Prvé kusy opustili továreň v americkom Charlestone s takmer 2-ročným oneskorením. Dôvod? Problémy so softvérom. Zdá sa však, že nie všetky problémy sú vyriešené. Značka práve informovala zákazníkov, že autá, ktoré čoskoro prevezmú, nemusia správne fungovať. Niektoré funkcie uvedené v zozname vybavenia budú spočiatku neaktívne alebo obmedzené. Spoločnosť dokonca pripravila zoznam potenciálnych nepríjemností , ktoré budú v budúcnosti opravené aktualizáciami.
Tie obsahujú: nefunkčné lidary ovplyvňujúce dva pokročilé asistenčné programy pre vodiča, či ovládanie multimédií pomocou hlasových príkazov Siri. Taktiež nebude možné napájať externé zariadenia z palubnej trakčnej batérie a systém udržiavania energie bude nepretržite aktívny so spotrebou približne 3 %. energie uloženej v batérii každých 24 hodín. Zdá sa však, že šéf Volva Jim Rowan sa problémami nijako zvlášť nezaoberá a tvrdí, že pre tento typ vozidla je to normálne.
“Základnou myšlienkou softvérovo založeného vozidla s možnosťou aktualizácií na diaľku je neustále aktualizovať softvér. Myslím si, že zákazníci investujúci do pokročilých technológií, ako je EX90, a plne tomu rozumejú,” povedal v relácii otázok a odpovedí na tému 18. júla, na ktorý odkazuje webovú stránku „Automotive News Europe“.