Test: Yamaha XSR900 GP: Show&Go

Yamaha XSR900 GP kombinuje nostalgiu s ostrým športovým prejavom absolútne bez kompromisov.

 

Pred zákrutou sa pozriem na tachometer a vidím tam číslicu 147 km/h. Som však na bežnej kľukatej „lokálke“ a blíži sa zákruta. A ja nie som žiaden profík. Brzdím. No zákrutu aj tak prejdem vyše stokilometrovou rýchlosťou. Do nasledujúcej som smelší a ešte párkrát posuniem hranicu svojej odvahy. Odpoveďou je stoický pokoj motorky v zákrute. A ja sa iba zamyslím, ako by to vyzeralo v rukách profíka.

Yamaha XSR900 GP je dieťaťom myšlienky produktového manažéra Jamesa McComba. Ten presvedčil predstavenstvo, že XSR900 má obrovský potenciál na vytvorenie modelu, ktorý by reprezentoval športovú minulosť značky. Nedá sa s ním nesúhlasiť, hoci myšlienku od reality delilo dlhých osem rokov. Výsledkom jedizajnérsky skvost s odkazom na zlaté roky pretekania v Moto GP. Schválne zadajte do Googlu model Waynea Raineyho YZR500 a okamžite identifikujete inšpiráciu dizajnérov, hoci nevytvorili kópiu, ale originál. Palec hore. Dve veci však chýbajú – nálepky sponzorov a výfuk!

Akrapovič vám síce dodá plnohodnotný výfuk, no pripravte si pár tisíc eur. Škoda, lebo inak ponúka XSR plné priehrštie nádherných detailov. Nechýbajú nitované diely a závlačka, ktorá drží veterný štít. Dokonca ani strmene bŕzd nie sú lakované, aby nenarušili integritu červeno lakovaných diskov kolies. Yamaha si dala extra námahu s vytvorením úzkeho LED svetlometu, ktorý integrovala do predného štítu tam, kde na súťažnom špeciáli nájdete nasávací otvor. Nechýbajú ani spätné zrkadlá umiestnené na konci riadidiel. Celok dotvára zlato eloxovaná otočená vidlica a takisto zlato eloxované skrutky na jej vrchu. Posledným prvkom je digitálny prístrojový štít, ktorý si dokážete konfigurovať a jeho menu ponúka možnosť voľby jazdných režimov, ako aj vypínanie trakčného systému. V zásade by sme si želali analógový otáčkomer s malým digitálnym ukazovateľom rýchlosti, no aj takto je to prijateľné. Napokon digitalizácia nás už zasiahla naplno a možno by práve chýbajúca funkcionalita zmarila predajný úspech.

Trojvalec s objemom 890 kubických centimetrov patrí medzi najlepšie na trhu. Možno na prvý pohľad vás dávka výkonu na úrovni 87,5 kW/119 k neohúri a zrejme ani maximálny krútiaci moment 93 Nm, no to, ako tieto hodnoty motor odovzdá, vám doslova zoberie dych. Nebudete sa báť ho vytočiť do maximálnych otáčok, zradnú stránku XSR900 GP nemá. Iba tony gripu vďaka pneumatikám Bridgestone Battlax. Je to jazdecká motorka. Ak využívate motorku na zníženie stresu, tak toto je tá pravá. Navyše nechýba ani komfort, rozhodne sa na nej jazdí lepšie ako na supešporte a na kávičke ju budete obdivovať spolu s ostatnými. Nesmiem vynechať ani plne nastaviteľný podvozok a zároveň uznať, že mi vyhovoval fabrický podvozok. Ak však máte iné preferencie – nech sa páči. A verím tomu, že niektorí jazdci si Yamahu XSR900 GP nastavia podľa svojho gusta a vypnú si trakčnú kontrolu, ako aj ochranu pred nežiaducou jazdou na zadnom kolese. A tak to má byť, lebo táto motorka si zaslúži poriadny výprask. Ak okolo mňa tak prejdete, máte u mňa dva zdvihnuté palce!

Stručne

Čo treba uznať

Dizajn je jednoducho úžasný!

Čo nám chýbalo

Normálna koncovka výfuku, hoci zvuk nechýbal.

Čo nás prekvapilo

Opäť grip pneumatík Bridgestone Battlax Hypersport S22.

Yamaha MT-10 SP

Cena (základ/test)                                                         13 390/13 390 €

Záruka                                                                              2 roky bez obmedzenia km

Motor

Kvapalinou chladený R3/12V, zdvihový objem valcov 890 cm3, max. výkon 87,5 kW (119 k) pri 10 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 93 Nm pri 7 000 ot.min-1. Emisie CO2 116 g/km.

Jazdné výkony 

Pohotovostná hmotnosť 200 kg, vmax = výr. neudáva, spotreba výrobca/test 5,0/5,2 l/100 km.

retrotestmotoXSR900 GPYamaha
Komentáre (0)
Pridať komentár