Prvý model Marco Polo patril v 80. rokoch minulého storočia ku kompaktným kempingovým automobilom, ktoré definovali tento segment. Jeho charakteristické znaky: skrátená kapota, bahamský béžový lak a béžovo-hnedý interiér, ktorý sa v tom čase považoval za nenahraditeľný prvok pre náročných kempujúcich. Keďže základné vozidlo T1 sa spočiatku vyrábalo v Brémach, dostalo prezývku „brémsky transportér“. Prvý model Marco Polo s výškou 2,97 metra pôsobil impozantným dojmom. Modernizácia modelu sa uskutočnila v roku 1988.
Základná koncepcia bývania pre model Marco Polo zostala od prvej generácie nezmenená. Stále zahŕňa strešnú posteľ, lavicu na sedenie/ležanie v zadnej časti interiéru, otočné sedadlá vodiča a spolujazdca, kuchynskú linku s drezom, varičom a chladiacim boxom, ako aj skrinkové a zásuvkové moduly.
Marco Polo na báze modelu Vito: ešte kompaktnejší, ešte vhodnejší na každodenné používanie
Druhá generácia modelu Marco Polo, ktorá vychádzala z modelu Vito, sa po znížení vozidla na menej ako dva metre a po zavedení výsuvnej strechy v roku 1996 stala omnoho vhodnejšou na garážovanie.
Zároveň sa podstatne zvýšila funkčnosť interiéru: lavica na sedenie/ležanie v zadnej časti interiéru bola
namontovaná na systéme upevňovacích koľajničiek a dala sa posúvať. Skrinky boli vybavené praktickými roletami. Stôl sa dal uložiť do obloženia posuvných dverí a zadná časť interiéru bola vďaka nožnej parkovacej brzde voľne prístupná. Modernizácia modelu sa uskutočnila v roku 1999.
Marco Polo na báze modelu Viano: ešte funkčnejší, ešte sofistikovanejší
Tretia generácia modelu Marco Polo na báze modelu Viano dosiahla v roku 2003 ďalší pokrok z hľadiska funkčnosti, čím stanovila nové štandardy v segmente kempingových automobilov. Elektricky ovládaná
výsuvná strecha, pohodlná strešná posteľ s bodovo pružiacimi prvkami, ktoré boli ocenené pečaťou kvality v rámci kampane Zdravý chrbát, ako aj lavica s elektricky sklápateľnými operadlami a vzduchovými vankúšmi v bočniciach sedadiel s cieľom lepšej bočnej opory – to boli len niektoré z mnohých vylepšení. Modernizácia modelu sa uskutočnila v roku 2010.
Marco Polo na báze Triedy V: ešte štýlovejší, ešte pohodlnejší
Od roku 2015 sa Marco Polo prezentuje vo svojej súčasnej podobe, ktorá vychádza z modelu Trieda V. Štvrtá generácia modelu Marco Polo na báze veľkopriestorového vozidla Triedy V stanovila nové štandardy vzhľadom na estetiku a komfort. Interiér od kokpitu až po obytnú časť sa zmenil na exkluzívny luxusný salónik. Medzi najzaujímavejšie prvky výbavy patrili a naďalej patria obloženie podlahy so vzhľadom pripomínajúcim jachtu, pôsobivé osvetlenie interiéru s LED – na želanie aj s náladovým svetlom – a široký výber vysokokvalitných ozdobných prvkov a čalúnení. Od modernizácie modelu v roku 2019 a následných aktualizácií ponúka Marco Polo navyše aj viac technológií vrátane inovatívneho multimediálneho systému MBUX (používateľský zážitok Mercedes-Benz) a pokročilej ovládacej jednotky MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control) pre kempingové automobily, ktorá premení vozidlo na chytrú domácnosť pre cestovateľov a digitálnych nomádov.
V tomto vývoji pokračuje aj nová Trieda V Marco Polo, ktorá bola predstavená v lete 2023 a uvedenie na trh oslávi v aktuálnom roku. Okrem iného zaujme ešte kvalitnejším vzhľadom exteriéru a kokpitu, ako aj vylepšeným systémom MBUX a ovládacou jednotkou MBAC, ktoré teraz ponúkajú nové funkcie, napríklad inteligentné ovládanie regulácie výšky AIRMATIC v režime kempingového automobilu. Nový model presvedčí neporovnateľným zážitkom z luxusného kempovania.
Modul Marco Polo: vozidlo na každodenný život sa obratom zmení na mikrokaravan
Rodina modelov Marco Polo bola od minulého roka (2023) doplnená o modul Marco Polo, ktorý reprezentuje lacnejšiu a kompaktnejšiu verziu kempingového automobilu. Vďaka nemu sa malé vany s trojcípou hviezdou, medzi nimi aj vozidlá Triedy T, rýchlo zmenia na mikrokaravan. Modul sa vloží do batožinového priestoru vozidla, kde sa upevní pomocou upevňovacích ôk. Modul sa skladá zo sériovo dodávanej postele pre dve osoby a voliteľne dodávanej kuchynskej jednotky s drezom a varičom s plynovými kartušami. Na želanie možno doplniť aj chladiaci box, ktorý sa umiestni do kuchynskej jednotky. K ďalším prvkom výbavy na želanie patrí prídavný akumulátor, balík na spanie so zatemňovacími prvkami a vetracími mriežkami s ochranou proti hmyzu na otváracie okná, tašky na okná, ktoré možno umiestniť medzi stĺpikmi C a D, ako aj stôl a kempingové stoličky. Stôl má dve rôzne nohy. To znamená, že ho možno buď postaviť vonku, alebo upevniť v zadnej časti vozidla.
Budúcnosť kempovania s trojcípou hviezdou sa volá VAN.EA
Jednou z ťažiskových tém budúcnosti modelu Marco Polo je elektrická mobilita. Najvyššie ambície v oblasti elektrickej mobility sa stali pevnou súčasťou stratégie značky Mercedes-Benz. Najdôležitejší krok do budúcnosti elektrickej mobility predstavuje nová, modulárna a škálovateľná „výlučne elektrická“ architektúra VAN.EA, ktorá bude uvedená od roku 2026. Na základe architektúry VAN.EA sa bude elektrifikovať a rozširovať aj portfólio kempingových automobilov. Na základe architektúry VAN.EA bude značka Mercedes-Benz v budúcnosti priamo z výrobného závodu ponúkať tak stredné, ako aj veľké plnoelektrické cestovné automobily. Značka s trojcípou hviezdou v spolupráci so svojimi medzinárodnými partnermi vyrábajúcimi cestovné automobily plánujú vyvinúť nový priemyselný štandard pre elektrické cestovné automobily.