Opel Grandland: Keď sa vizionárske sny stanú skutočnosťou

Opel Experimental ukazuje, čo to znamená, do najmenších detailov. Koncepčný automobil, ktorý bol prvýkrát predstavený na IAA Mobility minulý rok, dáva pohľad do budúcnosti značky. Opel Experimental je oveľa viac než len dizajnová štúdia. Od svojej premiéry ukazuje, čo bude charakteristické pre budúce modely Opel – s odvážnym a čistým dizajnom, optimálnym využitím priestoru, ako aj najnovšími technológiami a plne elektrickým pohonom.

Prvým sériovým modelom, ktorý zhmotnil mnohé detaily Opel Experimental, je nový Opel Grandland . Len pár mesiacov po premiére Experimentalu už Grandland oživuje ducha koncepčného vozidla a zavádza do výroby mnohé prvky. Nový Grandland je preto ukážkovým príkladom toho, ako dizajnéri a inžinieri spoločnosti Opel realizujú priekopnícke automobilové sny.

Nový Grandland vdýchne život všetkým trom nárokom Opel – Greenovation, Detox a Modern German. Jeho pôsobivo odvážny a čistý štýl je okamžite viditeľný vo vnútri aj vonku. Nováčik projektuje čistú dôveru. Výrazne k tomu prispieva ostrý dizajn tváre značky Opel; nový 3D Vizor integruje Opel Blitz, ktorý je prvýkrát osvetlený , a inovatívnu technológiu „Edge Light“. Nový Grandland zároveň preberá aj dizajn „Opel Compass“ štúdie Opel Experimental – vertikálny záhyb a horizontálny Vizor sa zbiehajú s „elektrifikovaným“ znakom Opel Blitz v strede.

Nový osvetlený Opel Blitz nie je jedinou inováciou osvetlenia v novom Grandlande. Svoj debut má aj špičkové svetlo Intelli-Lux Pixel Matrix HD Light . Prvýkrát má systém viac ako 50 000 prvkov a umožňuje rozloženie svetla s vysokým rozlíšením. Nové animácie pozdravu a rozlúčky, ktoré sa premietajú ako grafika pred vozidlo, tiež poskytujú prvý dojem o tom, aký vývoj osvetlenia bude možný v budúcnosti.

Pohľad zozadu odhaľuje ďalšiu premiéru: nový Grandland je prvým sériovým modelom Opel, ktorý do stredu svojho svetelného podpisu kompasu integroval osvetlený nápis OPEL inšpirovaný modelom Experimental. Okrem toho Opel kladie dôraz na „zelený“ prístup pri navrhovaní a konštrukcii automobilu spôsobom, ktorý šetrí zdroje: názov modelu GRANDLAND sa už neobjavuje chrómovými písmenami, ale je vyrazený v strede dverí batožinového priestoru .

Zamerané na to podstatné: šetriace zdroje a lokálne bez emisií

Interiér nového Opel Grandland je tiež navrhnutý tak, aby bol odvážny, čistý a efektívne využíval zdroje. Horizontálne línie – ako tie od prístrojovej dosky po dvere – umocňujú pocit priestoru a priestrannosti , zatiaľ čo 16-palcový centrálny displej, ktorý je mierne naklonený k vodičovi, a vysoká stredová konzola vyžarujú športový charakter. Najdôležitejšie informácie poskytuje široký, plne digitálny displej za volantom . Spolu s Intelli-HUD head-up displejom zaisťuje, že vodiči môžu neustále sledovať cestu a užívať si jazdu. Čistý režim je možné zvoliť aj manuálne alebo automaticky. Tým sa obsah informačného centra vodiča, head-up displeja a centrálnej obrazovky zredukuje na nevyhnutné minimum, čo ešte viac minimalizuje rozptýlenie – „detox“ v jeho najčistejšej podobe. V súlade s prístupom Opel „Greenovation“ sú všetky látky a poťahy v interiéri vyrobené zo 100 percent recyklovaného materiálu.

Nový Grandland samozrejme pokračuje v stratégii elektrifikácie Opel. Je to tiež prvý Opel, ktorý využíva strednú platformu Stellantis STLA, ktorá bola špeciálne navrhnutá pre modely s elektrickým pohonom na batérie. Nová architektúra – spolu s novým balením plochých batérií s kapacitou batérie až 98 kWh, elektromotorom novej generácie a ďalšími funkciami na úsporu energie, ako je tepelné čerpadlo (v Nemecku štandard) – zaisťujú, že nový Opel Grandland Electric môže prejsť až približne 700 kilometrov lokálne bez emisií podľa WLTP. Keď sa SUV potrebuje dobiť, potrebuje len približne 26 minút na verejnej rýchlonabíjacej stanici, aby sa nabilo na 80 percent kapacity batérie. Nový Grandland Electric tak ponúka novú úroveň elektrickej mobility a premieňa víziu modelu Opel Experimental na realitu v zmysle mobility šetriacej zdroje bez kompromisov.

Test: Opel Astra Sports Tourer 1,5 CDTI 130 k Ultimate – Oplatilo sa čakať

Komentáre (0)
Pridať komentár