Yamaha RayZR: Keď chcete dostupný a dobrý skúter (test)

Yamaha RayZR je štýlový skúter, ktorý skvele kombinuje kvalitu s cenovou dostupnosťou.

Ak ste tínedžer vlastniaci vodičský preukaz skupiny A1, prípadne dospelý človek s béčkom, no bez skúsenosti s motorkami či skútrami, teraz by ste mali spozornieť. Ja si totiž myslím, že Yamaha RayZR je ideálny skúter práve pre začiatočníkov, ktorí navyše nechcú alebo nemôžu do svojho prvého stroja investovať veľký obnos peňazí. Samotný výrobca hovorí, že tento skúter vyvinul špeciálne s cieľom poskytnúť cenovo dostupnú a spoľahlivú alternatívu prepravy v meste. RayZR váži iba 99 kg, čo z neho robí najľahší skúter z ponuky značky Yamaha.

Nízka hmotnosť má v tomto prípade celý rad výhod – zlepšuje akceleráciu, zvyšuje obratnosť, znižuje spotrebu a najmä uľahčuje manipuláciu so skútrom, napríklad tlačenie pri parkovaní v mestských uličkách. Na mňa skúter zapôsobil aj dizajnovo, predovšetkým jeho predná časť sa snaží o podobnosť so športovými motorkami. K tomu pridáva hranaté spätné zrkadlá, kontrastné farby kapotáže a Full-LED osvetlenie. Na to, aká je Yamaha RayZR
kompaktná, ma milo prekvapila kombinácia širokého dvojúrovňového sedadla s komfortnou polohou riadidiel, vďaka ktorej som sa na skútri cítil pohodlne.

Pod sedadlom sa nachádza úložný priestor s objemom 21 litrov a tiež hrdlo 5,2-litrovej palivovej nádrže. RayZR poháňa vzduchom chladený štvortaktný jednovalec s objemom 125 cm 3 , výkonom 6 kW (8 k) a
spotrebou benzínu iba 1,8 litra na 100 kilometrov. Na intenzívnejšie zrýchlenie je skúter vybavený systémom Power Assist, ktorý motoru dáva dodatočný impulz. Na to, aby fungoval naplno, je potrebné mať aktivovaný systém Start&Stop, čo mne osobne pri jazde až tak nevyhovovalo.

Hoci je pravda, že opätovný štart motora po zastavení napríklad na semafore je tichý a rýchly, predsa len strácate tú polsekundu, vďaka ktorej vyrážate na skútri z križovatky pred všetkými ostatnými. Z tohto dôvodu som mal Start&Stop prakticky celý čas vypnutý, no aj bez neho je Yamaha dostatočne živá a agilná. RayZR si teraz môžete kúpiť už za 2 190 eur, čo je vynikajúca cena za úplne nový skúter od overenej japonskej značky.

Čo treba uznať
Mimoriadne ľahký a obratný skúter.
Čo nám chýbalo
Malá uzamykateľná schránka pod riadidlami.
Čo nás prekvapilo
Úroveň komfortu, ktorý RayZR poskytuje jazdcovi.

Yamaha RayZR 125

Cena: (základ/test) 2 190/2 190 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

Motor:
Vzduchom chladený, štvortaktný jednovalec, zdvihový objem valcov 125 cm 3 , max.
výkon 6 kW (8 k) pri 6 500 ot.min -1 , max. krútiaci moment 9,7 Nm pri 5 000 ot.min -1 .
Emisie CO 2 42 g/km.

Jazdné výkony:

Pohotovostná hmotnosť 99 kg, v max = 95 km/h, spotreba výrobca/test 1,8/2,0 l/100
km

Kymco Dink-R 125: Zhodnotenie skúseností (test)

skútre Yamahatest yamahaYamahayamaha 125Yamaha RayZR
Komentáre (0)
Pridať komentár