Vďaka tejto koncepcii si cestujúci vo vozidle S-GUARD užívajú komfort a vybavenie sériovo vyrábaného vozidla Triedy S, ako aj takmer identický pocit z priestoru. Aj životnosť vozidiel GUARD dosahuje úroveň sériovo vyrábaných vozidiel. To preto, lebo vývojový proces prebiehajúci súbežne s veľkosériovými modelmi zohľadňuje aj rozsiahle prispôsobenia, ktoré sú potrebné vzhľadom na špeciálne požiadavky na model S-GUARD.