Na predposlednom mieste sa s podielom 3,0 % umiestnila Česká republika a pred ňou Poľsko s 3,6 % podielom BEV na celkovom počte novoregistrovaných áut. Mimochodom, priemer EÚ bol vlani 14,2 %. Aj nízky podiel BEV sa podpísal pod to, že sme sa vlani v rámci EÚ umiestnili na predposlednom mieste z pohľadu tvorby emisií CO2 všetkých novoregistrovaných áut. Na najhoršom poslednom mieste sa s tvorbou emisií 141,7 g/km skončilo Estónsko, slovenský priemer je 138,5 g/km, za nami v tesnom závese so 138,1 g/km skončila Česká republika. Nasledujú Poľsko 136,8 g/km, Maďarsko 131,6 g/km, Rumunsko 119,7 g/km a Bulharsko 134,7 g/km.
Mnohé značky očakávali, že rozvoj elektromobily naštartuje trh jazdených vozidiel. Čakali, že elektromobily z lízingoviek sa budú dobre predávať, začnú sa objavovať na cestách a nabalia na seba nové a nové predaje elektromobilov. Nestalo sa tak. Ani na trhu jazdených vozidiel sa autá s elektrickým pohonom nepredávajú dobre.
Dôvodov, prečo sa na Slovensku elektromobilom nedarí, je niekoľko, no najmä obmedzený dojazd – najmä v zimnom období, nedôvera motoristov k životnosti akumulátorov a chýbajúca podpora zo strany štátu.
Premiér Robert Fico však po rokovaní s predstaviteľmi automobilového priemyslu na Slovensku ohlásil prijatie urgentných opatrení na podporu elektromobility. Povedal, že „ak v krátkom čase neprijmeme celý rad razantných a mohutných opatrení na podporu elektromobility, môže sa nám stať, že výhoda v podobe veľkej koncentrácie výroby automobilov sa zmení na obrovskú nevýhodu a môže z toho byť jedna hospodárska tragédia pre celý tento štát. Do mesiaca bude spracovaný dokument, ktorý bude obsahovať celý rad konkrétnych legislatívnych, inštitucionálnych a finančných opatrení.“
Dnes ešte nevieme aké konkrétne kroky mal premiér na mysli, ale skúsenosti ukazujú, že subvencie do predaja elektromobilov len krivia trh. Navyše idú na úkor všetkých ľudí, pričom z nej dokáže vyťažiť malá skupina zákazníkov. Nebolo by lepšie trochu popustiť z toho tlaku na elektromobilu a nechaj jej voľnejší priebeh? Ani smartfóny s veľkými displejmi, ktoré dnes musíme nabíjať niekedy aj dvakrát za deň, nám nikto netlačil a predsa sa presadili.