BMW M5: Pútavý zážitok z výkonu

Všestranný charakter nového modelu BMW M5 zvýrazňuje dizajn exteriéru podobne ako atmosféra luxusného interiéru, ktorý vylepšujú špecifické prvky M

Svetová premiéra nového modelu BMW M5 sa uskutoční na podujatí Goodwood Festival of Speed v Anglicku v júli 2024, pričom výroba v závode spoločnosti BMW Group v Dingolfingu sa začne v ten istý mesiac. Celosvetové uvedenie nového modelu BMW M5 na trh sa začne v novembri 2024 a zároveň ho bude sprevádzať predstavenie nového modelu BMW M5 Touring.

 

Pohon M HYBRID v novom modeli BMW M5 vytvára 4,4-litrový motor V8 s klasickým vysokootáčkovým charakterom spolu s elektromotorom zabudovaným do osemstupňovej prevodovky M Steptronic. Jeho výkonové charakteristiky prešli úpravami špeciálne pre model BMW M5. Spaľovací motor využíva špičkovú technológiu M TwinPower Turbo, priečne uložené výfukové potrubie a upravené odlučovanie oleja.

200-koňový elektromotor

Vyvinie maximálny výkon 430 kW (585 k) v rozpätí od 5 600 do 6 500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 750 Nm od 1 800 od 5 400 ot./min. Elektromotor dosahuje maximálny výkon 145 kW (197 k) a nominálny krútiaci moment 280 Nm, no stupeň predradenia umožňuje zvýšiť efektívny krútiaci moment na vstupe do prevodovky na 450 Nm.

Kombinácia spaľovacieho motora a elektromotora sa drží rovnakého princípu ako systém pohonu vo vytrvalostnom pretekárskom stroji BMW M Hybrid V8. Schopnosť elektromotora generovať výkon okamžite a inteligentne riadená súhra spaľovacieho motora a elektromotora zaisťujú, že systém M HYBRID bez meškania reaguje na každý pohyb akcelerátora. Lineárny prenos výkonu, typický pre modely z divízie BMW M, sa tu prezentuje obzvlášť presvedčivo.

Novinka má variabilné časovanie ventilov

Osemvalcový motor dosahuje maximálne 7 200 otáčok za minútu, pretože nový model BMW M5 dopraje svojmu vodičovi pocit neúnavného nárastu výkonu až do horných oblastí zaťaženia a otáčok. Vozidlo zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, rýchlosť 200 km/h sa objaví za 10,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h, no voľba balíka M Driver’s Package posúva obmedzovač až na hodnotu 305 km/h.

Okrem dvoch turbodúchadiel typu twin-scroll a vstrekovania High Precision Injection pracujúceho s maximálnym tlakom 350 barov obsahuje najnovšia verzia technológie M TwinPower Turbo aj plne variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC a variabilné časovanie vačkového hriadeľa Double-VANOS.

Dôraz na presnosť riadenia 

Športový výfukový systém nového modelu BMW M5 podčiarkuje zážitok z výkonu s mnohostranným a emocionálne strhujúcim zvukom motora. Vyznačuje sa elektricky ovládanými, plynule nastaviteľnými klapkami a dvoma pármi dvojitých koncoviek výfukového potrubia známymi z iných modelov M, pričom každá má 100-milimetrovú čiernu chrómovú koncovku.

Konštrukcia podvozku nového modelu BMW M5 zahŕňa prednú nápravu s dvojitými priečnymi lichobežníkovými ramenami a päťprvkovú zadnú nápravu s kinematikou a elastokinematikou upravenou na mieru, plus množstvo ďalších špeciálne vyladených komponentov. Hrebeňové riadenie M Servotronic s elektronickým posilňovačom a variabilným prevodom riadenia dostalo pevné spojenie s pomocným rámom prednej nápravy, čo zabezpečuje optimálnu spätnú väzbu od vozovky a vysoký stupeň presnosti riadenia.

Systém natáčania zadných kolies 

V spojení so širokými rozchodmi kolies vpredu aj vzadu a vynikajúcou torznou tuhosťou karosérie a uloženia podvozku vytvára táto kombinácia jazdné vlastnosti, ktoré preslávili modely BMW M. Dotvárali ich agilita, presnosť a lineárny nástup bočných síl pri dynamickej jazde.

Súčasť štandardnej výbavy tvorí aj adaptívne M odpruženie s elektronicky riadenými tlmičmi a integrované aktívne riadenie, ktoré natáča zadné kolesá až do 1,5 stupňa na každú stranu. Vyladenie špecifické pre M, individuálne voliteľné nastavenia a možnosť individuálneho nastavenia tlmičov na každom kolese optimalizujú spojenie karosérie s vozovkou a maximalizujú rozšírenie schopností vozidla – od každodenného jazdného komfortu, až po dynamické schopnosti pripravené na preteky. Natáčanie zadných kolies podľa potreby zlepšuje smerovú stabilitu pri vysokej rýchlosti, ako aj agilitu a pohodlie pri manévrovaní.

Test: BMW X5 xDrive 30d – Nebezpečne blízko k dokonalosti

 

 

BMWBMW M5BMW radu 5
Komentáre (0)
Pridať komentár