Technicky aj dizajnovo vychádza z naháča GSX-8S, na ktorý – veľmi jednoducho povedané – tvorcovia naskladali športovú kapotáž. Vpredu je vertikálny dvojitý svetlomet, ktorý ako celok dodáva športovejší šmrnc. Z 810 mm vysokého sedadla môžete vidieť na dobre čitateľný 5-palcový LCD displej pracujúci v dennom alebo v nočnom režime. Popravde, z fotiek som mal trochu obavy, ako sa mi bude na osemstovkovom jogurte sedieť a jazdiť, konkrétne ako dostanú zabrať moje zápästia počas dlhších vetraní hlavy na okreskách. Ostal som veľmi prekvapený, pretože som ani raz nepocítil výrazne „lámanie“, a to dokonca ani v kolenách, keďže samotný uhol zovretia dolných končatín nie je prehnaný. Posed je na danú triedu aj vďaka modifikovaným riadidlám komfortný a uvoľnený.
Trochu zmena
Už som spomínal, že 8R vychádza z 8S. Okrem vzhľadu tu je jedna zásadná technická úprava. Zatiaľ čo 8S využíva odpruženie od firmy Kayaba, 8R používa tlmiče Showa s progresívnejšou charakteristikou, vďaka čomu je motorka stabilnejšia a športovejšia.
Štelovanie tlmičov však nečakajte, jediné, čo si môžete upraviť, je predpätie zadnej pružiny. Aj v tomto nastavení je však podvozok príjemný a stabilný, vhodný na každodenné jazdenie. Ja by som možno privítal trochu tuhšie pruženie prednej vidly, keďže sa podľa mňa predok viac pri brzdení ponára. Rýchlejšia jazda po nerovnom povrchu nemá za následok nadmernú nervozitu či nedostatok informácií o dianí pod kolesami.
Cez kábel
Radový dvojvalcový motor je riadený elektrickým plynom. Motor má špecialitu. Pre pokojnejší chod dostal dva vyvažovače umiestnené pod 90° uhlom vzhľadom na kľukový hriadeľ a každý pracuje pre jeden valec. Napriek tomu motor má svoje vibrácie, najvýraznejšie som ich pociťoval okolo 5 000 otáčok. Určite by som ich však nenazval dráždivými alebo rušivými. Motor má veľmi príjemný a silný stred otáčok, v hornej tretine už mierne poľavuje. Preto budete radiť určite častejšie, pričom môžete využiť aj služby obojstranného quickshifteru, ktorý funguje veľmi dobre a ktorý je súčasťou štandardnej výbavy.
Dovolím si povedať, že móda športových motoriek sa ešte zďaleka nekončí, hoci sa v triede za poslednú dekádu toho dosť zmenilo. Jogurty rôznych kubatúr ustúpili do úzadia. Suzuki GSX-8R nie je ultimátny superšport, jeho silnou stránkou je každodenná všestrannosť. Jedno však viem, 8R je jedna z motoriek, ktorú by som chcel mať v garáži.
Čo treba uznať
- Každodenná radosť z jazdy.
Čo nám chýbalo
- Poriadny zvuk.
Čo nás prekvapilo
- Nie sú vôbec namáhané zápästia.
Suzuki GSX-8R
Motor
- Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 776 cm3, max. výkon 61 kW (83 k) pri 8 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 78 Nm pri 6 800 ot.min-1. Emisie CO2 99 g/km,
Jazdné výkony
- Pohotovostná hmotnosť 205 kg, vmax= ~215 km/h, spotreba výrobca/test 4,2/4,9 l/100 km.
SUZUKI GSX-8R, V-Strom 800 a GSX-S1000GX – Počasie na draka, ale motorky skvelé (prvá jazda)