Test: Mercedes-AMG GLE kupé 53 4Matic – Tajomstvo tkvie v technike

Mercedes-AMG GLE kupé 53 4Matic je po facelifte ešte ostrejší, na prvý pohľad to však nevidno.

Značka Mercedes-Benz predstavila modelový rad s názvom GLE  už v roku 2019, a tak dozrel čas na jeho modernizáciu. V tomto prípade však netreba čakať žiadne výrazné zmeny, mnohí si facelift zrejme ani nevšimnú. Vylepšení, ktoré sa dajú spozorovať voľným okom, je totiž minimum, vývojári sa tentoraz sústredili skôr na techniku.

Vo všeobecnosti sa výrazná zmena dotkla plug-in hybridného pohonu, nový elektromotor má totiž výkon až 100 kW a kombinovaný výkon vďaka tomu už atakuje hranicu 400 koní. K nám sa na test dostalo kupé zo športovej divízie AMG – číselné označenie 53 znamená, že ide o verziu s benzínovým radovým trojlitrom v kombinácii s mild-hybridnou technológiou. Výkon motora je 320 kW, ďalších 15 kW pridáva integrovaný štartér-generátor.

Konštruktéri prostredníctvom modernizácie zmenili nastavenie riadiacej jednotky a pridali aj väčšie turbo. Vďaka tomu vzrástol krútiaci moment na 560 Nm. Štartér a alternátor sú teda skombinované v jednom výkonnom elektromotore, ktorý uložili medzi motor a prevodovku. Keď som už pri prevodovke, ide o 9-stupňovú automatickú prevodovku AMG Speedshift TCT.

Hoci je v ponuke ešte výkonnejší variant GLE 63 S 4Matic+, už aj 53-ka je poriadne monštrum. Veď na stovku zrýchli za 5 sekúnd! Oproti silnejšej verzii má však jednu veľkú výhodu – dokáže jazdiť aj celkom civilizovane a komfortne. Obrovský výkon vás skrátka nijako neobmedzuje pri snahe o pokojnú a ekonomickú jazdu. Aj keď o ekonomickej jazde sa v tomto prípade hovorí ťažko, keďže kombinovaná spotreba paliva dosahuje 10,4 litra a pri dynamickej jazde nie je žiadny problém prekročiť 15 litrov. Za testovaný kúsok si v Mercedese pýtajú takmer 130-tisíc eur. A ak toľko máte a chcete AMG, spotreba benzínu by vám mala byť ukradnutá.

Stručne

Čo treba uznať

  • Perfektné spojenie dynamiky a stability.

Čo nám chýbalo

  • Nič zásadné, možno len viac odvahy.

Čo nás prekvapilo

  • Aj s týmto autom sa dá jazdiť pokojne a pohodlne.

 

 

Mercedes-AMG GLE kupé 53 4Matic

Cena (základ/test)                                         110 160/128 688 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

 

Motor

  • preplňovaný zážihový + MHEV R6/24V , zdvihový objem valcov 2 999 cm3, max. výkon 320 kW + 15 kW (435 k + 20 k) pri 5 800 – 6 100 ot.min-1, max. krútiaci moment 560 Nm pri 2 200 – 5 800 ot.min-1. Emisie CO2 237 g/km

 

Jazdné výkony a spotreba

  • 0 – 100 km/h za 5 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 10,4 / 10,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 220 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0 ×
  • USB-C – 6×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 65 dm3

Test: Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance – Ťažký kaliber

MercedesMercedes GLEMercedes-Benz
Komentáre (0)
Pridať komentár