Test: VOLKSWAGEN Touareg 3,0 V6 TDI 170 kW R-Line – Kein VOLKSwagen

Volkswagen Touareg po facelifte dýcha na krk prémiovkám.

Touareg nikdy nebol VOLKSwagenom, teda ľudovým autom, aktuálna generácia po facelifte doslova dýcha na krk prémiovkám. Začnem novými svetlometmi, pretože tie deklasujú väčšinu prémiových značiek. Hovorím o svetlometoch Matrix LED HD, ktoré majú viac než 19 000 LED v každom svetlomete a ktoré má Touareg po facelifte sériovo. Tieto svetlá vyrezávajú premávku tak dokonale, že sa vám zdá, akoby ste šli nonstop na diaľkové svetlá a čierna plocha okolo auta, ktoré ide oproti vám alebo auta, ktoré ide pred vami, prakticky neexistuje. Pritom na mňa nikto neblikal. K zaujímavostiam patrí svietiace logo na veku kufra. V interiéri nájdete ušľachtilejšie materiály, stredová konzola dostala mäkčený bok na opretie kolena. Ja som si užíval vyhrievanie a masážnu funkciu sedadla a keby som mal auto v lete, tak by som chválil aj ventiláciu.

Viac nepotrebujete

Testovaný model mal pod kapotou slabšiu verziu z dvojice trojlitrového diesla. Výkon 170 kW (231 k) v spojení s 500 Nm plne postačuje na to, aby ste jazdili dynamicky, predbiehali, ťahali príves… Pritom pekne zatiahne už z nízkych otáčok. Silnejšiu verziu s 210 kW a 600 Nm potrebujete asi len vtedy, keď chcete ťahať ťažší príves – vozík s dvoma koňmi či menšiu jachtu. Motor ako taký pri akcelerácii počuť a počuť, že papá naftu, ale inak je nesmierne tichý. K výbornej akustike prispievajú aj akustické okná. Apropo, okná, čelné sklo je elektricky vyhrievané, ale neviditeľnou fóliou, nie drôtikmi.   Úplnou bombou je spotreba. Ja som vyše 1 000 km najazdil s priemernou spotrebou 7,1 l/100 km, a to som nejazdil ako nemecký dôchodca, jedine, že sa mi darilo vyhýbať sa národného športu zvanému ranná a poobedná zápcha. Na jednu nádrž tak dát vyše 1 000 km.

Na vzduchu

Testovaný model mal vzduchový podvozok s možnosťou zmeny tuhosti v troch krokoch a svetlej výšky. Ja som väčšinu času jazdil v komfortnom nastavení, ktoré však nie je uplávané. Pri hmotnosti vozidla cez 2,2 tony a pri tom, že európski vodiči chcú aj s veľkým SUV jazdiť ako s hatchbackom, ani nemôže byť. Čo sa týka tlmenia nerovností, nie je to úroveň BMW či Mercedesu-Benz, ale reálne nebudete mať dôvod na sťažnosti. Mimochodom, k tej dynamickej jazde prispieva aj natáčanie zadných kolies. Nechýbajú ani jazdné režimy a ja by som extra vyzdvihol, že keď som auto vypol v režime Individual, tak sa po opätovnom naštartovaní doň aj zobúdzalo. Samozrejmosťou sú upgrejdované bezpečnostné systémy.

Touareg síce dýcha na krk prémiovkám, no stále si od nich zachováva cenový odstup. Testovaný exemplár stál 86 379 eur, v BMW by ste za podobnú X5 alebo v Mercedese za podobné géelcéčko zaplatili minimálne „kilečko“.

Stručne

Čo treba uznať

  • Matrix LED HD svetlá fungujú dokonale.

Čo nám chýbalo

  • Hardvérové ovládanie klimatizácie a často používaných funkcií.

Čo nás prekvapilo

  • Spotreba iba 7,1 l/100 km.

Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI 170 kW R-Line

Cena (základ/test)                                         59 990/86 379 €

Záruka                                                           3 roky alebo 90 000 km

Motor

  • Preplňovaný vznetový V6/24V, zdvihový objem valcov 2 967 cm3, max. výkon 170 kW (231 k) pri 3 500 – 5 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 500 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 211 – 215 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax = 222 km/h, spotreba WLTP/test 8,0 – 8,2/7,1 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 5×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 15,0
  • Batožinový priestor: 810 dm3

Test: VOLKSWAGEN Touran 1,5 TSI ACT 150 k 7DSG Highline – Tradičný rodinný recept

Komentáre (0)
Pridať komentár