Mercedes EQB: Spoluhráč (test)

Mercedes-Benz EQB je elektrické SUV, ktoré pokryje potreby rodiny a popritom si s vami užije voľnočasové aktivity.

S modernizovaným modelom EQB som v rámci testu zavítal na golfové ihrisko a v istom momente som si uvedomil, ako takéto prostredie autu pristane. Vďaka novej maske a charakteristickému prepojeniu predných Full LED svetlometov pôsobí Mercedes veľmi distingvovane a istá dávka elegancie k príchodu na ihrisko predsa patrí.

Golf sa navyše hráva v krásnom prírodnom prostredí, ktoré podvedome odkazuje na bezemisný elektrický
pohon kompaktného SUV. Keďže hra na 18 jamkovom ihrisku trvá obvykle aj 5 hodín, EQB sa za taký čas vďaka 11 kW palubnej nabíjačke dokáže nabiť aj cez wallbox – mnohé kluby už túto možnosť hráčom ponúkajú. Do batožinového priestoru s objemom 495 dm 3 sa pohodlne zmestí golfový bag, s prihliadnutím na užitočné zaťaženie až 435 kg môžete do auta naložiť aj palice spoluhráčov.

Spomeniem ďalšiu zaujímavosť súvisiacu s faceliftom modelu EQB – po novom si môžete priplatiť za ťažné zariadenie a za autom ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 1 700 kg, resp. nebrzdený s hmotnosťou 750 kg. V prípade, že by ste sa vybrali na golfovú dovolenku a potrebovali by ste ešte viac priestoru, na strechu môžete naložiť ďalších 75 kíl. Na dovolenku elektromobilom? Prečo nie, Mercedes vám prostredníctvom automatického plánovania zastávok na dobíjanie naplánuje trasu tak, aby bola pre vás čo najkomfortnejšia. Mimochodom, tepelné čerpadlo a termomanažment batérie má EQB sériovo, takže keď auto vie, kedy a kde sa bude nabíjať, batériu pripraví na maximálny nabíjací výkon 100 kW.

V takom prípade sa lítiovo-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 66,5 kWh na dostatočne výkonnej nabíjačke dobije z 20 na 80 percent kapacity za 30 minút. S nabíjaním úzko súvisí dojazd, metodika WLTP hovorí o dojazde 412 km. V praxi treba rátať s kombinovanou spotrebou na úrovni 18 kWh/100 km, čo znamená dojazd okolo 360 km. Tešiť sa môžete na najnovšiu verziu multimediálneho systému MBUX, bezdrôtové zrkadlenie mobilu, 360° parkovaciu kameru a mnoho ďalších pokročilých technológií, ktoré so sebou priniesol facelift. Ale niečo za niečo. Testovaný kus by vás vyšiel na 82 434 eur.

Čo treba uznať
Prémiový charakter cítiť aj v interiéri.
Čo nám chýbalo
Tretia zóna klimatizácie .
Čo nás prekvapilo
Vysoká úroveň odhlučnenia interiéru.

Mercedes-Benz EQB 350 4Matic
Cena (základ/test) 58 920 /82 434 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
8 rokov/160 000 km na akumulátor

Motor
● Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 215 kW (292 k)
pri n. ú. ot.min -1 , max. krútiaci moment 520 Nm pri n. ú. ot.min -1 . Kapacita
akumulátora inštalovaná/využiteľná 69,7/65,5 kWh.
Jazdné výkony
● 0 – 100 km/h za 6,2 s, v max = 160 km/h, dojazd vo WLTP/test 412/~350 km, spotreba
WLTP/test 16,8/18,0 kWh/100 km.

Konektivita: 
● 230 V – nie
● AUX – nie
● USB-A – 0×
● USB-C – 4×
● Wi-fi – áno
● Zrkadlenie – áno
● Uhlopriečka: 10,25
● Batožinový priestor: 495 dm 3

Mercedes-EQ EQB 350 4Matic AMG Line – Equilibrium

MercedesMercedes-BenzMercedes-Benz EQBMercedes-EQB
Komentáre (0)
Pridať komentár