Tradičný taiwanský výrobca motocyklov je v rámci nášho trhu dlhodobo špecialistom na skútre a môže sa pochváliť širokým záberom. Veď iba v kategórii skútrov do 125 cm³ ponúka Kymco hneď šesť modelov. Ja som si teraz vyskúšal Dink-R, ktorý má v pomyselnej hierarchii miesto niekde uprostred. Skúter už rozmerovo patrí k tým väčším (pre lepšiu predstavu dodávam, že je o niečo širší aj vyšší ako napríklad konkurenčná Honda PCX), no vďaka pohotovostnej hmotnosti 140 kg stále vyniká ľahkou ovládateľnosťou.
Kymco Dink-R má príťažlivý športovo pôsobiaci dizajn s množstvom ostrých hrán, rozmerným plexištítom a prednými Full LED svetlami do tvaru otočeného písmena W. Sedadlo je vo výške 790 mm, takže aj nižšie postavy pohodlne dočiahnu na zem celým chodidlom. Silnou stránkou skútra je jeho ergonómia a praktickosť. V rámci ergonómie treba pochváliť šírku sedadla a jeho tvar, v rámci možností komfortne odvezie aj dvoch ľudí. Ďalej oceňujem ideálnu výšku riadidiel a dobrú čitateľnosť trojice digitálnych displejov, tie sú jemne zapustené vo vlastnej kaplnke.
Z pohľadu praktickosti musím vyzdvihnúť dostatok úložných priestorov, ľahko dostupné hrdlo palivovej nádrže. V prednej časti sa nachádza maličká neuzamykateľná schránka, o trochu väčší je odkladací priestor umiestnený medzi nohami jazdca a najväčší úložný priestor je klasicky pod sedadlom. Užitočný je aj sklápací háčik umiestnený na prednej strane sedadla, ktorý môžete využiť na zavesenie menšej nákupnej tašky a pod.
Kymco Dink-R ma nesklamal ani jazdnými vlastnosťami, práve naopak. Chválim stabilitu skútra pri pomalom kľučkovaní, nízke ťažisko pri manévrovaní vo vyšších rýchlostiach a tiež veľmi dobrú schopnosť filtrovania nerovností. S väčšinou mestských výtlkov si 13-palcové kolesá hravo poradia. Do palivovej nádrže natankujete 6,8 litra benzínu, čo pri priemernej spotrebe okolo 2,5 litra vystačí na viac ako 250 kilometrov.
Skúter poháňa vzduchom chladený, štvortaktný jednovalec s výkonom 8 kW (11 k) a musím uznať, že najmä v meste som si užíval jeho dynamiku. Maximálna rýchlosť 100 km/h vám dovoľuje mesto opustiť. Na okresných cestách som sa cítil pohodlne, skúter si aj v miernych stúpaniach dokázal stabilne držať rýchlosť okolo 85 – 90 km/h, ale na diaľnicu to nie je, tam už treba mať väčší a silnejší stroj. Krátke úseky však môžete s ním absolvovať aj na diaľnici, ale držať ho neustále „pod krkom“, aby išiel stovkou, nemá veľmi zmysel.
Kymco Dink-R 125 je všestranný skúter, jeho revírom je mesto, ale pokojne s ním môžete aj na kratšie výlety po okreskách. Pritom vyzerá cool a jazdí veľmi príjemne.
Čo treba uznať
Vysoká miera praktickosti a ergonómie.
Čo nám chýbalo
Väčší priestor pod sedadlom – integrálna prilba sa nevojde.
Čo nás prekvapilo
Komfortný podvozok a ľahká ovládateľnosť.
Kymco Dink-R 125 MY24
Cena (základ/test) 3 499/3 499 €
Záruka 3 roky bez obmedzenia km
Motor
Vzduchom chladený, štvortaktný jednovalec, zdvihový objem valcov 125 cm 3 , max.
výkon 8 kW (11 k) pri 8 500 ot.min -1 , max. krútiaci moment 10,6 Nm pri 6 500 ot.min -1 .
Emisie CO 2 52 g/km.
Jazdné výkony
Pohotovostná hmotnosť 140 kg, v max = 100 km/h, spotreba výrobca/test 2,5/2,7
l/100 km