Tento rok sme spustili už deviaty ročník našej súťaže Vodič roka, v ktorej je hlavnou cenou Opel Corsa. Dvojfarebné prevedenie s exkluzívnou červenou a čiernou strechou, čierna maska Opel Vizor a 17-palcové kolesá dodávajú malej Corse obrovský šmrnc. Ten jej nechýba ani v interiéri. Športové sedadlá, štruktúrovaná horná časť prístrojovej dosky, 10-palcový dotykový displej, dekory s čiernym klavírnym lakom… A to všetko podporené komfortnými prvkami a asistenčnými technológiami, z ktorých spomeniem vyhrievané predné sedadlá a volant, dvojzónovú klimatizáciu, zrkadlenie smartfónu… Určite sa v tejto Corse budete cítiť dobre, aj my sa v nej tak cítime. Azda jedinou slabinou je slabšie grafické stvárnenie digitálneho prístrojového štítu, nám napríklad chýba v ponuke zobrazenie klasických budíkov.
Pod kapotou pracuje 1,2-litrový benzínový motor s 96 kW (130 k) v spojení s osemstupňovým automatom. Motor ako taký má pri akcelerácii pekný dravý zvuk a vďaka podpore turbodúchadla vám dáva do rúk slušnú dávku výkonu a najmä krútiaceho momentu už v nízkych otáčkach, takže sa pocitovo zdá byť ešte silnejší, než naznačujú papierové hodnoty. Osemstupňový automat je, dovolím si povedať, najlepším v danej triede. Je dobre odstupňovaný a má výborné namapovanie, takže veľmi dobre využíva charakteristiku motora – zbytočne ho nepodtáča ani nevytáča. Pritom radí veľmi prirodzene – pri pokojnej jazde ani neviete, kedy preradil, pod plynom zasa akoby ste radili manuálnu prevodovkou. To znamená, že na chvíľku motor stíchne, prevodovka rýchlo preradí a motor sa opäť rozozvučí a zatiahne. Navyše, keďže ide o klasický automat s meničom do mestských podmienok, kde sa neraz doslova plazíte krokom a v zápchach sa často rozbiehate z miesta, je oveľa vhodnejší ako napríklad dvojspojkové automaty. Absolútnym prekvapením malej Corsy je, že na jednu nádrž najazdíte aj vyše 700 km. To je dané relatívne veľkou 44-litrovou palivovou nádržou a nízkou spotrebou. My v redakcii zatiaľ jazdíme v priemere za 5,3 l/100 km.
Nemáte čo stratiť
Prihláste sa do súťaže, uvidíte, že nie je vôbec náročná. Navyše nemáte čo stratiť a rozhodne sa nemusíte báť, že keď vám niečo nevyjde, tak prídete o vodičák. Naopak, len získate – minimálne nové vedomosti a skúsenosti, za ktoré by ste inak museli platiť nemalé peniaze. V lepšom prípade získate túto krásnu Corsu alebo niektoré z množstva ďalších veľmi zaujímavých vecných cien.
Stručne
Čo treba uznať
- Osemstupňová automatická prevodovka je vynikajúca.
Čo nám chýbalo
- Krajšia grafika digitálneho prístrojového štítu.
Čo nás prekvapilo
- Dojazd na jednu nádrž vyše 700 km.
Opel Corsa 1,2 Turbo 96 kW 8°AT GS
Cena od 15 990
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 122 – 129 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax=208 km/h, spotreba WLTP/test 5,4 – 5,7/5,3 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 1×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 309 dm3