Test: Subaru Crosstrek 2,0i MHEV AWD Premium – Prémiový rebel

Subaru Crosstrek 2,0i MHEV dodržiava staré japonské tradície a svojho majiteľa dostane prakticky kamkoľvek.

Pritom sa však dokáže maskovať ako bežný crossover. No iba málokto tuší, že svetlá výška či nelakované plasty nie sú v tomto prípade žiadna okrasa, ale nevyhnutnosť. Je to Subaru, tu sa nehrajú na niečo, ale chápu, že majiteľ občas svoje auto zablatí, občas si zanadáva, no predovšetkým nenechá na svoje Subaru dopustiť. Skutočne, choďte na akýkoľvek klubový portál Subaru a uvidíte fotografie z terénu.

Kríženie náprav či brodenie nie je nič výnimočné. A aj keď si poviete, že to je normálne aj u iných, tak sa ešte raz pozrite na civilný hatchback, ktorý stojí pred vami. Kým iný v teréne mučia skutočný off-road a mnohokrát ho ešte zdvihnú voči sériovému stavu, tu to nehrozí. Majiteľovi Subaru viac záleží na schopnostiach vozidla a seba samého, než na maškaráde, ktorá väčšinou slúži iba na získanie pozornosti. Hľadať adekvátneho súpera Crosstreku je takmer nemožné. Niežeby neexistoval crossover s pohonom všetkých štyroch kolies, no každý z nich túto technológiu využíva na zasnežených cestách. Blato, štrk či iný terénny podklad pneumatiky týchto áut nepoznajú.

Jeden za všetkých

Motor? Je iba jeden, pravý Subarista dodá, že našťastie. Štvorvalcový atmosférický motor s objemom rovné dva litre doplnený o dnes povinnú mildhybridnú technológiu poskytuje presne to, čo má. Ordinárne jazdné vlastnosti, ktoré sa zakladajú na spolupráci s prevodovkou CVT. Maximálny výkon boxer motora je rovných 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment je 182 Nm. Dynamika je príjemná. Nie športová, ale príjemná. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 10,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 198 km/h. A to stačí, napokon Subaru pozná svojich zákazníkov a prioritou je v tomto prípade univerzálny charakter, ktorý sa naplno ukáže na nespevnenej ceste. Inak, na našich rozbitých cestách vás Crosstrek doslova požehná komfortom pruženia. V tomto smere skutočne nemá konkurenciu, napokon stačí, ak sa pozriete na pneumatiky. Tie využívajú vyššiu bočnicu, čo taktiež prispieva k už spomínanému komfortu. A to je unikátny predajný argument. Nechýbajú ani rôzne režimy ukryté do menu X-Mode, kde si iba zvolíte povrch, na ktorom sa nachádzate, a o ostatné sa postará systém.

Funkčné prostredie

Masívny volant s klasickými tlačidlami, kľučka dvier s ideálne umiestnenými ovládačmi na sťahovanie okien a skutočne vynikajúce sedadlá je presne to, čo očakávate, a aj dostanete. V rámci „ducha doby“ však výrobca umiestnil dotykový displej „na kant“. Ten poskytne všetky potrebné ovládacie prvky vrátane klimatizácie, hoci na zmenu teploty máte k dispozícii klasické tlačidlá. Takisto nechýba klasický otočný gombík na hlasitosť, ako aj zoomovanie v rámci navigácie, čo je pozitívne a vytvára tak ideálnu symbiózu moderny s klasikou. Konektivita Apple Carplay a Android Auto je samozrejmosť. Typické Subaru myslí na všetkých, no najmä na fanúšikov, ktorí na oplátku myslia naň. V rámci zmeny mena pribudol aj priestor na zadných sedadlách, hoci batožinový priestor s objemom 315 litrov je číselne malý, vzhľadom na ponúkanú plochu je celkom dobre využiteľný.

Subaru Crosstrek 2,0i MHEV je určený tým, ktorý vedia, môžu a využívajú pohon všetkých štyroch kolies. Nebudú to pozéri, ale vodiči, ktorí vedia, že môžu odbočiť. Kamkoľvek.

Stručne

Čo treba uznať

  • Terénne jazdné vlastnosti, ktoré vždy prekvapia.

Čo nám chýbalo

  • Trocha intenzívnejšia akcelerácia.

Čo nás prekvapilo

  • Až osemročná záruka bez obmedzenia kilometrov.

Subaru Crosstrek 2,0i MHEV AWD Premium

Cena (základ/test) 35 500/40 090 €

Záruka 8 rokov bez obmedzenia km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 100 kW (136 k) pri 5 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 182 Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 174 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,8 s, vmax = 198 km/h, spotreba WLTP/test 7,7/7,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – áno
  • USB-A – 2×
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 11,4
  • Batožinový priestor: 315 dm3

Test: Subaru Outback 2,5i-T CVT ES Premium – Vernosť nadovšetko

Komentáre (0)
Pridať komentár